Anders89 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei, jeg har nettopp begynt med Linux suse og har et newb spørsmål. jeg har aktivert lisa daemon og det der, men jeg tror jeg må skifte ip for at jeg skal finne den andre maskinen (som har xp.) Men finner ikke ut hvordan. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 prøv ifconfig man ifconfig et eksempel kan være : ifconfig eth0 192.168.0.2 Fungerar i slackware, mulig at SUSE gjer det på andre måtar. Lenke til kommentar
Anders89 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 det gikk visst an å skifte den i control center -> network internet -> local network browsing men jeg finner ikke xp maskinen Den har ip'en 192.168.1.1 og subnet 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 det gikk visst an å skifte den i control center -> network internet -> local network browsing men jeg finner ikke xp maskinen Den har ip'en 192.168.1.1 og subnet 255.255.255.0 Du må installere samba-klient for å få kontakt med XP-maskinen. Hvis/når du har det installert skriver du smb:/ipadresse i f.eks konqueror. smb:/arbeidsgruppe tror jeg også skal fungere for å finne maskiner i arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
Anders89 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) det gikk visst an å skifte den i control center -> network internet -> local network browsing men jeg finner ikke xp maskinen Den har ip'en 192.168.1.1 og subnet 255.255.255.0 Du må installere samba-klient for å få kontakt med XP-maskinen. Hvis/når du har det installert skriver du smb:/ipadresse i f.eks konqueror. smb:/arbeidsgruppe tror jeg også skal fungere for å finne maskiner i arbeidsgruppe. EDIT: ok nå funker det takk for hjelpa Endret 5. februar 2005 av Anders89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå