PSV Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Druids * When the duration of "Cyclone" ends, area buffs such as "Leader of the Pack", "Tree of Life", and "Moonkin" will now be correctly resumed. * "Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health. * "Dire Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health. In addition, the armor bonus has been reduced from 450% to 400%. * The multiplier on base weapon damage for "Mangle (Bear)" ability has been changed from 130% to 100%. In addition, the bonus damage has been reduced by the same ratio. * "Savage Fury" no longer affects "Mangle (Bear)". * "Savage Fury" no longer applies to "Maul" or "Swipe". * The critical damage bonus on "Predatory Instincts" reduced from 3/6/9/12/15% to 2/4/6/8/10%. * "Improved Leader of the Pack" can no longer get critical heals. * The armor bonus from "Moonkin Form" has been increased from 360% to 400% (to match Dire Bear Form). * The rage normalization equation has been adjusted to grant more rage. Let me analyse all these changes for you, one by one: * When the duration of "Cyclone" ends, area buffs such as "Leader of the Pack", "Tree of Life", and "Moonkin" will now be correctly resumed. 1. Cyclone, just a bugfix, doesn't matter. * "Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health. * "Dire Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health. 2. 25% stamina over 25% health. This has some effect for us, but it is not as bad as it would seem right now, because: - Of course stamina equals health, and as such, the only thing this buff changes is that the bearform bonus does not stack with +health enchants or buffs, but it will still stack with buffs such as PW:F, Blood Pact and Blessing of Kings. The only thing this changes is that bearform doesn't scale with our HP without stamina (4012, which right now adds 1003 HP in bearform, this is all we lose). The 25% stamina will also stack with Heart of the Wild, resulting in stamina being boosted by 45% when we enter bearform. Overall, we take a rough 1000 HP nerf. No biggie. In addition, the armor bonus has been reduced from 450% to 400%. 3. Armor down from 450% to 400%. OMG 50 % NERF TO ARMOR! THIS IS HUGE! Erm, no it's not. For PvE purposes, I'm going to assume 3/3 Thick hide, which brings multiplier from caster to bear down from 6,05 to 5,5 times the armor. A very quick example of how little this matters would be to look at my current armor in bear: - Currently I have 26017 armor. To get the "new" armor in bear, we're gonna do something which isn't completely correct but so close that it won't matter for demonstation purposes. ( 26017 / 6,05 ) * 5,5, shows what we should have after the nerf, which is 23652 armor. The mitigation from armor goes from 71,13%, to 69,14%. A 2% mitigation from armor nerf. At the same time, by dodge goes from providing 7,11% mitigation to 7,60% mitigation. Overall, I take a total of about 1,5% total mitigation nerf. Is this major? Nope. * The multiplier on base weapon damage for "Mangle (Bear)" ability has been changed from 130% to 100%. In addition, the bonus damage has been reduced by the same ratio. * "Savage Fury" no longer affects "Mangle (Bear)". 4/5. Mangle Bear takes a nerfbat to the face, that much is obvious. It loses some damage before talents, and no talents boosts it anymore. After patch, it should do something like 100% damage + 160ish. This would (for me at least) result in crits going from about 2,1k on cloth, to 1200ish on cloth. In total, it means that we will not have the DPS output of a MS warrior while tanking. In a way, this is also pretty fair, all things considered. * "Savage Fury" no longer affects "Mangle (Bear)". * "Savage Fury" no longer applies to "Maul" or "Swipe". 6. Maul no longer gets a 20% damage bonus, resulting in it doing 16,6% less damage. No big deal really, crits will go from around 1100 in tanking gear to 950ish. Hardly a reason to reroll. Swipe takes the same nerf, going from 600 crits to 500 crits. * The critical damage bonus on "Predatory Instincts" reduced from 3/6/9/12/15% to 2/4/6/8/10%. 7. The Predatory Instincts nerf means our crit multiplier goes from 2,15 to 2,1. A "might" 2,3% reduction in all crit damage, downgrading total DPS something like 0,8%. A minor adjustment, meaning nothing in the big picture, and the talent is still incredibly great because of the 15% AoE resist. * "Improved Leader of the Pack" can no longer get critical heals. 8. Improved Leader of the Pack nerf is a vanity change, since it hardly ever crits anyway. Nothing gamebreaking here. * The armor bonus from "Moonkin Form" has been increased from 360% to 400% (to match Dire Bear Form). 9. Moonkin boost! Fair change, means nothing for Iron Edge since we have a grand total of ZERO Balance druids. * The rage normalization equation has been adjusted to grant more rage. 10. More rage! I have no idea why we get this to be honest. Our DPS output in bear is lessened a bit, but normal hits are unchanged, meaning we still build more rage than warriors, BEFORE the patch. Now we will still be generating more rage than the warrior, and will have an even easier time getting "infinite rage". The effect of this is that we can use our abilities, aka Mangle/Maul/Lacerate/Swipe/Demoralising Roar even more often than before, making up for the damage nerfs threatwise. Conclusion! We go from being slightly overpowered to good. Our mitigation is going down 1,5%. Our catform DPS goes down about 1%. Bear damage output goes down a little bit, and we won't see such insane crits as previously. All in all, we're adjusted, but not broken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Sa han som spiller shaman... edit: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Vet det ikke er du som har skrevet det, men du har skrevet mye sånn i det siste, men det har vel stort sett alle som ikke spiller druid. Det svir alltid å bli nerfet :--/ Endret 25. februar 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Sa han som spiller shaman... 8023556[/snapback] Er ikke mitt sitt, tenkte bare dele med dere ; Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Sa han som spiller shaman... 8023556[/snapback] Er ikke mitt sitt, tenkte bare dele med dere ; 8023737[/snapback] Takker for det. Leste det for en stund siden tidligere på www.shadowsongeurope.com. Vet ikke helt hva jeg skal si Får se når patchen kommer hvordan det blir Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Har en 63 druid, men må inrømme at det var på tide. Husker da jeg levlet druden min og man ikke fikk hverken +6% crit i andre forms enn cat, og bare maul i bearform. Da krevde det innsikt å drepe flere enn en om gangen (pre 60 mind you, enda verre på 60), og avogtil kunne jeg tape selvom jeg fikk opener. Catform blir omtrent ikke rørt (om noe i det hele tatt), mens Bearform får en justering som forventet og som er rettferdig. Problemet er at Bearform ikke var så imba mot casters, men mot melee var det DØD. Nesten alle casters kan kite en Bearform druid til en viss grad, men melee er nødt å sluke Mangle på Mangle som slår ifra seg som et tog. Endret 25. februar 2007 av M@R7!N Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Ops, jeg posta i feil tråd. Tenkte druids var de nye roguene Endret 25. februar 2007 av StarGazer Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Har en 63 druid, men må inrømme at det var på tide. Husker da jeg levlet druden min og man ikke fikk hverken +6% crit i andre forms enn cat, og bare maul i bearform.Da krevde det innsikt å drepe flere enn en om gangen (pre 60 mind you, enda verre på 60), og avogtil kunne jeg tape selvom jeg fikk opener. Catform blir omtrent ikke rørt (om noe i det hele tatt), mens Bearform får en justering som forventet og som er rettferdig. Problemet er at Bearform ikke var så imba mot casters, men mot melee var det DØD. Nesten alle casters kan kite en Bearform druid til en viss grad, men melee er nødt å sluke Mangle på Mangle som slår ifra seg som et tog. 8024829[/snapback] Jeg levlet min druid fra 1-60 før 1.8. Det var artig. Beste måten å grinde på var å ta på thorns og OOC,slå med melee våpen i caster form og heale når du fikk OOC procs. Etter 1.8 var det virkelig ikke noe problem å tanke eller å pvpe, bortsett fra at det ikke fantes gear. Etter BC,så gikk de litt berserk med buffs,og det er vel ingen som er overrasket over at bear form fikk seg en liten justering. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Ingen justering på restoration. Greit nok egentlig. Vil påstå at healingen er ganske balansert mellom de forskjellige klassene nå, der skal Blizzard ha i alle fall Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Specca moonkin i dag. Ikke pga nerfs, men pga at det er ufattelig lite av dem. Gearet mitt er helt elendig (var feral 1-70), men allikevel slår det ganske bra fra seg. Merk at dette er snakk om PvE, tror jeg skal holde meg unna pvp med denne speccen Får whispers "hele tida" når jeg er i moonkin form i shattrath. Folk har ikke sett en moonkin på måneder tydeligvis ^^ Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 The mitigation from armor goes from 71,13%, to 69,14%. A 2% mitigationfrom armor nerf. Er så lei av å se denne feilen. Nå forenkler jeg det enda mer, og sier 71% og 69% damagereduction. Det betyr henholdsvis 29% og 31% damage taken. 31-29/29 er ca. lik 0,069. Med andre ord tar dere nå ca. 7% mer skade. Det er ikke en drastisk nerf, men mer merkbar enn han skulle ha det til. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 The mitigation from armor goes from 71,13%, to 69,14%. A 2% mitigationfrom armor nerf. Er så lei av å se denne feilen. Nå forenkler jeg det enda mer, og sier 71% og 69% damagereduction. Det betyr henholdsvis 29% og 31% damage taken. 31-29/29 er ca. lik 0,069. Med andre ord tar dere nå ca. 7% mer skade. Det er ikke en drastisk nerf, men mer merkbar enn han skulle ha det til. 8027213[/snapback] Vel, vi kan jo lett covra for det på andre måte. 7% mer skade er ikke mye. Jeg har også regnet en del på dette, og testet litt frem og tilbake og all in all synes jeg ikke at dette er en "nerf". Snarere en normalisering. Det eneste jeg ikke liker er at swipe tanking får seg enda en nerf. Før 1.8 kunne man enkelt tanke med bare swipe, og noen mauls på main target. Nå kan man ikke lenger det, og må gå for å få opp lacerates på dem, i tillegg til swipe. Men men, all in all så er det ikke så verst. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Bruker ikke swipe på enkelt target for aggro, da swipe mista threaten sin en stund tilbake. Maul og lacerate hele veien, mangle og swipe er bare for litt ekstra dps. Swipe klarer fremdeles å holde adds fra healers, noe som (imo) er poenget med den. Er ikke swipe "tanking" som er nerfed, men swipe dps. Med tett opp mot 30% crit (om ikke over), og 3 targets å swipe, blir det veldig fort mye dps. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Inntrykk av Feral Druid Gjort noen ZF runs med druiden i det siste som tank. Synes det er på sin plass at dps blir nerfa litt i bearform. Har slått rogues, hunters og mages på dps done. Slo kameraten min to ganger på dps done sist gang. Han spiller frost mage, vi var begge lvl 51. Dette er en RL venn som absolutt ikke slacker, og kan spille. Det var da jeg skjønte at vi kommer til å få en nerf, det er rett og slett alt for overpowred. Slikt skal det jo egentlig ikke være da jeg faktisk er en tank. Litt andre ting. Jeg har ingen erfaring med Hunter og warlock på høyere lvl, men vet at Hunters kan ta ned mobs mange lvl over seg selv med kiting. Er ikke sikker på hva Warlock kan greie, men det er jo disse klassene som alle har syti over er overpowred. Her er litt hva jeg har gjort med druid. Lvl 41. Drepte mobs på 47-48 (grønne Oze i Hinterlands) Lvl 42. Soloet elite troll lvl 45-46 i Hinterlands Lvl 42. Soloet elite drager i Blasted lands (lvl 43-45) Lvl 51. Soloet orcer på lvl 57 i Burning Steppes Lvl 51. Soloet elite drager lvl 52 - 53 Burning Steppes. Tok nesten en 54 også. Hadde innervate vært klar ville den gått ned også. (Alt gjort i bearform) Altså det her ble gjort uten problemer. På lvl 39 i Battlegrounds tok jeg omtrent alle klasser 1vs1 uten problemer. Noen Warlocks tok meg men det var alt. Duelert klasser 6 - 8 lvls høyere og vunnet. Ingen klasser jeg har spilt tidligere har vært så sterk. Har erfaring fra Warrior, priest og mage tidligere opp til endgame. Lenke til kommentar
Sigurdn Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Her er litt hva jeg har gjort med druid. Lvl 41. Drepte mobs på 47-48 (grønne Oze i Hinterlands) Lvl 42. Soloet elite troll lvl 45-46 i Hinterlands Lvl 42. Soloet elite drager i Blasted lands (lvl 43-45) Lvl 51. Soloet orcer på lvl 57 i Burning Steppes Lvl 51. Soloet elite drager lvl 52 - 53 Burning Steppes. Tok nesten en 54 også. Hadde innervate vært klar ville den gått ned også. (Alt gjort i bearform) Altså det her ble gjort uten problemer. På lvl 39 i Battlegrounds tok jeg omtrent alle klasser 1vs1 uten problemer. Noen Warlocks tok meg men det var alt. Duelert klasser 6 - 8 lvls høyere og vunnet. Ingen klasser jeg har spilt tidligere har vært så sterk. Har erfaring fra Warrior, priest og mage tidligere opp til endgame. 8028272[/snapback] Nesten alle, hvis ikke alle klasser klarer å ta ned mobs som er 6-7 levler høyere når man bruker cooldowns. Elite trolls i hinterlands er ikke vanskelige hvis man bruker cooldown heller.. Hvis man i tillegg har pots/elixir's så er det enda enklere. Spillte frost mage før, og jeg har tatt ned mange mobs som er røde i forhold til min level.. En rogue venn av meg (lvl.39) tok ned en 51 palla i duel. Han er godt gear'a, men alikavel.. Snakket med en i guilden min som spiller opp palla, og han klarte å ta ned elite mobs som var 2-3 levler høyere uten å bruke bubble Og at hybrider som speccer dps klarer å ta ned mobs lettere enn en del andre klasser er vel ikke helt ukjent for noen. Vet ikke helt om du ser poenget, men hvis man kan spille sin klasse, så er det meste mulig ^^ Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Joda, men jeg har ikke brukt en eneste cooldown på druiden. Ingen pots, gear jeg har er heller ikke noe som er best i klassen. Med magen var jeg avhengig å kite mobs rundt, og bruke cooldowns. Heller ikke brukt noen pots eller andre buff enn det druiden selv har. Her har jeg bare stått og tatt i mot juling å gitt juling tilbake. Forhold til andre klasser som jeg har spilt med er druid så langt den sterkeste. Er sikker på at om jeg hadde vært maks buffa, og brukt div pots og scrolls pluss enchanta gearet mitt maks, ville enda sterkere mobs gått ned. Jeg har gjort quester med druiden som ikke var mulig før et par lvl høyere, med for eks. magen. Edit: Dessuten når det gjelder mage. Det er uhyre hardt å ta ned mobs som er over 5 lvl høyere enn deg selv. Problemet skyldes ene og alene høy ressistance. Er du uheldig og får et par ressists etter hverandre, og moben kommer i close range er du som regel død om Iceblock er på cd. Det er rett og slett snakk om flaks eller ikke om du tar en mob. Med druiden skal det utrolig mye til om man ikke greier ta en mob på opp til 7 lvls høyere. Går helt enkelt i 99% av tilfellene. I går critta mangle i bearform for 698 på en lvl 58 plaguehound. (var lvl 52 da) Det er rimelig sykt. Endret 27. februar 2007 av Darkrevan Lenke til kommentar
Sigurdn Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Lvl 51. Soloet elite drager lvl 52 - 53 Burning Steppes. Tok nesten en 54 også. Hadde innervate vært klar ville den gått ned også.(Alt gjort i bearform) Altså det her ble gjort uten problemer. 8028272[/snapback] Joda, men jeg har ikke brukt en eneste cooldown på druiden.Ingen pots, gear jeg har er heller ikke noe som er best i klassen. Med magen var jeg avhengig å kite mobs rundt, og bruke cooldowns. Heller ikke brukt noen pots eller andre buff enn det druiden selv har. Her har jeg bare stått og tatt i mot juling å gitt juling tilbake. Forhold til andre klasser som jeg har spilt med er druid så langt den sterkeste. Edit: Dessuten når det gjelder mage. Det er uhyre hardt å ta ned mobs som er over 5 lvl høyere enn deg selv. Problemet skyldes ene og alene høy ressistance. Er du uheldig og får et par ressists etter hverandre, og moben kommer i close range er du som regel død om Iceblock er på cd. Det er rett og slett snakk om flaks eller ikke om du tar en mob. Med druiden skal det utrolig mye til om man ikke greier ta en mob på opp til 7 lvls høyere. Går helt enkelt i 99% av tilfellene. I går critta mangle i bearform for 698 på en lvl 58 plaguehound. (var lvl 52 da) Det er rimelig sykt. 8035580[/snapback] Du sier at du ikke brukte cooldowns? Innervate er vel største cooldown' en druid har.. og den var på CD, så du må ha brukt den At mobs resister (mage) spells er kjent, men da har vi en spell som kalles poly~ Og vips så er man på range igjen. Og ja, jeg vet at mob'n får hp sin tilbake, men den kan vel ikke ha mista så mye siden den resista alt^^ En frost mage kan dessuten bare poppe water elem og bruke freeze. Alle mage kan jo blinke hit og dit og unngå en del hits hvis mob'n er vanskelig.. Men ja, ferals er gode til å solo mobs med Lenke til kommentar
