hood Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Jeg har et lite problem: jeg har kjøpt en USB memory stick, og når jeg plugger den inn i en av PCen's to USB porter i front så klarer ikke XP å detektere at den er i. Jeg testet så med å plugge digitalkamaerat i den samme porten, og XP fant det med en gang. Deretter prøvde jeg å pluge inn memory sticken i en av USB portene bak på PCen og da fant XP den! Noen som har peiling på hvorfor den ikke klarer å finne den når den er plugget i en av portene på fremsiden? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hadde et problem med at USB port i front ikke virket. Fant ut at det var en ekstra ledning på pluggen som koblet til HK, da jeg dro ut den pinnen så virket det. Dette var et Antec Sonata kabinett og MSI K8N HK. Jeg sammenlignet kabelen som gikk til MSI sin brakett og den som var i kabinettet, da så jeg forskjellen. Lenke til kommentar
hood Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hadde et problem med at USB port i front ikke virket. Fant ut at det var en ekstra ledning på pluggen som koblet til HK, da jeg dro ut den pinnen så virket det.Dette var et Antec Sonata kabinett og MSI K8N HK. Jeg sammenlignet kabelen som gikk til MSI sin brakett og den som var i kabinettet, da så jeg forskjellen. Ja, men det er kun når jeg bruker memory sticken at jeg ikke får kontakt, portene funker jo som sagt med andre ting, som f.eks. digitalkameraet. Så da kan det vel ikke være nødvendig å dra ut noen pinner? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du kan jo ihvertfall utelukke at det er noe feil med USB-pennen din. Det er nok USB-porten i front som får for lite/for mye strøm, eller er noe feilkoblet. En smule rart at digitalkameraet ditt funker her, men det kan godt hende de trekker forskjellig strøm. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 På mitt Asus P4B533-E har jeg et såkalt Asus I-panel i front med bl.a 2 stk usb,disse støtter ikke usb 2.0 (kun 1.0)men di på baksiden i selve kh støtter begge Kan hende det er problemet ditt at denne memmory sticken kun støtter usb 2.0. De fleste digitalkamera støtter som regel begge. Lenke til kommentar
hood Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 På mitt Asus P4B533-E har jeg et såkalt Asus I-panel i front med bl.a 2 stk usb,disse støtter ikke usb 2.0 (kun 1.0)men di på baksiden i selve kh støtter beggeKan hende det er problemet ditt at denne memmory sticken kun støtter usb 2.0. De fleste digitalkamera støtter som regel begge. Ja, kan være du har et poeng der. Maskinen jeg har er en ferdig sammenskrudd Dell Dimension, så sannsynligheten for feilkobling er vel ganske liten? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så og si alle USB 2.0-enheter skal være bakoverkompatible med USB 1.1. Og ihvertfall en USB memory stick. Hvilket merke er den? Lenke til kommentar
hood Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Så og si alle USB 2.0-enheter skal være bakoverkompatible med USB 1.1. Og ihvertfall en USB memory stick. Hvilket merke er den? Det er en JumpDrive fra Lexar Media. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Locutus_NOR Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Kjenner igjen problemet. Min usb pen blir bare gjennkjent i den ene av de to usb portene i front. Mens med digitalkameraet har jeg aldri merket noe spesielt med. Har også en skriver som kun blir gjennkjent dersom den blir tilkoblet i front (der den var tilkoblet når den ble innstallert). Kanskje det er pga innstalleringen at dette skjer? Synes forresten det er litt spennende nå PCen oppfører seg mystisk, minner meg om gamle dager med C64 og kassetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå