jorgholo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har et ASUS A7N8X 2.0 hovedkort, og har akkurat kjøpt et Gainward 6600GT AGP kort. Alt vel og bra, men ved testing av 3D Marks 5.0 så viser det seg at jeg får ikke det til å kjøre i 8x AGP. Hovedkortet støtter det, jeg har satt opp BIOS og sjekket at fastwrite og enable 8x er aktivert, og 3D Marks ser at kortet støtter 8x og 4x, men at jeg bare kjører 4x... Poengsummen jeg får nå er bare 1135 3D marks, og tilsvarende systemer ligger på 3500/4000... Noen gode råd? (XP SR2, 1GB ram, Amd xp 2500+ (1800MHz)) Dualskjerm er skrudd av ved testing, nyeste drivere i fra nVidia installert) -jorgholo Lenke til kommentar
OJS Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Har du husket å fjærne den Hvite lille plastbiten som står nede i AGP-slotten. Fjærn den så vil agp-8x la seg aktivere. Denne infoen skall også stå i manualen, gjorde ihvertfall i min. Hadde samme problem selv, fjærnet plastbiten i agp-slotten og problemet var løst. Lykke til... Få høre hvordan det går... Hilsen OJS Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 det er uansett ikke noe farlig. du merker ikke noe forsjell fra x4 til x8 i agp farten... Lenke til kommentar
deviton Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 kobla i strømmen til kortet? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Installert nyeste chipset drivere ? Lenke til kommentar
jorgholo Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Har ikke fjernet den lille biten, trodde det bare var for AGP Pro! Og det sto ikke noe om det... Hm, det skal jeg prøve. Har ikke oppdatert driverene til hovedkortet, men har nå testet ut de nye 71.xx driverene til nvidia og har kommet opp i 1624 3Dmarks (5.0) (men de driverene skaper noen artifakter inne i mellom!) Skal kaste ut plastbiten i morgen så skal vi se om noe skjer! Lenke til kommentar
jorgholo Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok, nå funker alt som det skal, har lastet ned og installert siste nForce drivere og vips så funker AGP 8x, og nå kjører systemet opp til respektable 3175 3D marks (5.0)! Og det rare er at CPU raten gikk opp til nesten det dobbelte... Takk for alle hint og triks! Lenke til kommentar
jorgholo Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Håpløst med to tråder? Vel, når det er første gang jeg er inne her så er det vel lov å gjøre én feil. (Jeg trodde den gamle tråden havnet langt bak på side 4, og så ville jeg bare si takk til de som hjalp til) Nå kjører faktisk kortet på 3329, og det var etter at jeg avinstallerte expert tools, OG jeg satte opp til å kjøre begge skjermene igjen!! Det er noe snodig, men jeg er glad jeg! - Fornøyd bruker av Gainward, nå også noe smartere mtp tråder her inne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå