LoveAmiga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har et lite spørsmål som jeg håper dere RAM-guruer kan hjelpe meg med. Sitter her med et ABIT NF7-S2 Hovedkort med en Athlon XP 3200+ med 400 MHz FSB. Minnet som sitter i maskinen er 3 stk. pc2100 brikker. I slot 1 er det en 256 brikke. I slot 2 er det en 512 brikke. I slot 3 er det en 128 brikke. Lurer da på om jeg i det hele tatt vil merke noen forskjell på maskinen om jeg bytter til 2 stk. pc 3200 512 MB brikker som kjører i dual channel? Vil den i såfall bli mye raskere? PS. Både BIOS og CPU-Z sier at RAM'en min kjører i dual channel, dette må da være feil når jeg har 3 brikker? Eller......??? Håper noen kan hjelpe meg....... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) pc2100 ram kjører 133mhz (x2 fordi det er ddr) pc3200 ram kjører 200 mhz (x2) Dvs at ramytelsen vil bli mye mye bedre og at det klart lønner seg å oppgradere minnet til å takle den høye fsben d kjører (du mener vel 200, da kan ikke minnet kjøre samme hastighet, det er ikke laget for det) Tror du trygt kan kjøpe disse brikkene, men sjekk i cpu-z hvilken hastighet du egentlig kjører for å være sikker, klarer minnet du har nå 200mhz fsb så er det ikke så viktig. Skal du overklokke så kan du kjøpe hakket raskere ram for å ha litt å gå på, men tror ikke det er noe krise, rammen du kjøper kan sikkert overklokkes litt og du skal kanskje ikke lenger så det holder. Endret 5. februar 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå