cyberho Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei, Kobler meg opp mot en annen pc i nettverket her hjemme. Naar jeg prover aa spille av media paa denne maskinen med knoppix, begynner pc'en aa laste hele filen ned paa pc'en f0r den spiller den av. Hvordan kan jeg faa pc'en til aa streame filen istedet for aa laste den ned? Har ikke harddisk i denne pc'en saa den begynner aa laste ned til minnet som etterhvert blir fullt.(128mb) takker for svar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er det Windows fildeling det er snakk om? I så fall må du vel mounte disken før du streamer, ikkje berre spele rett av frå Konqueror. mount -t smbfs -o umask=000 //server/share /mount/point Om det er brukarnamn/passord: mount -t smbfs -o username=brukarnamn,password=passord,umask=000 //server/share /mount/point Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja, det er windows fildeling. Og ja det var Konqueror jeg spillte av i.(eller pr0vde...) Pr0ver dette mounte greiene saa faar vi se. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 dette var det jeg skrev i run: mount -t smbfs -o umask=000 //andreas/E:/mount/point hva skal jeg skrive for /mount/point? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Mappen på Windows-maskinen har et share-navn, og du skal ikke skrive inn partisjonsnavnet. Heter sharet ditt for eksempel "multimedia", skal du bare skrive inn //andreas/multimedia Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Naa har jeg kj0rt kommandoen: mount -t smbfs -o umask=000 //andreas/E:/ (deler hele e:/ partisjonen), men skal de komme opp noen disk paa skrivebordet her da? eller hva skal skje? Beklager at jeg sp0r saa mye, men er ikke flink med Linux... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du hører jo ikke etter. Du mangler et monteringspunkt. PC: Se og fiks tastaturoppsettet ditt. Det er ytterst plagsomt med aa/0/ae! Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Du hører jo ikke etter. Du mangler et monteringspunkt. PC: Se og fiks tastaturoppsettet ditt. Det er ytterst plagsomt med aa/0/ae! H0rer etter og forstaar hva som maa til, men det skjer ikke noe naar jeg skriver inn kommandoen. Som sagt, har jeg ikke peiling paa linux men det er det eneste alternativet mitt her, paa en pc uten harddisk. Derfor sliter jeg ogsaa med aa faa skiftet tastaturet til Norsk. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Med /mount/point meiner ein kvar i filsystemet windows-mappa skal mountast. Lat oss sei at du vil mounte windows-mappa i /mnt: mount -t smbfs -o umask=000 //andreas/E: /mnt Veit ikkje om det er så lurt å ha : i namnet på windows mappa. Kan du ikkje kalle E:-sharet for berre "E" istaden? Om den ikkje finn maskina "andreas" kan du bruke IP istaden. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Får å få norsk tastatur, så kan du velge det nede i systray i Knoppix... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå