nree Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hei, jeg fikk tilbud om og kjøpe nytt batteri til min bærbare maskin (Acer Aspire 1300) og det skulle ligge på 1100,- (elleve hundre) og siden jeg er helt blank gikk jeg inn på diverse sider på internett for og se hvor mye de kostet der: Jeg fant ut at her lå prisen på mellom 1300 og 2500 på det samme batteriet.... Så lurer jeg på... er 11hundre dyrt for eit batteri til ein bærbar maskin? EDIT: Topic endret... Moderator: Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt. (bump melding i tråden er slettet) OK Endret 5. februar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg tror ikke det er spesielt dyrt. Batteri koster som oftest fra 900 kr og oppover mener jeg å tro.. Lenke til kommentar
genetex Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 spørst vell på kapasiteten om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Nei, det er billig!!! Kan ta et eksempel: Gikk på El**** for å høre (siden de fører Toshiba som jeg hadde før..) og de skulle ha 1999 kr. for batteriet, ringte til Toshiba gjennom jobben (e*****) og jeg fikk det til ca. 1200 kr.! Men som sagt kan jo hende det er normal pris hvis ikke batteriet er så "stort" (tenker på kapasitet) Endret 5. februar 2005 av datating Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du sjekket på noen nettshopper? Noen ganger kan det være dyrere å bestille direkte fra produsenten eller importøren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du sjekket på noen nettshopper? Noen ganger kan det være dyrere å bestille direkte fra produsenten eller importøren. Det er vel veldig sjelden? Da taper jo butikkene penger... Lenke til kommentar
Haii Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du sjekket på noen nettshopper? Noen ganger kan det være dyrere å bestille direkte fra produsenten eller importøren. Det er vel veldig sjelden? Da taper jo butikkene penger... Det varierer da... Når privat folk kjøper da pleier de å kjøpe 1 ting mens butikker kjøper 100++ og da vil de få "rabbat" for det. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Vet ikke om det er så veldig ofte. Jeg har vært borti det at det er billigere å bestille fra en nettshop som ikke er direkte fra norsk importør. Kan hende jeg fannt en veldig billig butikk da. Ble litt overrasket selv når jeg fannt ut dette. Husker dessverre ikke hva det var. Endret 5. februar 2005 av zarz Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Har du sjekket på noen nettshopper? Noen ganger kan det være dyrere å bestille direkte fra produsenten eller importøren. Som du ser i første innlegg har jeg skjekket ca 20 sider med batterier og alle er over 1100,- Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Da er du heldig. Skal jeg ha nytt batteri til min bærbare pc så må jeg ut med over 2 høvdinger. Lenke til kommentar
ohn Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du sjekket på noen nettshopper? Noen ganger kan det være dyrere å bestille direkte fra produsenten eller importøren. Som du ser i første innlegg har jeg skjekket ca 20 sider med batterier og alle er over 1100,- Da har du jo allerede svaret. 1100,- er generelt billig for et batteri, forutsatt at det er nytt, originalt og har normal kapasitet. Enkelte steder (i hvert fall på utenlandske nettsteder) er det mulig å få kjøpt "resirkulerte" batterier der cellene på et gammelt batteri er byttet. Men jeg antar det ikke er snakk om et slikt batteri, i så fall er prisen ikke spesielt gunstig. Lenke til kommentar
2slow4u Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Betalte selv ca 800 kr for 2 nye batterier til min dell latitude.. Orginal batteriene er 3800 mAh. De nye var 4460 mAh.. De kjøpte jeg på eBay... Bare skriv at de skal sette prisen slik at den blir under 200 kr så slipper du toll også!! 2Slow4u Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Betalte selv ca 800 kr for 2 nye batterier til min dell latitude.. Orginal batteriene er 3800 mAh. De nye var 4460 mAh.. De kjøpte jeg på eBay... Bare skriv at de skal sette prisen slik at den blir under 200 kr så slipper du toll også!! 2Slow4u Sette prisen til 200? Velkommen til forumet foresten.... Hvordan er det og handle på eBay? noen erfaringer? er det trydt? Det er liksom ikkje jeg som skal betale dette og far min er veldig skeptisk til billige ting på internett og spesielt på noe helt ukjent for både meg og han som heter eBay... Hvordan gjør man osv? også med de med og slippe toll... hvor mye koster frakt? EDIT: La till litt Endret 5. februar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
2slow4u Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Der du betaler varen du har fått tilslaget på så er det en rute der du kan skrive merknader til selgeren.. Der kan du gi besked om at de skal sette prisen på pakka som skal sendes til under 200 Nkr. Blir vel en 15-16 us$.... Dette bruker å gå kjempe greit det for de får selvsagt den rette summen overført allikevel... 2slow4u Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Der du betaler varen du har fått tilslaget på så er det en rute der du kan skrive merknader til selgeren.. Der kan du gi besked om at de skal sette prisen på pakka som skal sendes til under 200 Nkr. Blir vel en 15-16 us$.... Dette bruker å gå kjempe greit det for de får selvsagt den rette summen overført allikevel... 2slow4u 200 NOK = 32.8893 USD Valutakalkulator Les litt på det forige redigerte innlegget mitt... EDIT: La til link! Endret 5. februar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
2slow4u Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er ganske greit å handle med han "eBay"".. Måtte bare... Bruker ofte bare å ta det som "Buy it now" jeg.. Er for det ofteste veldig billig verso norske priser uansett... Betaler vel 10-12 dollar i frakt tror jeg. Noe som også er billig.. Men må betale med Master/visa Card.. Men regn med litt ventetid på varene.. Se også om selgeren har gode skussmål fra tidligere salg.. Kjøper bare med de som har solgt masse og har gode tilbakemeldinger!! 2SLOW4U Lenke til kommentar
2slow4u Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Nytt batteri til acer koster 425 kr. på ebay nå.... Pluss en 100 lapp i frakt så blir det vel billig lell det da!! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har skrevet det tidligere, men kan jo si det igjen jeg.. hehe Kjøpte splitter nytt Multibay-batteri til nc6000 på eBay... kom på $29! Med andre ord en latterlig lav pris i forhold til her i landet... kjøper omtrent ikke ting og tang her i landet lenger, fordi det er så mye å spare på å ta det inn fra utlandet - selvfølgelig med enkelte unntak. Kjøpte akkurat et splitter nytt Lego Mindstorms 2.0 sett på eBay.. kosta meg 150 dollar pluss frakt! Her i landet koster settet 2500 kroner. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei, jeg fikk tilbud om og kjøpe nytt batteri til min bærbare maskin (Acer Aspire 1300) og det skulle ligge på 1100,- (elleve hundre) og siden jeg er helt blank gikk jeg inn på diverse sider på internett for og se hvor mye de kostet der: Jeg fant ut at her lå prisen på mellom 1300 og 2500 på det samme batteriet.... Så lurer jeg på... er 11hundre dyrt for eit batteri til ein bærbar maskin? EDIT: Topic endret... Moderator: Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt. (bump melding i tråden er slettet) OK Jeg fikk tilbud fra Muliticom å kjøpe batteri til min CL56 for 700kr. Har ikke brukt for det uheldigis Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Har skrevet det tidligere, men kan jo si det igjen jeg.. hehe Kjøpte splitter nytt Multibay-batteri til nc6000 på eBay... kom på $29! Med andre ord en latterlig lav pris i forhold til her i landet... kjøper omtrent ikke ting og tang her i landet lenger, fordi det er så mye å spare på å ta det inn fra utlandet - selvfølgelig med enkelte unntak. Kjøpte akkurat et splitter nytt Lego Mindstorms 2.0 sett på eBay.. kosta meg 150 dollar pluss frakt! Her i landet koster settet 2500 kroner. De lego greiene var jo eXtremt billige i forhold til her men min far er ennå skeptisk... Skriv [*] og lag noen punkter om hvordan jeg gjør hva jeg gjør hvordan det fungerer ogsåvidere... Så vist noen gidder gjøre de så er det fint Endret 7. februar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå