Gå til innhold

Finnes det eldre operativsystemer som er gratis?

jerrry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har adressen til en nettside hvor man kan laste ned alle de gamle Windows -og DOS os'ene helt gratis. Der er blant annet MS-DOS 1.10, Windows 1.01, 2.03 og noen andre. Siden virker legitim og lovlig. Men jeg tør ikke legge ut linken her før jeg er helt sikker. Har blitt utestengt før en gang fordi jeg la ut en link til noe jeg trodde var gratis.... Kan legge den ut her hvis noen garanterer for at jeg ikke bryter reglemenetet til forumet

Windows 1.01 som ligger der er på 651 KB, he-he :!:

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
Som sagt, Linux er et godt alternativ hvis du vil spare penger. Riktignok ikke gratis, men billig og bra. :)

De fleste Linux-distroer er totalt gratis.

..... Hvis du har båndbredde og tid til å laste ned 3-4-5 cd'r på 700 mb hver så. Hvis ikke kan man kjøpe de for en billig penge, og få cd'ne i posten

Lenke til kommentar
Jeg har adressen til en nettside hvor man kan laste ned alle de gamle Windows -og DOS os'ene helt gratis. Der er blant annet MS-DOS 1.10, Windows 1.01, 2.03 og noen andre. Siden virker legitim og lovlig. Men jeg tør ikke legge ut linken her før jeg er helt sikker. Har blitt utestengt før en gang fordi jeg la ut en link til noe jeg trodde var gratis.... Kan legge den ut her hvis noen garanterer for at jeg ikke bryter reglemenetet til forumet

Windows 1.01 som ligger der er på 651 KB, he-he :!:

Hvis man har en nyere PC, vil man vel slite litt med hardware støtte i windows 1.01? :)

Lenke til kommentar
Som sagt, Linux er et godt alternativ hvis du vil spare penger. Riktignok ikke gratis, men billig og bra. :)

De fleste Linux-distroer er totalt gratis.

..... Hvis du har båndbredde og tid til å laste ned 3-4-5 cd'r på 700 mb hver så. Hvis ikke kan man kjøpe de for en billig penge, og få cd'ne i posten

Tja, mange Linux-distroer er på en CD (700mb eller mindre). Blant annet er Ubuntu Linux på bare en CD og har alle programmer du trenger, og mange distroer er bare på ~200mb og har likevell nok programmer til å kunne bruke den på desktop.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Windows 1.01 som ligger der er på 651 KB, he-he  :!:

Hvis man har en nyere PC, vil man vel slite litt med hardware støtte i windows 1.01? :)

Tipper det ja, men 2.03 ligger jo der også :!: Hvis man skulle ha noen glede av disse, så måtte man nok lete lengs bak på loftet, og så forsøke å installere de på en gammel 80286-maskin eller noe. Det hadde vært skikkelig moro og testa forresten, hadde jeg helt sikkert gjort hvis jeg hadde en så gammel maskin :)

Lenke til kommentar
Jeg har adressen til en nettside hvor man kan laste ned alle de gamle Windows -og DOS os'ene helt gratis. Der er blant annet MS-DOS 1.10, Windows 1.01, 2.03 og noen andre. Siden virker legitim og lovlig. Men jeg tør ikke legge ut linken her før jeg er helt sikker.

Ettersom jeg ikke vet hvilken side det er snakk om, så tror jeg det er best du unngår å legge ut linken. Tror heller ikke de gamle Windows versjonene er sluppet som freeware, selv om det vel er uaktuelt for noen å kjøpe dem nå til dags.

Så for sikkerhets skyld... ikke legg ut linken.

Lenke til kommentar
Windows 1.01 som ligger der er på 651 KB, he-he laugh.gif

Vel har nå 1.0 jeg da!

Påstås å være 1.0 i værtfall.... :roll:

Har bare kommet litt inn i installasjonsprogrammet så jeg er ikke helt sikker...:/

Fikk det av en kompis å han sa at det var 1.0 å at der han hadde henta det så sto det at det var 1.0 men igjen så kan ikke JEG si helt sikkert....

Lenke til kommentar
Jeg har adressen til en nettside hvor man kan laste ned alle de gamle Windows -og DOS os'ene helt gratis. Der er blant annet MS-DOS 1.10, Windows 1.01, 2.03 og noen andre. Siden virker legitim og lovlig. Men jeg tør ikke legge ut linken her før jeg er helt sikker.

Ettersom jeg ikke vet hvilken side det er snakk om, så tror jeg det er best du unngår å legge ut linken. Tror heller ikke de gamle Windows versjonene er sluppet som freeware, selv om det vel er uaktuelt for noen å kjøpe dem nå til dags.

Så for sikkerhets skyld... ikke legg ut linken.

Den er grei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...