RAM Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har lite plass igjen på laptopen min, og skulle gjerne hatt en ekstern harddisk å koble den til. Hvilken harddisk anbefales? Jeg er interrisert i harddisker på 20 til 100 GB. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det er to alternativer -Kjøpe eksternt kabinett og en harddisk -Kjøpe en ekstern harddisk bygget fra fabrikk og uten skiftbar disk 20-100 gb er relativt lite da. Tror ikke det blir like lett å finne en ferdig bygd ekstern harddisk i den størrelsen. Om det er et ønske at den skal trekke strømmen fra usb2/FireWire er det vel best å kjøpe et 2.5" kabinett og en 2.5" harddisk å sette den sammen selv. Har selv en Wester Digital 250 gb ekstern harddisk sammen med en Acer Ferrari 3200 laptop. Fungerer glimrende det, men av og til hadde det vært ønskelig å slippe å være avhengi av stikkontakt. Spesifiser hvor mye penger du vil legge i den, hvor rask den skal være osv. Lenke til kommentar
RAM Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Spesifiser hvor mye penger du vil legge i den, hvor rask den skal være osv. Jeg vil bruke maks 2000. Hastighet har ikke så stor betydning. Skal ikke bruke den til noe veldig avansert. Lenke til kommentar
ohn Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 De eksterne diskene fra Maxtor er et godt alternativ. Mye plass for pengene. Skal du transportere disken noe særlig? I så fall er det upraktisk med de vanligste eksterne diskene pga. størrelsen og strømtilkoblingen. Da bør du heller kjøpe en mobil utgave basert på harddisker som brukes i bærbare, og som ikke bruker eget strømadapter. Siden du ikke har store lagringsbehov kan i så fall Iomega sine portable disker være et alternativ. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Et tomt kabinett med kontroller koster nesten ingenting (250~500), så kjøp kabinett og disk hver for seg så kan man oppgradere senere i tillegg til å spare en hudrelapp eller to. Eksempel fra Komplett, løs disk: Zynet 3.5" kabinett: 490 Samsung 160GB disk: 710 Totalt: 1200 Billigste "ferdigbygget": Western Digital 160GB: 1390,- Har selv et 2.5" kabinett på vei i posten, jeg flytter en del rundt på ulike maskiner så stor kasse + ekstern strøm var uaktuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå