lnicolai Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg ønsker å bruke min egen trådløse ruter etter NGTs Thomson-ruter. Hvordan skal jeg sette opp ruterne da? Har prøvd å deaktivere dhcp på den innerste ruteren, for å la Thomson ruteren dele ut adresser rett gjennom den innebyggede svitsjen i den innerste. Fikk dette ikke til å funke. Andre forslag? Må NAT deaktiveres på den innerste, for at dette skal funke? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det enkleste er om du kan konfigurere den trådløse routeren din som et accesspoint eller switc, så lar du routeren til NGT ordne resten. Slik har jeg satt opp mitt nettverk med en asus w500g og NGT Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hadde også det samme problemet, endte opp med å kjøpe en ny trådløs router fra ngt... Jeg fikk det til å fungere før også, men det skapte mye extra krøll. Lenke til kommentar
lnicolai Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja, har fått de ttil å fungere med min WL-500g, men nå skal jeg få det til å fungere med en ganske gammel TrendNet TEW-211BRP. WL-500'n er ganske grei, for der velger man bare "access point-mode", men hva innebærer dette i praksis? Deaktivering av DHCP og hva mer? Har jo deaktivert DHCP'n, men får det fortsatt ikke til å funke. Må begge ruterene ha ip innenfor samme adresser, altså 10.0.0.X eller 192.168.x.x? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hva med å sette thomson routeren i bridging mode. Veiledning Endret 5. februar 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
lnicolai Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Den var ikke dum! Skal teste! Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Sett opp den innerste router som switch/aksesspunkt. Kabelen fra NGT routeren kobler du inn i en av LAN portene. WAN porten lar du stå tom. Disable også DHCP routeren på den inneste routeren. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 å så gir du den siste ruteren en ip som er innen for det område den første deler ut... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 2 alternativer. 1. skru av dhcp i din nye trådlause router, og koble NGT routern din i ein av LAN portene på den trådlause routern) Da vil du få ip addresse og slikt av NGT routern og alt er fryd og gammen 2. Sett NGT routern opp som brigde, og la den trådlause routern ta seg av dhcp og iputdeling og slikt. Eg ville ha gått for alternativ 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå