Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter etter NGT-ruter

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke min egen trådløse ruter etter NGTs Thomson-ruter. Hvordan skal jeg sette opp ruterne da? Har prøvd å deaktivere dhcp på den innerste ruteren, for å la Thomson ruteren dele ut adresser rett gjennom den innebyggede svitsjen i den innerste. Fikk dette ikke til å funke. Andre forslag? Må NAT deaktiveres på den innerste, for at dette skal funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har fått de ttil å fungere med min WL-500g, men nå skal jeg få det til å fungere med en ganske gammel TrendNet TEW-211BRP. WL-500'n er ganske grei, for der velger man bare "access point-mode", men hva innebærer dette i praksis? Deaktivering av DHCP og hva mer? Har jo deaktivert DHCP'n, men får det fortsatt ikke til å funke. Må begge ruterene ha ip innenfor samme adresser, altså 10.0.0.X eller 192.168.x.x?

Lenke til kommentar

2 alternativer.

1. skru av dhcp i din nye trådlause router, og koble NGT routern din i ein av LAN portene på den trådlause routern) Da vil du få ip addresse og slikt av NGT routern og alt er fryd og gammen

2. Sett NGT routern opp som brigde, og la den trådlause routern ta seg av dhcp og iputdeling og slikt.

Eg ville ha gått for alternativ 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...