Ni kon Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei alle sammen. Noen i familien har fått for seg at jeg må konfronteres vedrørende alle PC kjøp som blir gjort. Denne gangen er det kjøp av bærbar til min nydlige kusine. Vi har diskutert dette litt frem og tilbake innad i familien, og jeg har sagt mine meninger. Uansett er bruksområdet hennes: - Skolearbeid - Internett - Litt film titting, litt lytte til musikk. Hun har ikke noen spesielle krav til design etc. Jeg mener at PC'n bør ha følgende krav Centrino basert Den bør ha widescreen, da jeg er av den oppfattning av at man har et mer ergonomisk tastatur da. De små¨bærbare har ofte litt kompakte tastatur. Den bør ha en musematte, selv om jeg kommer til å anbefale en ekstern mus Jeg kommer og til å anbefalle hodetelefoner for musikk og film Øvre grense er vel 12k... NOen som kan komme med forslag? Glemte at den burde jo ha Xp og en eller annen form for office da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ta en tur innom Dell.no Oivind? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 har tenkt på Dell, men for meg virker de litt tja "billige" i designen... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Må det være pc, eller kan det være mac? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Dessverre må det være PC Lenke til kommentar
ohn Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Den bør ha widescreen, da jeg er av den oppfattning av at man har et mer ergonomisk tastatur da. De små¨bærbare har ofte litt kompakte tastatur. Tja. Jeg vil ikke si det er en regel at bærbare med widescreen har bedre tastatur. Apple PowerBook 17" (widescreen) har f.eks. høyttalere på sidene av tastaturet, og ut fra bildene jeg har sett ser det ut til at Whitebox CL25 bare har større kant på begge sidene. Potensielt kan tastaturet være bredere, så det er sikkert tilfellet på enkelte bærbare med widescreen. MyBook 259 ser spennende ut. Men uten OS, og trolig dansk tastatur... Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 1557 GLS på netshop til ca 10.000 AMD ? 1556 pro Travel mate fra ACER 4500 Aspire , denne kan du få med Widescreen også(WXGA Bare slang samen noen som lå i din pris klasse (med P-M) vis du skal ha en Celeron kan du komme ned i 6.000,- men regner med at du ikke ''gadd'' det Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Søskenbarnet mitt har en Dell Inspiron bærbar PC med en 15.4" widescreen skjerm som kjører 1920x1200 oppløsning, og det ser helt sinnsykt bra ut! Teksten blir helt klart liten, men fullstendig klart og tydelig å lese! Nesten bare Dell som selger bærbare med så gode LCD paneler. Edit : Rettet opp en feil...hehe Endret 5. februar 2005 av Betroz Lenke til kommentar
scream Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hva med denne da? Fujitsu-Siemens Amilo Pro V2020 Har solgt ett par av denne , stort sett bare med veldig gode tilbakemeldinger! PS: Vet den ikke er WS , men fortsatt en god maskin Endret 5. februar 2005 av scream Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 ser ikke ut som ws scream Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hva med Whitebox CL56? eller whitebox 1557? sjekk www.whitebox.no Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 hadde tenkt på whitebox, men har hørt skremmende rykter om kundebehandling hos den butikken. Handler enten hos komplett, dell, netshop, mpx, psdata eller lignende webshopper med godt rykte... Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Her 1 stk. denne hjemme Travelmate s. 4500 Den er WXGA og har kjempe ''ramme''\kabinett Kvlitet mer Widescreen's Aspire Celeron -M Tundra 12.1" Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvorfor svi av såpass mye penger på en data som ikke kommer til å bli kjørt serlig hardt uansett? Holder vel lenge med en bærbar til 7-8000 til de formålene? Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvorfor svi av såpass mye penger på en data som ikke kommer til å bli kjørt serlig hardt uansett? Holder vel lenge med en bærbar til 7-8000 til de formålene? Enig med deg. Du får en maskin som er mer enn god nok til hennes krav for en mye lavere sum. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hvorfor svi av såpass mye penger på en data som ikke kommer til å bli kjørt serlig hardt uansett? Holder vel lenge med en bærbar til 7-8000 til de formålene? Hva om hun kansje fant ut at hunne ville spille litt sims(2) så er det kjekkt og kunne ha en pc som faktisk kjørte det,samt vis hun ikke har mye peiling på pc , kansje hun plutselig ble intresert i det og ville "utdype" seg litt, og lære mer og kjøre litt hardere programmer etter vært. Bare en liten teori Endret 5. februar 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Kjører selv Aopen 1557GLS som jeg har bygget selv (kjøpte deler på psdata.no og netshop.no), kom på ca. 12K. WD 80GB 2.5" Pentium M 745 (1.8Ghz) ATI Radeon Mobility 9700 64MB 512MB Corsair CMXSD3200LL (SO-DIMM) Absolutt verdt det, men jeg sitter igjen med litt plastikk følelse. edit : post nummer 3000 Endret 5. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Tja og bygge er sikkert ok det , men jenter pleier og trenger all den garantien de kan få Og det er bra og ha en Maskin som ikke har noen begrensinger , vis dere skjønner. Kunne hende det kom et kjempe tøfft bygge hus spill eller noe lingnede som jenter driver og spiller , så kan ikke hun for hun kjøpe en C-M pc med intigrert skjermkort Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Søskenbarnet mitt har en Dell Inspiron bærbar PC med en 15.4" widescreen skjerm som kjører 1920x1200 oppløsning, og det ser helt sinnsykt bra ut! Teksten blir helt klart liten, men fullstendig klart og tydelig å lese! Nesten bare Dell som selger bærbare med så gode LCD paneler. Er det Inspiron 6000? I såfall: Hvordan er kvaliteten på chassiet? Og hvordan er batteritiden med den skjermen? Drar den enorme pixelmengden mye strøm? Er det i hele tatt noen andre enn Dell som selger bærbare med skjermoppløsning på 1920x1200? Hilsen Putin (som vurderer kjøp av Inspiron 6000) Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Uansett er bruksområdet hennes: - Skolearbeid - Internett - Litt film titting, litt lytte til musikk. ...Centrino basert... ...widescreen... ...musematte... ...Øvre grense er vel 12k... Den var noen som nevnte Tundra 1551 her. Den oppfyller vel alle kravene dine/hennes. Eller hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå