Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, denne posten er vell kansje mest rettet mot superslask, ettersom jeg vet han kan veldig mye om druids;)

 

Finnes det en god utregningsformell for hvor mye mana per 5 sec kan regnes over i spirit? Vet det ikke kan sammenlignes helt, ettersom mana per 5 sec er en konstant innstrømmning, uansett om du caster osv.

 

Har selv 55mp/5sec på gearet mitt nå, og ville vært greit å regne ut hvor mye spirit det ville tilsvart.

Lenke til kommentar

Er ingen fasit å regne slikt etter, for alt avhenger av hvordan du spiller.

 

På trashmobs for eksempel, er manaregen total waste. Et motsatt er eksempel er Chromaggus der du bare decurser konstant, der er manaregen alt.

Husk også at Innervate går bare etter spirit.

 

Generelt sett er druid manaregen:

(Spirit / 5) + 15

100 spirit er da 35 mana per tick, utenfor combat. Med Reflection er dette 5,25 mana per tick i 5 sekunders regelen, pluss 3 stormrage er det 10.5.

 

Personlig går jeg alltid med veldig mye gear på meg, 2x18 og en 16 slot bag full med gear, at all times. Kall meg paranoid men bedre enn å stikke til banken hver gang du skal gjøre noe annet enn en rolle. Blandt dette er et komplett manaregen sett.

Viktig å kunne sko seg til været.

Lenke til kommentar

O RLY? Hvordan i helvette de klarte det? Trengs alt for mye som druid ikke har inni der :p

 

5639725[/snapback]

 

Som hva da? Magmadar blir sikkert litt festlig uten tranq. shot, lucifron hakket vanskeligere uten dispell og domo litt vanskeligere uten sheep, men langt fra umulig ivl nå jeg si. En 40-manns druidgruppe kan ta en del mer dmg enn en vanlig gruppen ettersom alle faktisk kan heale seg selv.

5640293[/snapback]

og med tanke på at de sikkert har ganske bra gear :)

5640302[/snapback]

 

Druid er bare den beste rasen, det må jeg starte med, men med tanke på bra gear, så selvfølgelig kan de klare de :)

5652626[/snapback]

 

 

Så druiden er den beste "rasen" altså..... Sist jeg sjekka var den bare en klasse men uansett om du mente klasse så kan du vell ikke akkurat si at druids er den beste klassen, alt kommer ann på hvordan du spiller, talents og hvordan gear du bruker :)

Lenke til kommentar
http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...mp=1#post137236

 

Beste klassen, men skalerer mot ubrukelig endgame

5897256[/snapback]

 

 

Jeg vurderer å ta opp enchanting og disenchante allt healing gearet mitt..

Men så vurderer jeg nå også å quitte spillet da:), men som terapi mot alle "INRW8" folkene vil det nok gjøre litt.

Litt off topic, men den siste linken der kjenner jeg meg så altfor godt igjen i.

 

Druid er ikke easy mode.

Lenke til kommentar
http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...mp=1#post137236

 

Beste klassen, men skalerer mot ubrukelig endgame

5897256[/snapback]

 

Hmm nå har skrevet to lange innlegg her og to ganger har jeg gred å trykke på alt + home i firefox :p

 

Men jeg får fatte meg i korthet... Jeg synes druid er den morsomste klassen å spille, til tross for at jeg har flere lvl 60 chars. Bytt til free for all loot i 40 man raids (altså fremdeles master looter, men slik at alle kan by på det de vil ;)).

 

Vi har druids med prot gear, rogue gear, + dmg gear, cloth gear osv osv. Det blir litt bråk av og til under bidding, men langt mindre og lang færre diskusjoner enn det var med en loot list.

 

Dette lar folk spille den klassen de liker best og de kan by på items de har lyst på. Jeg synes også at druid HoTs er best for å heale rogues og mages og får alltid skryt av gruppen i raids for å holde så godt som alle på 100% hele tiden.

 

Hvis det er god kommunikasjon mellom healerene i et raid, så er ikke overlapping av heals og grov overhealing et problem i mine øyne.

 

Ser bare ut som dere må jobbe litt med samarbeid healere i mellom selv om dere har kommet "langt" i spillet.

 

edit:

 

Leste litt videre i posten din på blizzardforumet... Hvorfor kan ikke du se at loot-reglene deres skaper problemer? Det er veldig få klasser som er _veldig_ nødvendige i et raid, vi klarer oss jo fint uten palas :p

 

Spillet blir så mye morsommere hvis man slutter å bry seg om sånne ting som du bryr deg om og spiller for gøy med den klassen du liker best, hvis ikke du liker druids er det jo bare å rerolle ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Bra du gadd å lese hele posten da, du kan vel like så gjerne stryke det du sa om vårt loot system i og med at det funker jævlig bra? Det eksponerer druid klassens nytte i et raid, noe jeg har god erfaring med. Det handler ikke om urettferdighet blandt loot, men en klasse.

 

Om du leser posten en gang til ser du kanskje at jeg ikke er lei klassen, men heller spør om en grunn til hvorfor en druid skal taes med på raid. Og ikke gi meg det fleksibilitet bullshittet siden jeg har forklart mange ganger i den tråden om akuratt det.

Lenke til kommentar
Bra du gadd å lese hele posten da, du kan vel like så gjerne stryke det du sa om vårt loot system i og med at det funker jævlig bra? Det eksponerer druid klassens nytte i et raid, noe jeg har god erfaring med. Det handler ikke om urettferdighet blandt loot, men en klasse.

 

Om du leser posten en gang til ser du kanskje at jeg ikke er lei klassen, men heller spør om en grunn til hvorfor en druid skal taes med på raid. Og ikke gi meg det fleksibilitet bullshittet siden jeg har forklart mange ganger i den tråden om akuratt det.

5910052[/snapback]

 

Vel, jeg synes fremdeles det er mye mer moro å spille med free loot, da jeg har prøvd begge deler og hvordan kan du si at det funker bedre med systemet dere har en free loot?

 

Men nei... man trenger ikke ta med druids i raid, det er sånn det er med hybrid klasser vettu, shamans sliter med litt av det samme (blir som regel gimpet til healbot i instancer). En klasse som ikke er hybrid og som ikke er så veldig nyttig er jo rogues, vet det er litt content der rogues er nødvendig, men alikevel... ikke så veldig nyttig i forhold til f.eks. en fury warrior.

 

druids er greie å ha i raids og kan gjøre ting litt lettere av og til, innervate er jeg ingen stor fan av, selv om det har hjulpet meg et par ganger der andre har fucket ting opp, men ting som hibernate (razor for horde, litt i ZG) og roots (zg, aq20) kan være greie å ha.

 

Det er få klasser som man må ha med, klassene er vel mest der for å kunne gjøre til lags forskjellige spillertyper og hvilke karakterer de vil ha og ikke skape en "nøkkelrolle" for alle sammen.

 

Har på følelsen av druids kanskje er mindre nyttige hos alliance, men alikevel det er ikke "nytte" spillet handler om. Hvis du ser på det slik du ser på det, så er det vel på en måte riktig at druids ikke trengs, man må ikke ha druids, men etter min mening så hjelper det på. Vi er gode både på backup healing/decursing og MT healing osv... Vi sliter ikke med healing for å si det sånn.

 

Og bare for å ha sagt det, loot systemet deres suger ;) (det suger for druids, ench shamans, shadow priests, hunters osv)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Paladins og shamans har hvertfall nice buffs, totems og cleansing ting. Druider har litt dårligere heal enn prestene, går fortere tom for mana, og har ingen dps. Greit at de kan decurse, men det kan magene og, og fjerne posion can shaman/paladin. De får også fortere aggro enn prestene, og har ingen ting for å fjerne aggro. Derimot så er de livsviktige på noen bosser pga sleep/bearform etc, er vel derfor man må ha de med i end game instancer.

Lenke til kommentar

At en druid går fortere oom er jeg ikke helt enig i, vi har kansje dårligere forutsetninger for healing osv, men i MC er det kun priest leaderen som slår meg når det gjelder healingmeters og minst overheal lista.. Det går mye på spillestil også, du står ikke å spammer rank 10 av HT..

 

Priester er bedre healere i utgangspunktet, og det skal de jo være. Men druids er en sikker andreplass, og vell verdt å ha med i et raid. Man har mange dps classer, hvorfor skal man ikke ha flere healing classes?

 

En druid har spillets beste HOT, vi har healings som tar lang tid og kaste, men som gir mye valutta for manan.

 

Man har bruk for alle classer i end-game, end of discussion;)

Lenke til kommentar
Paladins og shamans har hvertfall nice buffs, totems og cleansing ting. Druider har litt dårligere heal enn prestene, går fortere tom for mana, og har ingen dps. Greit at de kan decurse, men det kan magene og, og fjerne posion  can shaman/paladin. De får også fortere aggro enn prestene, og har ingen ting for å fjerne aggro. Derimot så er de livsviktige på noen bosser pga sleep/bearform etc, er vel derfor man må ha de med i end game instancer.

5910524[/snapback]

 

aaaw :roll: hvorfor skriver du her når du ikke har peiling egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...