Gå til innhold

20pin strømmkontakt på 24pin hovedkort?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Hvis jeg har et hovedkort med 24pin strømminngang, kan jeg da bruke en strømforsyning med 20pin strømmutgang på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke brukes begge veier da ? :p

NEI!

PSU har "han kontakt" i enden som skal inn i hovedkortet der det er en "hun".

Bruker du 20 pin PSU må adapteret ha 20 pin "hun" og 24 pin "han" for å sette i 24 hovedkort. Blir adapteret snudd blir det "han mot han" og "hun mot hun" - vil ikke gå sammen.

Lenke til kommentar
Du kan i de fleste tilfeller også bare koble 20-pin direkte i 24-pin på hovedkortet, men sjekk manualen før du gjør dette.

Stemmer det, plugg i det funker!.

Det stemmer ikke alltid. Min Xeon-server krevde en dedikert PSU med 24 og 6 pins hovedkortkontakt. Den PSU'en jeg prøvde først med en 20 pins kontakt klarte ikke levere nok strøm selv om den var på 520 Watt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kan i de fleste tilfeller også bare koble 20-pin direkte i 24-pin på hovedkortet, men sjekk manualen før du gjør dette.

Stemmer det, plugg i det funker!.

Nei, det stemmer nok ikke helt..

At det *kan* fungere er en bonus, men ikke regn med stabilitet i så tilfelle..

Det er jo en årsak til at det er 24-pins kontakt samt ett par andre kontakter som ett eldre PSU med ATX1.x standard ikke har.

Vil tro at en del frustrerte forumbrukere med nytt utstyr og "gammel innpakning" (Kabinett+PSU) kan relatere problemene tll dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...