Gå til innhold

intel cpu, 478 eller 775?

genetex

Anbefalte innlegg

hei.

jeg skal nå ha meg ny cpu vifte, men jeg vet ikke vilken prossesor type jeg har! :blush:

dette var en ferdig maskin pappa kjøpte for 1 år siden, og han har ikke lenger papirene om hva komponenter den har :roll:

Det er 100% en intel pentium 4 3.06 ghz prossesor, men jeg finner ikke denne på noen webshopper lengre, sluttet å selge den?

CPU er ikke overklokket på noen måte!

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
ingen som kan hjelpe meg? :(

Everesthome vil gi deg den info. du trenger...

Og det bør vel kunne gå an å lese hva som står på PC'n.. slik som fabrikat/modell og så sjekke ut websiden til produsenten?

Jeg regner med at det er Socket-478, men du finner sikkert ut av det ved å intallere og kjøre EverestHome v.1.51 :)

Edit:

Og siden du uansett må "åpne kassa" for å skifte kjøler, kan du vel like godt gjøre det nå.. og lese av hva som står på HK...Du vil også se det på kjølerfeste om det er socket-478 eller. 775 (men det krever jo at du veit det på forhånd da..) :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil kom ikke hovedkort/prosessorer til LGA775 rundt juni i fjor... Så om PCen er et år gammel, skulle jeg tro det var sokkel 478. Men som TL1000S sa; last ned Everst og sjekk med det.

Edit: Typo

Endret av Vicar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...