LarsLarsLars Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 jeg kjøpte en Plextor 24X10X40X IDE CD-brenner retail i dag. Men ble ganske skuffet! å brenne en cd plate på 24x tok 7 min og 30 sek gjennomsnitt i win 98 og 6 min i win xp. Musikk cd tok 8 min 21 sek i win 98. Jeg har prøvd båden den cd plata som fulgte med og Verbatim 24x cd plater. Min maskin er en AMD 1200, 768 ram, 80 gb hd (fordelt på 1.76 gb, 31,6 gb, 15,7gb, 15,6 gb, 7,79 gb og 1,9 gb) 1 scsi cd-rom (36x). Jeg bruker nero brenneprogram som fulgte med. Hva kan være galt? det skal da ta mellom 3-4 minutter å brenne en cd på 24x. Hilsen "skuffet" [ Denne Melding var redigert av: lars33lars på 2001-11-17 08:05 ] Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Har du aktivert DMA? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hei! I tillegg til å aktivere DMA, bør dataene du brenner ligger på en ryddig (defragmentert) disk. Plextor sine brennere kommer jo med Burnproof, og denne varierer automatisk hastigheten om maskinen ikke klarer å skyfle data raskt nok til brenneren. Arcade Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 CD mediet har vel også litt å si? Det er vel innebygget teknologi som sjekker om mediet tåler å bli brent på i 24X hastighet. Jeg har selv denne brenneren og bruker for det meste bare Verbatim plater, og disse går unna på 24X (selv om de fra produsent er sertifisert for 16X). Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Kompis av meg har samme saken - han må slå av DMA i bios på A7M266'n ellers bugger 60GXP'n og han må reinstallere. Problemet hans bli at en CD tar 8min å brenne på max fart... akkurat som deg. Hvis du brenner fra en "treig dritt disk" på 2GB eller som ikke har DMA eller er veldig fragmentert så vil du få akkurat det samme. Thank Plextor for Burnproof :smile: Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 I tillegg til at burnproof gjerne bruker litt tid, må du huske på at den ikke brenner på 24x hele tiden. Den begynner å brenne på 16x og øker hastigheten... etter hver kommer den til 24x. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Kan ha noe med via ddriverne å gjøre, klart ikke brenne mer enn 8x uten via 4 in 1 driverne. kan være noe med det vist du har Via chipsett på HK. Har selv en slik brenner og på plater som klarer 24x så brenner den på under 4min Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 Heisann! takker for responsen! Jeg har prøvd å slå på DMA på brenneren. Fikk ca 1 minutt bedre ytelse av det. Men langt i fra en cd på 3-4 minutter! Bufferen min hopper som en jojo (opp og ned) og er aldri stabil. så jeg er litt fortvilet! vant med SCSI brenner. den var stabil å grei å aldri noen problemer! Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 min plextor 24x bruker også litt langt tid på å brenne. men på .isoer går det som en drøm og bufferen er stabil. men på alt annet håper bufferen fra og tilbake. kansje du skulle prøv med et annet program? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 beklager mine skrivefeil :razz: hadde litt liten tid Lenke til kommentar
kripet Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Bufferen min hoppet også fram og tilbake som en jojo men det sluttet den med når jeg la inn via 4 in 1 driverene! Har du via chipset prøv å instaler den!! Du finner den på: http://www.viahardware.com/download/index.shtm Lenke til kommentar
eSik Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Du kan godt bytte den mot min Plextor 12x :grin: Den brenner en cd på 6 minutter :wink: Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 Har prøvd å brenne en iso fil å. Win XP. Men den var ikke noe raskere enn vanlig brenning. Men prøver nye via drivere nå! *restart* Lenke til kommentar
bReLL Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Ha! Jeg har selv en Plextor 24X. Den funker som en drøm! Sinnsykt bra brenner! Brenner lett en CD på 3-4 min (Mmore) Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 Prøvde å innstallere via 4-in-one drivere nå..merket ingen forskjell egentli.. har det noe å si at jeg koblet ide kabelen direkte på hovedkorte i steden for å bruke den som er på harddisken? (bruker 2 ide kabler i steden for 1..en til hver liksom(harddisk og brenner)). Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 19. november 2001 Forfatter Del Skrevet 19. november 2001 jeg har prøvd et nytt brenneprog nå. InstantCD+DVD heter det. men får samme brennehastighet. jeg ligger på litt under 6 min nå. på de 3 siste cd platene. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 jeg oppdaterte nettopp min bios på mitt abit kt7a, da ble bufferen helt stabli. kansje du også kunne prøve det? Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 19. november 2001 Forfatter Del Skrevet 19. november 2001 jeg har abit kt7a - raid hovedkort ja. hvor finner jeg nye drivere da? Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 20. november 2001 Forfatter Del Skrevet 20. november 2001 aaahh!! alt funker nå! brente cd på 4 min å 6 sek. og musikk cd på 4 min og 4 sek! jeg oppdaterte biosen på hovedkortet! funka det som bare det! bufferen stabil å grei! eneste at jeg ikke restarta å gikk i ledetekst, men gikk fra windows til ledetekts. alt klikka å måtte innstallere win 98 og xp på nytt :/ men nå skal jeg legge meg!! takker alle sammen som har hjulpet meg på veien med drivere av alle slag og tips! :grin: natta folkens! [ Denne Melding var redigert av: lars33lars på 2001-11-20 04:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå