Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av nettverk Win98 og WinXP

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er noen som husker en tråd som gikk her for en stund siden, da jeg spurte om hjelp til å sette opp WIN98 og WINXP i nettverk med delt tilgang til nett via bredbåndsrouter?

Jeg forsøkte her forleden på en annen win98 maskin, med direkte tilkobling (kryssa kabel). Kjørte winxp's sitt kofigureringsprogram for nettverk, og fikk ikke en eneste feilmelding! Fungerte som en drøm. På denne maskinen så var det ikke installert noe oppkopling, og jeg konfigurerte kun for deling av filer.

Jeg kjørte konfigurasjonen om igjen, denne gangen så ville jeg ha deling av internet med. Ingen problem denne gangen heller. Alt virket som om det ikke skulle ha gjort annet.

Det gjenstår ennå å få det til via bredbåndsrouteren. Dette kommer jeg til å sjekke så fort som mulig. Da kommer jeg til å prøve uten netttilgang først og deretter med, kanskje det hjelper????

Kommer også til å renske maskinen litt, slik at jeg får en "Starting from scratch" - feeling.

Hvis dette heller ikke fungerer, så får jeg vel rett og slett bare innse at det er forskjell på maskiner, og at noen av dem er like samarbeidsvillige som ex'en:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...