Gå til innhold

Løst?nye drivere - finner ikke DVD-rom/treg pc

husmann

Anbefalte innlegg

Oppdaterte bios og driverne på hovedkortet for en venn. Har XP og alle servicepacks installert og han mente denne oppdatering var viktig. Dette er et MSI 875P Neo-kort og før oppdatering virket alt som det skulle. Etter denne oppdatering bootet pc'en som lusa på tjærekosten og fant ikke DVD-stasjonen lenger, men bare CD-stasjonen. Hvis jeg tar ut kontaktene på DVD-stasjonen oppfører pc'en seg helt normalt.

DVD-stasjonen er selv med alle kontakter innkoblet helt død og det er ikke et lys på den. Jeg finner heller ikke stasjonen i utfforsker'n eller i enhetsbehandlingen. Den står heller ikke i bios lenger.

Jeg kan altså SE( med mine øyne) DVD-stasjonen stå montert i kabinettet, men det er også det hele.

Er det noen som har forslag til løsning på dette litt kinkige problem?

Endret av husmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde det etter at du hadde restarta pc`en etter installasjon av sp? sp2 eller sp1? Sjekk at alle kabler sitter som de skal og prøv evt å bytte kabelen til `dvd-romen.

Ps. Bruk en 33(<=ata 33)pins kontakt til alt av optiske stasjoner i steden for den vanlige 80 pinnern(<=ata 133).

Lenke til kommentar

Dessverre skjedde dette uavhengig av noen servicepacks. Har forsøkt mye rart nå, men ikke ditt forslag om å forsøke 33pinskontakter. Har byttet om cd-stasjon og IDE-kabler, men like lite hjelper det. Det eneste som hjelper er å koble fra DVD-stasjonen. Skal prøve DVD'n i en annen pc i morgen samt det du foreslår.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

Ja nå er det meste + litt til prøvd. Tror nok at moderatorene kunne flyttet denne tråden nå, men må nok si at det hele er løst. DVD-brenneren virker ikke lenger. Den er prøvd i andre pc'er og det samme skjer i de pc'ene - det hele stopper opp. Synd, men sant - sukk :( Antagelig var det en tilfeldighet at det skjedde når vi oppdaterte driverne.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...