ljkhaeljfk Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hei!! Hadde bestilt meg et Z-5300 5.1 sett igjennom min bedriftsavtale her, men nå den gikk ut av produksjon byttet leverandøren til Creative Speaker Inspire TD7700....... Er det noen som har erfaring med disse høytalerene? Når jeg ser på watt-styrke blir jeg jo nesten skremt Er de noe bra? Og finnes det en optisk inngang på dette settet? Takk for all hjelp Endret 5. februar 2005 av elindse Lenke til kommentar
h0lg Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Du kan ikke spille like høyt, og mellomtonene blir nok ikke like bra pga Z-5300 har faseplugger som gir bedre lyd. Hadde jeg vært deg ville jeg avbestillt Creative TD7700 og gått for Logitech sitt THX serfiserte Z-2300 2.1 som lyder bedre på musikk, og som har en kraftigere subwooooofer på 120w samt satelitter på 40w! Totalt 200w RMS, Ekte watt Her sitter det en 8" i basskassa Jeg har akkurat bestillt meg Logitech Z-2300 THX og Soundblaster Audigy 2 SZ THX, DTS, EAX.... Det er optisk inngang pga det er TD og ikke T serien av høytalerne. Dette sier produsenten om settet: (ikke stol blankt på dem): Creative® Inspire™ TD7700 gir brukere høykvalitets surroundlyd, uansett hjemmeunderholdningskilde. Creative® Inspire™ TD7700 kombinerer høy akustisk ytelse fra Inspire T7700-høyttalere med den avanserte funksjonaliteten til DDTS-100-dekoderen og gir tilkoblingsmuligheter for opptil 8 enheter, blant annet DVD- og CD-spiller, TV, spillkonsoller og MP3-spiller. Resultatet er en enestående 7.1-surroundeffekt via de kraftige høyttalerne. Lyd fra PC støttes via en funksjon for direkteoverføring*. Denne komplette hjemmeunderholdningsløsningen støtter Dolby® Digital EX og DTS® ES og egner seg perfekt for EAX® ADVANCED HD™-spill. Løsningen leveres med en trådløs fjernkontroll og separate kontroller for hver lydkanal. TD7700: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122459&cks=PRL Z-2300 : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303910&cks=PRL (les litt om erfaringene der ) Test av Logitech systemet, fant ikke av Creative: http://www.tomshardware.com/consumer/20041...ogitech-01.html Hjalp dette? Endret 6. februar 2005 av h0lg Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeppjepp! Tusen takk Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 er tonnevis med fjortiss anbefalinger på komplett!!! og watt er ikke noen bra måte å måle trøkket på et anlegg.... jeg har et 700w RMS anlegg..... hehe still det opp mot 2x 300 PA anlegg.... så blekner anleggget mitt villt på lydstyrke..... selv om d har 100 w mer i effekt Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det må jo en dobling i watt-styrke til for å høre drastisk forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå