B4stian Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har som sagt den serveren, to andre klienter (pcer) og tilgang til to routere med innebygd 4-ports switch. Hvordan skal det settes opp? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Du må nok gi litt mer info her. Hva skal du bruke servern til? Dele internett? Isåfall, hvilken ISP har du? Har du ruter i modemet? Da ville jeg forwardet alle portene til serveren, og kjørt internett via den. Altså slik: Modem - server - switch - pc1 & pc2 Endret 5. februar 2005 av Azton Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Har ikke innebygget router i modemet, jeg skal ha brannmur og alt sånn i CC-serveren. Regner med at jeg trenger to nettverkskort? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Dette har jeg: Modem SMC Router m/ 4-ports switch Jensen trådløs router m/ 4-ports switch Server som jeg skal kjøre CC på, med 2 nettverkskort Pc1 Pc2 Har lagd et oppsett, funker det når CC-serveren skal kjøre internett, brannmur, begrense hastighet osv... Endret 5. februar 2005 av datating Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Lagde et oppsett til som er mer riktig, vil det fungere? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Dette vil gå fint ja, men du kan sløyfe den første ruteren (den etter modemet), så vil det funke gull Bare husk å plugg den i en LAN port og ikke WAN port Endret 5. februar 2005 av Azton Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Dette vil gå fint ja, men du kan sløyfe den første ruteren (den etter modemet), så vil det funke gull Hva mener du med sløyfe? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Fjerne, ta bort siktet forresten til den første tegningen din. Den siste er helt korrekt. Endret 5. februar 2005 av Azton Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Fjerne, ta bort siktet forresten til den første tegningen din. Den siste er helt korrekt. Okey! Da blir det CC på serveren i morgen da! Noen flere tips før jeg starter? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Forbred deg på mye knoting og irritasjon? neida, det går nok bra ska du se Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Forbred deg på mye knoting og irritasjon? neida, det går nok bra ska du se Hmm... kommer nok litt flere spm. i morgen ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå