SondreB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei! Jeg lurer på å kjøpe meg iBook 12" fra eplehuset, og har et par spørsmål. Når jeg kjøper mac på eplehuset, konfigurer de den til meg da (dersom det er noe å konfigurere), eller får jeg bare en eske, "vær så god"? En ting til, når jeg kjøper mac, kommer det da også en bruksanvisning til alle funksjoner, programmer, menyer og lignende? Har aldri fått mac før, skjønner dere. Takk for alle svar! -Sondre Lenke til kommentar
toretors Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Skal du ha noe konfigurert ber du dem gjøre det. Mac OSX kommer med et innebygget hjelpesystem, hvis du skulle sitte fast. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Men når du slår på maskinen for første gang, må du da begynne å installere cd-er og sånn, eller funker alt med en gang? Hva med bruksanvisning? Er den elektronisk? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Når du slår på maskinen første gang vil den spørre om å sette inn en CD, når dette er gjort fyller du inn navn til konto, konfigurerer internett og e-post, dette er en meget enkel prosedyre. Bruksanvisningen er elektronisk, noe som gjør at du bl.a. kan søke etter det du lurer på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Nei, OS X ligger ferdig installert. Hvis du er så heldig å få med iLife '05 må du nok antageligvis sette inn den CDen selv og oppgradere manuelt. Det positive er selvsagt at Mac er veldig enkelt å bruke. Du setter inn CDen, og et vindu (Finder) med noen enkle ikoner åpner seg. Jeg tror ikke du skal se på dette som en hindring. Eventuelt så er jeg helt sikker på at guttene og jentene på Eplehuset er like flinke som de er på Officeline her i Oslo, og viser deg hvordan OS X fungerer i en liten timinutters sesjon. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja vel. Så det er ikke noe stor installering/konfigurasjon å snakke om, altså? På pcen min var det en del arbeid med å konfigurere Internett, er det det samme på mac eller? Tror dere det vil bli en vanskelig overgang fra pc til mac? Den kontoen du snakket om, hva er det? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Så lenge du har innstillingsarket for Internett som du fikk fra nettleverandøren din, så burde du være på nett i løpet av 2 minutter. Det er en enkel prosedyre som åpenbarer seg første gang du starter maskinen. Kontoen det snakkes om er vel det man mer presist kan referere til som brukeren din, altså brukerkontoen på maskinen. Det er innstillinger som brukernavn og passord med mer. Jeg tror det kommer til å bli en lett overgang til Mac. Du er allerede flink til å stille spørsmål her på forumet, og jeg regner med fortsetter om du skulle finne på å kjøre deg helt fast. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Så bra da! Men jeg har hørt snakk om at dette forumet skal legges ned, er det sant? Er det mac1.no som er brukbart da eller? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det er mulig amac-forumet legges ned, men jeg vet ikke. Amac.no skal vel etter planen legges ned, mulig forumet stryker med samtidig, men jeg håper virkelig ikke det. Stryker det likevel med kan mac1 være et alternativ, selv om jeg personlig aldri kommer til å registrere meg der. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Så bra da! Men jeg har hørt snakk om at dette forumet skal legges ned, er det sant? Er det mac1.no som er brukbart da eller? Jepp, Mac1 er å anbefale dersom du er ute etter et sted der norske brukere møtes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå