lokeland Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Fikk en gammel PC av skolen for noen i går. Men da jeg startet den oppdaget jeg at CMOS-batteriet var lavt! Jeg har jo naturligvis ikke vært noe borti dette, for disse batteriene skal jo vare rundt 15 år! Fikk tips om at batteriene var flate. Men hvordan type er det.. Eller, hva skal jeg spørre etter i butikken? Og hvor ligger egentlig det batteriet i PCen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Batteriet ligger på hovedkortet, som regel ved siden av BIOS. Det er som et stort klokkebatteri. Du ser det nok ganske enkelt når du ser på hovedkortet. Se hva som står på batteriet, så er saken løst (Hvis du finner korrekt batteri igjen ) Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Vanligvis er det et CR2032 3v Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Vanligvis er det et CR2032 3v Pleier å stemme Det er somregel et flatt bateri av den større typen, dog er det ikke så stort. Tror du skulle finne det hvis ikke ordner vi et bilde Ser du rett på hovedkortet ligger det kanskje på høyre side (østsiden), kanskje på den nederste (sør) halvdelen. Tvilsomnt tips Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 dette kan kanskje hjelpe: http://images.google.com/images?hl=en&lr=&...ery&btnG=Search Lenke til kommentar
fredster Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det kalles også ofte for "knappecellebatteri", og befinner seg som de andre helt riktig poengterer på hovedkortet. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er et lithium batteri av typen cr2032 og det er på 3v. Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har ofte lurt på om disse lades opp? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har ofte lurt på om disse lades opp? NEI!! kort og godt.. men for gudsskyld ikke prøv å lade de opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå