Gå til innhold

[Løst] Problemer med komplett

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg kjøpte ensåkalt ''demovare'' fra komplett!!

Plextor 712SE.

Det var greit at det var en bulk i pakkeningen eller levert tilbake før frist.

Men da jeg fikk denne pakken og det mangelet 2 ledninger, proggram vare cd, instruksjons bok. :mad:

Så jeg ringte og klaga men de sa at det var ''demo vare''.

Og det står at varen skal være i funkene stand, men den funker ikke da jeg mangler 2 lendeninger, cd'en og det blir vannskelig og instalere den uten manual!! :mad:

Det står svart på hvit på dems side at: varen sak være i fungerende stand!!

Ikke noe om at det kan mangle deler også vidre!!!! :mad:

Hva gjør jeg dem nekter og sende meg delene!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den der brenneren var en "bulk" brenner, så er det vanligvis ikk emed cd, manual eller kabler, det der vanligvis kun "retail" utgavene som har de, og de er ganske så mye dyrere enn "bulk" utgaven.

Så det ser ut som om du kanskje har fått det du skal ha ?

Lenke til kommentar

Veldig mange cd-brennere leveres uten dette, selv om de ikke selges som demovare. Synes ikke du kan si at det mangler deler, og komplett har etter min mening alt på sitt tørre. Bestill en IDE kabel og putt den i maskinen. Klarer du ikke installere den uten manual burde du ikke gjøre dette.

Lenke til kommentar

Se på dette:

Plextor DVD recorder PX-712SA SATA White OEM DVD+R/+RW and DVD-R/-RW -Demo

Demo = demovare. Ikke splitter nytt.

OEM = bulk, følger ikke med kabler, manualer og programvare.

I tillegg: hvis du gadd scrolle litt ned, og klikke på >> Vis mer produktinformasjon - så ville du sett at dette er et bulk-produkt.

Med andre ord, du har ingen verdens ting å klage på! Komplett har ikke gjort noe galt her.

Hvis du vil være helt sikker på at kabler, programvare og manualer er med, så kjøper du et NYTT retail produkt - ikke demovare eller OEM/bulk.

Ved kjøp av demovarer så må man påregne at kabler, manualer og cd'er kan mangle.. ikke noe å skrike opp om. De fleste som holder litt på med PC har dessuten dette liggende fra før. Installasjon av DVD-brenner er vel uansett noe du ikke skulle behøve en manual for? Men om du trenger det, så er du jo koblet til nett, så det er enkelt å finne her: http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Komplett:

Dette produktet er en demovare til redusert pris. Produktet selges ikke som nytt og dette kommer av at det kan ha vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Etter beste evne har vi forsøkt å legge inn informasjon om hva som er demo-årsaken på denne siden.

NB! Produktet skal være i fungerende stand og har vanlig garanti.

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet, eller kan være slitt.

Kan ikkje se at Komplett ikkje har sitt på det tørre. De gjør jo oppmerksom på at det kan være mangler i forhold til vanlige brennere. Eg har aldri fått med kabler eller programmer når eg har kjøpt bulk, og heller aldri forventet det.

Når du kjøper demo-varer til sterkt nedsatt pris så tror du vel ikkje du får med alt mulig i fra en retail-pakke?

Lenke til kommentar

"Plextor DVD recorder PX-712SA SATA White OEM DVD+R/+RW and DVD-R/-RW -Demo"..

Merk at her står det OEM og ikke retail. Retail betyr at du får med alt(drivercd, kabler osv...), OEM betyr at du kun får brenneren og ikke annet..

Kjøpte et demohovedkort selv, fikk kun med hovedkortet og ingenting annet.. Fant ikke noen grunn for å klage på dette..

Lenke til kommentar
JA vel!!

Men jeg skjønner ikke det helt ''Varen skal være i funkene stand''

Jeg får den ikke til og funke med mangel på 2 ledninger også videre......

Så om du kjøper en datamskin, så klager du ikke har innlagt strøm, fordi varen "Ikke er i fungerende stand"? Ett sted slutter ansvaret til produsentetn, og når det er OEM så følger det ikke med kabler.

AtW

Lenke til kommentar

Det følger jo heller aldri med kabler når du kjøper en harddisk ;)

Når det gjelder det med "fungerende stand" så kan du begynne å klage på dette hvis den ikke fungerer først når din maskin oppfyller kravene til å kobles til enheten du har kjøpt. Så langt som du har kommet nå så mangler du ledninger. Skaff disse og kom evt tilbake til saken. Som det ble nevnt over, de enkelte leverandørers ansvar slutter på et visst punkt.

Det jeg oppfatter som din misforståelse er at du ikke fikk beskjed om at du trengte div ekstraledninger, i tillegg har du forsøkt å kontakte komplett for en freebee som du ikke fikk. Denne kunnskapen er viktig å ha om du vil fortsette med å bygge/oppgradere PCn selv i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal webshop'ene leke barnepike for folk som ikke gidder lese beskrivelsen ordentlig før de trykker "KJØP" ?

komplett.no trenger ikke gi beskjed om at trådstarter (eller andre, for den saks skyld) trenger å kjøpe kabler i tillegg, når det går frem av beskrivelsen både i overskrift og innhold, at produktet er OEM/bulk, som i dataverdenen forøvrig er en velkjent betegnelse for varer uten butikk-innpakning, kabler og programvare.

Om trådstarter i ettertid trenger å kjøpe S-ATA kabler, så er ikke dette komplett.no sin feil - igjen burde kjøper lest beskrivelsen ordentlig. Har han ikke S-ATA kompatibelt utstyr så er jo ikke dette komplett.no sin feil. :wallbash:

komplett.no har også en svært utfyllende guide på dette med betegnelser: http://komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=defin

Denne burde trådstarter lest før han kjøpte - så hadde vi sluppet whiningen om mangelen på kabler og programvare...... :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...