genetex Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hei. jeg skal nå ha meg ny cpu vifte, men jeg vet ikke vilken prossesor type jeg har! dette var en ferdig maskin pappa kjøpte for 1 år siden, og han har ikke lenger papirene om hva komponenter den har Det er 100% en intel pentium 4 3.06 ghz prossesor, men jeg finner ikke denne på noen webshopper lengre, sluttet å selge den? CPU er ikke overklokket på noen måte! takker for svar! Lenke til kommentar
genetex Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) ingen som kan hjelpe meg? Everesthome vil gi deg den info. du trenger... Og det bør vel kunne gå an å lese hva som står på PC'n.. slik som fabrikat/modell og så sjekke ut websiden til produsenten? Jeg regner med at det er Socket-478, men du finner sikkert ut av det ved å intallere og kjøre EverestHome v.1.51 Edit: Og siden du uansett må "åpne kassa" for å skifte kjøler, kan du vel like godt gjøre det nå.. og lese av hva som står på HK...Du vil også se det på kjølerfeste om det er socket-478 eller. 775 (men det krever jo at du veit det på forhånd da..) Endret 6. februar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Om jeg ikke husker helt feil kom ikke hovedkort/prosessorer til LGA775 rundt juni i fjor... Så om PCen er et år gammel, skulle jeg tro det var sokkel 478. Men som TL1000S sa; last ned Everst og sjekk med det. Edit: Typo Endret 6. februar 2005 av Vicar Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Gjør det på enklest mulig måte..Last ned ett lite program som heter CPU-Z..Der står det Socket, hastighet, "codename" og det du trenger å vite om prosessoren din.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå