albions Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er det lurt å å pc`en på 24/7 eller er det beste å sla den av kvar dag om kvelden ? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Så lenge ingenting er unormalt varmt er det ikke noe fare med å la den stå på hele tiden. Lenke til kommentar
albions Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ok høres bra ut Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har hørt at hvis pcen står på lenge om gangen blir den tregere. Det var noe eg hørte når eg var liten så har alltid hatt det i underbevistheten.. Ingen fare altså? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Den skal ikke bli tregere av det og om den blir det så er det ikke hardware relatert... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Neida, ingen fare. CPUen varer kanskje i 18 år i staden for 20 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Gunners' date='05/02/2005 : 14:14'] Jeg har hørt at hvis pcen står på lenge om gangen blir den tregere. Det var noe eg hørte når eg var liten så har alltid hatt det i underbevistheten.. Ingen fare altså? Den blir isåfall tregere til den restartes, eller får en liten pause. Det er ikke sånn at den blir tregere permanent. Men eldre pc-er har en tendens til å bli tregere etter å ha stått på en stund, tror det er fordi det pleier å være endel støv i eldre pc-er, og kanskje dårlig kjøling, som fører til at cpu blir varm. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 kan stå på lenge, men kjekt med en reboot nå og da. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det er de som mener at det er bedre for harddiskene at PC'en står på hele tiden fremfor at den blir skrudd av og på... Andy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Husk bare at om du lar pcen stå på over svært lang tid går viftene (Her snakker vi 10k - 30k timer) - Minimalt problem egentlig. ps: 30000 timer tilsvarer nesten 3 1/2 år :!: regner med du har slått av pc'en imellomtiden^^ mvh Sobient Endret 7. februar 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
andreazs Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har alltid tenkt på det som å skru en lyspære av og på masse ganger..føler liksom at det er usunt for pæra..virker mer stabilt for komponentene å stå på hele tia enn at de får startpulsen som f.ex. kan være veldig høy hvis det elektriske anlegget er gammelt.. Såfremt temperatur ikke er noe problem da.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har alltid tenkt på det som å skru en lyspære av og på masse ganger..føler liksom at det er usunt for pæra..virker mer stabilt for komponentene å stå på hele tia enn at de får startpulsen som f.ex. kan være veldig høy hvis det elektriske anlegget er gammelt.. Såfremt temperatur ikke er noe problem da.. det du nettopp sa teller ikke i en PC (i allefall ikke på samme måte...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå