iron-vetle Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Finnes det PCI-nettverkskort som gjør at en vanelig pc kan gøres om til en server på internett og LAN? I så fall noe i 1000kr-klassen. Noe å annbefale, f.eks. noe som er veldig brukervennlig og gir deg full kontroll over hvem som er inne og laster opp eller ned... Tusen takk Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er ikke nettverkskortene som er viktig her. Mer programvaren du kjører... Lenke til kommentar
Olsenius Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 alle nettverkskort kan det du vil. om du har et fra før (f.eks intrigert) så treng du ikkje noe nytt kort. Tolker det som om du vil sette opp ein ftp-server, som folk kan laste opp og ned fra. Dette gjør du med å innstalere noe software, ikkje hardware. Personlig bruker eg G6 sin ftpserver, og er fornøyd med den. (http://g6ftpserver.com/). Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Kan du da penytte hele harddisken som server akurat som en du kan kjøpe fra f. eks DELL? Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 men fungerer det for alltid uten at jeg trenger å kjøpe det? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Sært spørsmål. Diverse Linux distroer har slike programmer innebygget. Hva slags server er det snakk om? FTP? Alle windows server ed er crap delux, styr unna det. Linux er MYE bedre på det. Hvis dette er en bedrif eller noe sånt, så bør du ha en maskin som har EEC ram. Endret 5. februar 2005 av Macfan Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Jah, jeg har en gratis linux cd, da. Er det kankje innebygd ftp server system der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå