Gå til innhold

bor til 80mm vifte(evt 120)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at du finner no så stort bor. Jeg har aldrig sett det heller. Men se på clas ohlson og biltema, de har en hull borr eller et sett der du kan bore store hull ut i tre også for metall. Hukser ikke hva det heter i farten men det er ikke så vanskelig å finne det... ;)

Lenke til kommentar

Dremel Multi?

Det finnes så store bor, eg bruker sånne på jobben, men det er så store og tunge saker at det er umulig å jobbe i så tynne plater som ett PC-kabinett.

Hadde som sagt prøvd en Dremel Multi med en liten kappeskive. Eg har brukt det sjølv en gang på ett kabinett som måtte moddes litt :)

Lenke til kommentar

Skrollan: joa.

Bruk en hullsag det er en rund sak med tagger på, fungerer utmerket, faderen har en sånn i garasjen.... Bare å feste på drillen så borer du...

Du bør ikke tenke på å bruke så store borer som Dastardly bruker på jobben, det vil ganske sikkert bare vri kabinettet ditt og lage en fin skulptur av det...

Bruk en sånn bor som jeg sa, der er kontaktflaten bare 3-4mm 25cm rundt boren som blir 4cm2 :thumbup: istedenfor en "bor" som har en kontaktflate på 50cm2 :thumbdown:

Edit: var borte en stund mens inlegget stod til "skriving"

Dere tenker på Hull sag, dette er Kamikaze å bruke på tynne kabinett vegger. 

Er jo ikke noe kamikaze å bruke... Spesielt ikke om du bruker borefett

Endret av icer
Lenke til kommentar

jeg har min egen "reodor felgen" patent.....bor hull med drill tett i tett rundt hullet...bruk så en avbiter eller stikksag til metall og kapp fra hull til hull...blir IKKE fint å se på men det gjør ikke noe så lenge det er inne i kabbet...litt knoting men hull blir det...(anbefaler ikke å gjøre noe slikt med deler i maskina..vibrasjoner og jernsponn fyker...)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...