Gå til innhold

"Skjøte/vinkle" AGP/PCI slots


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Litt vanskelig å finne et beskrivende emne for dette, men håper noen skjønte noe...

For å forklare litt: Jeg har lyst å lage meg en PC i et gammelt CD-spiller kabinett.

Men denne er jo litt lav med tanke på kort som skal stå i AGP og PCI slotene. Likevel er det jo mer enn nok plass inne i kabinettet, bare ikke til at kortene kan stå loddrett. Derfor ute etter er mulighet til finne et skjøte-ledd (f.eks et vinkel-ledd) til AGP og PCI slik at jeg dermed kan feste kortene på en annen hensiktsmessig måte.

 

Dette skal ikke være noen high-end pc, så tror at et slikt slim-kabinett generelt sett vil kunne ha nok luft sirkulasjon.

 

Noen som vet om dette i det hele tatt finnes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. Godt å vite at det finnes iallfall, det gir jo et lite håp ;)

 

Har sett litt etter det på diverse nett-sjapper, men er jo ikke godt å vite hvilken

kategori man skal se på :hmm:

Ikke så lett å google etter det heller, etter som jeg ikke aner hva man skal kalle dette på engelsk.

 

Noen som vet om noen spesial butikker som kan ha slikt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for alle innspill!!

 

LinITX hadde jo mange, ja. Og microplex hadde også dette- rart de hadde plassert det under 19" rack :hmm:

 

Men som sagt, har foreløpig skrinlagt dette med cd-spiller kabinettet - det ble for lite. Planen min er nemlig å kun bruke gammel hardware, og ikke bruke noe særlig penger på dette. Kjøper altså ikke et nytt HK (av type mini-ITX e.l.). Vil helst ikke bruke peng på htpc-kabbis heller (litt av "greien" er liksom å bare bruke "ting jeg har liggende" ;) ). Så utfordringen nå er å finne et annet utdatert hifi komponent jeg kan bruke som kabbis. Får se hva det blir til. Kanskje en sånn multitainer, som ble nevnt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...