Gå til innhold

Problemer med PCI og innebygget lydkort.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

bygde sammen en pc for en kompis. Brukte ett MSI K8N hovedkort. Dette hovedkortet har innebygget lydkort.

 

Jeg har bygd mye pc før, så hele greia gikk smertefritt. Helt til vi skulle prøve å få lyd ut av skraphaugen. Til tross for at det innebygde lydkortet AC97 vises i helt perfekt stand på kontrollpanelet i XP, gir det ingen lyd ut.

 

Vi dobbeltsjekket med forskjellige headset, høytalere, osv.

 

Dagen etter fikk jeg samme hovedkort selv, til min egen pc, bygde det hele sammen og gjett hva? Jo, denne gangen fungerte lyden.

 

Så, vi konkluderte med defekt AC97 på min kamerats K8N hovedkort. Men isteden for å drive å stresse med retur og post-slit til Komplett, bestemte vi oss bare for å gå til innkjøp av ett billig PCI lydkort som vi kunne sette inn isteden.

 

Installasjonen gikk så knirkefritt som ett plug & play PCI lydkort kan gå i XP, men heller her får vi ingen lyd ut enda kontrollpanel ikke viser noen feil med kortet.

 

Alt av ledninger og headset / høytalere / innganger / volumkontroller / drivere er sjekket.

 

Hva kan problemet være???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Hvis man fortsatt ikke får lyd etter og avinstallere driverne til lydkortet og at det er disablet, så er mitt tips at dere formaterer på nytt, og legger kun inn driverne til PCI lydkortet. Evt prøv og avinstaller driverne til PCI lydkortet, og installere de på nytt igjen.

 

Edit: Siden du har samme hovedkort, og det tilsynelatende funker til deg, så kan du prøve å ta med harddisken din med OS på, og sette det inn i hans maskin. Hvis det integrerte ikke funker da heller, så må det være defekt.

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...