porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Er det stor forskjell mellom Core2 og Core3? Er det verdt å laste ned, eller er det bare ca. det samme, bare med noen ekstra programmer el.l? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Fedora Core 3 er en videreføring og -utvikling av Fedora Core 2. Jeg kan aldri tenke meg at det er noen vits i å laste ned FC3 hvis du allerede har FC2. Dersom du ikke har noen av delene og skal laste ned, er det nok best å velge FC3. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Okey. Jeg har ikke installert C2 enda, men jeg har lastet ned alle discene.. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Da ville jeg lastet ned DVD versjonen av FC3 så har du alt på en disk. Forutsetter selvfølgelig at du har tilgang til en DVD brenner. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg vil påstå at det er en god del forbedringer med fc3 over fc2, akkurat som fc2 over fc1 over RH9, og at det kommer til å bli en del med fc4 over fc3. Nå må jeg inrømme at jeg fremdeles kjører fc2 på "hovedpc'n"... Forskjellene er ca. så store som mellom to forskjellige versjoner av windows. circa. Utviklingen går fort Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Forskjellene er ca. så store som mellom to forskjellige versjoner av windows. circa. Utviklingen går fort Så store forskjeller er det vel ikke. Både FC2 og FC3 inkluderer en 2.6-kernel, og ikke så store versjonsforskjeller i "vanlige" programmer. Den viktigste nyheten i FC3 som jeg kan se, er GNOME 2.8, som egentlig ikke er "så" forskjellige. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jeg vil påstå at det er en god del forbedringer med fc3 over fc2, akkurat som fc2 over fc1 over RH9, og at det kommer til å bli en del med fc4 over fc3. Nå må jeg inrømme at jeg fremdeles kjører fc2 på "hovedpc'n"... Forskjellene er ca. så store som mellom to forskjellige versjoner av windows. circa. Utviklingen går fort Men hvis det er så "store" forskjeller som windows versjonene da tror jeg at jeg laster ned Fedora Core3 jeg, jeg taper ikke noe tid uansett, for jeg har ikke tilgang til å installere det idag uansett. Forutsetter selvfølgelig at du har tilgang til en DVD brenner. Det har jeg dessverre ikke EDIT: @Gimper: Hm.. Hvis ikke det er så store forskjeller vet jeg ikke helt. Men er det noe utseendemessig forandringer? Hvis ja; er det forbedringer da, eller ble det bare "styggere"? Endret 5. februar 2005 av Stish Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Nei, versjonene og mye av det underliggende er det samme - men for "daglig bruk" er det store forskjeller. For å nevne noen: - Automatisk montering av USB-nøkler etc - En fungerende nettleser... - Gnome 2.8 (veeldig digg...) - udev (henger sammen med #1) - Fortsatt oppdateringer når fc4 kommer ut i mars (fedora vedlikeholder kun to paralelle versjoner. JA jeg skjønner dem! Vil du ha en mer "stabil" (altså en som ikke endrer seg så ofte etc) distro, gå for Redhat Enterprise (aka CentOS hvis du ønsker en gratis blåkopi), SuSE eller Debian. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Det var visst endel forskjeller der ja. Men mener du at det er automatisk oppdatering til fc4? Altså at jeg slipper å laste ned alle CDene på nytt igjen? Hehe, er ganske usikker nå, om jeg jeg skal gå for 2 eller 3. Men jeg kan likesågodt bare laste ned nr3 egentlig.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Meinar vel at du fortsatt får oppdateringar til FC3 etter at FC4 er ute. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 - Automatisk montering av USB-nøkler etc Sønnen min har en sånn mp3 spiller som man dytter inn i USB porten. Tenkte jeg skulle teste denne for moro, og dytta den inn i USB porten på min FC3 maskin! 2,5 sekunder senere var dritten mounta og lå som en enhet på skrivebordet:).....far fikk bakoversveis:) Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Meinar vel at du fortsatt får oppdateringar til FC3 etter at FC4 er ute. Da var ikke helt det jeg mente, jeg mente om man bare kunne oppdatere fra FC3 til FC4 uten å laste ned alle CDene på nytt å måtte gå igjennom partisjoneringen osv. igjen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Meinar vel at du fortsatt får oppdateringar til FC3 etter at FC4 er ute. Da var ikke helt det jeg mente, jeg mente om man bare kunne oppdatere fra FC3 til FC4 uten å laste ned alle CDene på nytt å måtte gå igjennom partisjoneringen osv. igjen. Tror det er mulig med YUM, men det er jo alltid litt risky. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Men hvis ikke er det kanskje sånn at jeg kan laste ned alle CDene, men isteden for å installere hele greia på nytt så kan jeg putte inn CDen så kan jeg velge at jeg skal oppdatere fra fc3, slik det er fra Mandrake 9 til 10? (Hvis det er sånn det fungerer på Mandrake, det er jeg ikke sikker på . Mne jeg mener bestemt at det står "Update" når den kommer til valgmenyen) Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Da var ikke helt det jeg mente, jeg mente om man bare kunne oppdatere fra FC3 til FC4 uten å laste ned alle CDene på nytt å måtte gå igjennom partisjoneringen osv. igjen. Den beste løsningen er nok å kjøre full backup (som man forresten alltid skal ha) å foreta en full reinstallasjon. Oppgradering -uavhengig av OS er ikke optimalt. Prove me wrong:) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) yum oppgradering er *mulig*, men neppe kjempelett. Må inrømme at jeg aldri har prøvd det selv - hovedsakelig fordi jeg ikke har noen tro på at oppgradering mellom OS'er funker særlig bra. Ikke bare nyere versjoner, men ofte også nye programmer, mye måter å gjøre ting på etc. Går forøvrig også ann å gjøre nettverksinstallasjon. Krever bredbånd EDIT: ...eller en annen pc som kan virke som server for maskinen som skal installeres. Har brukt NFS mange ganger for dette - merk at NFS er en *REN* unix-protokoll - så vidt jeg vet finnes det ikke NFS-implementasjoner for windows. HTTP/FTP skal dog også være mulig. Endret 5. februar 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 yum oppgradering er *mulig*, men neppe kjempelett. Må inrømme at jeg aldri har prøvd det selv - hovedsakelig fordi jeg ikke har noen tro på at oppgradering mellom OS'er funker særlig bra. Ikke bare nyere versjoner, men ofte også nye programmer, mye måter å gjøre ting på etc. Jeg har gjort det fra FC1->FC2->FC3 paa en maskin, og jeg vill absolutt ikke ambefale aa gjore det den veien uten at du virkelig vet hva du gjor. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Hehe, hvis det er så avansert tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre det Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hehe, hvis det er så avansert tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre det Er vel bare å endre alt i /etc/yum.conf fra "fc2" til "fc3" og kjøre "yum upgrade". Tar litt tid å laste ned alt, dog Endret 5. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Men hvis ikke er det kanskje sånn at jeg kan laste ned alle CDene, men isteden for å installere hele greia på nytt så kan jeg putte inn CDen så kan jeg velge at jeg skal oppdatere fra fc3, slik det er fra Mandrake 9 til 10?(Hvis det er sånn det fungerer på Mandrake, det er jeg ikke sikker på . Mne jeg mener bestemt at det står "Update" når den kommer til valgmenyen) Gir meg ikke helt på dette. Skal du installere et nyere system så hiv for guds skyld ut det gamle først. Det er vel ganske logisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå