Gå til innhold

Yesico strømforsyning ATX 2.0, PCIe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skulle ikke så mye research til for å finne siden med spesifikasjoner, og der står det ATX 1.3. Du kan forøvrig lese testen av denne hos Overklokking.no.

PCIe kort krever som regel ikke noen ekstra strømtilkobling (PCIe bussen er i stand til å levere mer strøm enn AGP bussen), men skulle det være noe, så er det vanlig molex kontakt som brukes til IDE harddisker og AGP skjermkort. Dette har selvfølgelig denne Yessico PSU'en.

Lenke til kommentar
Heisann!!

Har denne selv, vil berre si at denne er helt super. Har aldri hatt problemer med den den ene måneden eg har hatt den. Den er helt stabil til alle prøvelser eg har testet den opp i mot. :yes:

Hvordan går det med varmen i kabinettet med en slik strømforsyning? Hva slags konfigurasjon har du ellers? Hvordan får du ut varmen fra kabinettet? Må du evt. øke turtallet på kabinettviften for å kompensere for manglende vifter i strømforsyningen?b

Lenke til kommentar
Heisann!!

Har denne selv, vil berre si at denne er helt super. Har aldri hatt problemer med den den ene måneden eg har hatt den. Den er helt stabil til alle prøvelser eg har testet den opp i mot. :yes:

Hvilken farge har den egentlig? På noen bilder ser den sort ut og på andre ser den grå-akttig ut.

Lenke til kommentar
Heisann!!

Har denne selv, vil berre si at denne er helt super. Har aldri hatt problemer med den den ene måneden eg har hatt den. Den er helt stabil til alle prøvelser eg har testet den opp i mot.  :yes:

Hvordan går det med varmen i kabinettet med en slik strømforsyning? Hva slags konfigurasjon har du ellers? Hvordan får du ut varmen fra kabinettet? Må du evt. øke turtallet på kabinettviften for å kompensere for manglende vifter i strømforsyningen?b

Jeg har 350 wattern fram Yesico og denne fungerer ypperlig. Har bare en xp2700 cpu og et gf4 ti4200 gfx kort i tillegg til 3 sata disker. Har kun 5 vifter i pcen og alle disse er 80 mm papst 12 db vifter. 2 av disse blåser luft inn i kabinettet, rett på diskene, 2 andre suger luften ut i toppen, den siste sitter på cpu kjøleren (taisol kobber kjøler med 60-80 mm overgang)

Systemtemp idle: 30 grader / 100% 35 grader

CPU temp idle: 31 grader / 100% 45 grader

disk temp ide: 31 grader

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med både støynivå og temperaturer :)

(viftene overdøver diskene)

Lenke til kommentar

PCI-E kort i 6800 serien krever ekstra power direkte til kortet, 6 pins kontakt med 3x12V og 3xjord, noen som krever ekstra strøm har med adapter fra molex til PCI-E.

Yesico'en var "svak" på 12V med 18A, mitt 939 kort skal etter manualen ha minst 18A på 12V fra PSU. Gikk for Tagan 480-U0I som er "stille" til å ha vifter: 21dB ved 50% last stigende til 28, hos meg har brikkevifta på hovedkortet laget mest lyd. Mitt skal ha 24 pin med -5V som er utenfor ATX2 standarden, noen adapterkabler fra 20 til 24 tar bort lederen for -5V siden det etter "normen" ikke skal være mottaker i kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...