Pug Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 En rogue venn av meg (lvl.39) tok ned en 51 palla i duel. Han er godt gear'a, men alikavel.. 8035480[/snapback] Den paladinen må ha sugd hardt. Og at hybrider som speccer dps klarer å ta ned mobs lettere enn en del andre klasser er vel ikke helt ukjent for noen. Vet ikke helt om du ser poenget, men hvis man kan spille sin klasse, så er det meste mulig ^^ 8035480[/snapback] Klasser som kan kite/heale gjør det mye bedre solo-PvE enn andre. Altså alle andre enn rogues og warriors. Det meste er ikke mulig for rogues og warriors, sånt rent PvE-solo messig. Kan ikke heale seg selv, og utrolig mye miss/parry/dodge/block fra mobs som er en del høyere level. Jeg har en druid på level 38. Full feral. Jeg soloet level 40 elites som om de var ingenting. Hadde aldri i verden vært mulig med warrioren eller roguen min på det levelet. Kanskje én mob i halvtimen med warrioren vha. Recklessness. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Lvl 51. Soloet elite drager lvl 52 - 53 Burning Steppes. Tok nesten en 54 også. Hadde innervate vært klar ville den gått ned også.(Alt gjort i bearform) Altså det her ble gjort uten problemer. 8028272[/snapback] Joda, men jeg har ikke brukt en eneste cooldown på druiden.Ingen pots, gear jeg har er heller ikke noe som er best i klassen. Med magen var jeg avhengig å kite mobs rundt, og bruke cooldowns. Heller ikke brukt noen pots eller andre buff enn det druiden selv har. Her har jeg bare stått og tatt i mot juling å gitt juling tilbake. Forhold til andre klasser som jeg har spilt med er druid så langt den sterkeste. Edit: Dessuten når det gjelder mage. Det er uhyre hardt å ta ned mobs som er over 5 lvl høyere enn deg selv. Problemet skyldes ene og alene høy ressistance. Er du uheldig og får et par ressists etter hverandre, og moben kommer i close range er du som regel død om Iceblock er på cd. Det er rett og slett snakk om flaks eller ikke om du tar en mob. Med druiden skal det utrolig mye til om man ikke greier ta en mob på opp til 7 lvls høyere. Går helt enkelt i 99% av tilfellene. I går critta mangle i bearform for 698 på en lvl 58 plaguehound. (var lvl 52 da) Det er rimelig sykt. 8035580[/snapback] Du sier at du ikke brukte cooldowns? Innervate er vel største cooldown' en druid har.. og den var på CD, så du må ha brukt den At mobs resister (mage) spells er kjent, men da har vi en spell som kalles poly~ Og vips så er man på range igjen. Og ja, jeg vet at mob'n får hp sin tilbake, men den kan vel ikke ha mista så mye siden den resista alt^^ En frost mage kan dessuten bare poppe water elem og bruke freeze. Alle mage kan jo blinke hit og dit og unngå en del hits hvis mob'n er vanskelig.. Men ja, ferals er gode til å solo mobs med 8035676[/snapback] Innervate ble brukt brukt mellom mobsa. Jeg bruker den så ofte som mulig for å spare downtime. Er svært sjeldent jeg behøver drikke. Å skrive at jeg har tatt dem uten bruk av cd er riktig. Waterelemental får du tidligst på lvl 50 med full frost spec. Mange taktikker du kan bruke som frost mage, men du er da avhengig av litt plass rundt deg pga kiting. Jeg drepte mobs som var røde for meg med magen også. Men det kunne gå skikkelig galt om dem ressista. Man må ha flaks og gjerne bruke cooldowns for å få til en kill. En Feral druid slår en mage i alle situasjoner som jeg hittil har stått ovenfor. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 En rogue venn av meg (lvl.39) tok ned en 51 palla i duel. Han er godt gear'a, men alikavel.. 8035480[/snapback] Den paladinen må ha sugd hardt. Og at hybrider som speccer dps klarer å ta ned mobs lettere enn en del andre klasser er vel ikke helt ukjent for noen. Vet ikke helt om du ser poenget, men hvis man kan spille sin klasse, så er det meste mulig ^^ 8035480[/snapback] Klasser som kan kite/heale gjør det mye bedre solo-PvE enn andre. Altså alle andre enn rogues og warriors. Det meste er ikke mulig for rogues og warriors, sånt rent PvE-solo messig. Kan ikke heale seg selv, og utrolig mye miss/parry/dodge/block fra mobs som er en del høyere level. Jeg har en druid på level 38. Full feral. Jeg soloet level 40 elites som om de var ingenting. Hadde aldri i verden vært mulig med warrioren eller roguen min på det levelet. Kanskje én mob i halvtimen med warrioren vha. Recklessness. 8035715[/snapback] Warmongers i Arathi Highlands? Dem tok jeg selv på 37 med druiden min. Soloet dem med magen på 38, var da avhengig av å vente på respawns for å ha en safe plass til å drepe dem på. Brukte nok 20-30min mere på den questen med magen. Som du sier det var omtrent bare å høvle dem ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå