Gå til innhold

Den lille druid tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tingen med HoTs er at de er så effektive at den manaen man eventuelt taper på teoretisk overhealing er mana man kan avse. Spesielt med lol-form og ok utstyr.

7953219[/snapback]

regner med at du snakker om Tree of lol her.

der kan druid KUN bruke HOT's, og det hjelper lite i en 5mans grp vist man er main healer og mobs/boss som slår HARDT.

7953586[/snapback]

Med regrowth, rejuvenation og lifebloom kan fienden slå så hardt han bare vil, til sammen ticker de inn for 2400 hp hvert tick, og skalerer sykt med gear.

Jeg har gjort samtlige femmannsinstanser 60-70 med en resto druid fra guildet, og de gangene tanken(e) har dødd har det aldri vært på grunn av healingen hans. Mulig det er noe annet for heroic instances hvor fiendene slår -hardt- hardt, men foreløpig har det vært null stress.

I Karazhan blir det labert bare med HoTs, dog.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har healet fra Van Cleef til Kel'Thuzad, trust me, HT spam suger. Måtte helt ned i rank 3 for å være effektiv, og med lowrank nerfs som kom med 2.0(?), er den også totalt ueffektiv.

"Lol-form" og HoT mania is the way to go. Desverre ligger effektivitetsbyrden på resten av raidet etter min erfaring. Spesielt paladins ødelegger HoT effekten totalt.

7953976[/snapback]

Jeg skal jo ikke være alfor bastant, da.

Som jeg nevnte (Gjorde jeg det??) så har jeg jo ikke raidet med druid etter ToL og 2.0 kom.

Men siden jeg gjorde det så bra med min HT- build da så har jeg vanskelig å tro at det er ubrukelig nå.

Jeg har endel bekjente som alltid har vært healer druids og de er også "betatt" av det en 27/0/34- build er godt for. Etter 2.0.

Forresten. Jeg kom på en ting. Beste måten for en druid å levle på er å specce resto, finne seg en lock- venn og gjøre det du må; heal ftw! En av de første druidene på min server skifta aldri fra healing- spec etter BC kom :p

Lenke til kommentar
Vel, jeg har healet fra Van Cleef til Kel'Thuzad, trust me, HT spam suger. Måtte helt ned i rank 3 for å være effektiv, og med lowrank nerfs som kom med 2.0(?), er den også totalt ueffektiv.

"Lol-form" og HoT mania is the way to go. Desverre ligger effektivitetsbyrden på resten av raidet etter min erfaring. Spesielt paladins ødelegger HoT effekten totalt.

7953976[/snapback]

Jeg skal jo ikke være alfor bastant, da.

Som jeg nevnte (Gjorde jeg det??) så har jeg jo ikke raidet med druid etter ToL og 2.0 kom.

Men siden jeg gjorde det så bra med min HT- build da så har jeg vanskelig å tro at det er ubrukelig nå.

Jeg har endel bekjente som alltid har vært healer druids og de er også "betatt" av det en 27/0/34- build er godt for. Etter 2.0.

Forresten. Jeg kom på en ting. Beste måten for en druid å levle på er å specce resto, finne seg en lock- venn og gjøre det du må; heal ftw! En av de første druidene på min server skifta aldri fra healing- spec etter BC kom :p

7954267[/snapback]

Eller gå feral og levle kjappere enn locken (selv om han har healer).

Lenke til kommentar
Prøv

http://www.wowhead.com/?talent=MtbrzicsZZxEc0xqMc

og se om ikke druid er bedre healere enn de fleste.

(Drit i fyllet, se på de viktige talentene som er valgt)

Raske heals etter crit, mye spirit, billige HT's, og pitte litt nuking power!

7951702[/snapback]

Bare så synd at man ikke får gjort noe særlig for seg selv med en slik build. Greit nok at du har putta noen poeng i balance, men du ville kommet mye bedre utav det for solo virksomhet, hadde de poengene vært i feral. I tillegg til at du kunne snappet opp +25% av strengthen din som healing. Undersøkte ikke så veldig mye, men bob bob.

Jeg har healet nok i raids. Kun en gang i BWL , men altfor mange ganger i MC, AQ20 og ZG.

Som regel var jeg Top 3 på healing done. Som regel var jeg på Top 1 på minst Overheals. Og _alltid_ var jeg Top 1 på Mana Efficiency.

Og da hadde jeg rimelig dårlig gear. +300 healing eller noe sånt. Resten av guildet (BWL- turen var med gamle guildet for morro skyld) hadde det meste av utstyr man kan skaffe opp til Vael.

Jeg skulle selvfølgelig ha backet det opp med ett flott screen, men det tok jeg aldri.

7953531[/snapback]

Vel, mye har forandret seg siden den gangen. Som en annen skriver, så er jo downranking nerfa for alle healing klassene, og det er strengtatt ett stort tap, som gjør at mange må tenker over hvordan de spiller sin healer. I likhet med han som nevnte dette med downranking, brukte jeg også HT3 og det fungerte forsåvidt bra. Men, vi er HoT healers og det trodde jeg ikke det var så mye tvil om i utgangspunktet.

regner med at du snakker om Tree of lol her.

der kan druid KUN bruke HOT's, og det hjelper lite i en 5mans grp vist man er main healer og mobs/boss som slår HARDT.

7953586[/snapback]

Jeg har enda ikke vært i en instance hvor jeg ikke har kunnet være ett tre mesteparten av tiden, og bare tidvis skifte til vanlig form, trigge NS og kaste en HT på en medlem av gruppen.

*sukk* helt vanlige omstendigheter..

http://www.nihilum.co.uk/image/605/

7953993[/snapback]

Vel, jeg har rundt 2000 ap i katt og bamse når jeg bruker DPS gearet, og ikke pokker om jeg kommer nær de critsa der. Så her snakker vi buffs av den syke typen, i tillegg til at gearet til fyren sannsynligvis er langt over normalen. Tror det høyeste crittet jeg har fått med maul er 1500, og 600 med swipe. Men da hadde jeg to trinketer med +200 ap hver aktivert. Så dette er ikke akkurat hverdagslig.

Lenke til kommentar

WSG, han har med andre ord teammates som buffer han med f.eks. BoM, battleshout, BoK. Bland det med langt over gjennomsnittlig gear (Nihilum kjemper som regel om world first kills, selv om de har startet tregt i TBC med vilje) og *berserking buff*, og det crittet der er godt mulig.

Nå er jeg ikke helt oppdatert på hvordan talents og berserking buff stacker, men la oss si at Natural weapons og Savage fury gir en multiplier på 1,3, og berserking buff gir en multiplier på 1,3, og Predatory Instincts gir en crit-multiplier på 2,3.

Da trenger han ca. 3500 ap buffed for å nå den verdien (3800 maulcrit). Høres sannsynlig ut, men hverdagslig blir kanskje å ta i :p

Lenke til kommentar
(...)

og Predatory Instincts gir en crit-multiplier på 2,3.

(...)

7957009[/snapback]

Tja.. hvis jeg ikke tar helt feil er det kun 15% økning på selve critbonusen, altså 2.075 damage multiplier på normal skade.

7957079[/snapback]

Mulig jeg tar feil, men :

Normale crits (melee) = 2x dmg ; 1 normal + 1 crit.

Predatory Instincts burde da gi en multiplier på 1 x 115% = 1,15.

1 (normal) + 1,15 (predatory) gir da 2,15 dmg.

Lenke til kommentar
Enchanment shaman+ resto druid, vil det være en bra combo eller ?For pvp og litt pve!

7961941[/snapback]

Resto shaman + Meow druid tror jeg er bedre.

7962091[/snapback]

Men nå har det seg sånn at shamanen jeg skal spille med ikke vil heale (som mainhealer) Pluss at jeg har et rart ønske om å spille resto, siden alle druider idag visst er feral!

Ingen som vet om noen shaman+druid videoer btw?

Lenke til kommentar
hmm, hvilket våpen burde jeg bytte til rundt level 35? helst BoE så jeg kan sende det til warlocken og enchante det med AP eller agi. Og jeg regner med 35 agi > 70 ap?

7969002[/snapback]

Antar feral da, siden du nevner strength/agi enchant.

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?sou...ive;witem=15261

Ja, den er grønn, men desverre finnes det ikke blått med høyere tall enn grønt for druids før outlands. tiger/strength/bear utgave avhengig av hvilke tall man ønsker.

Hvis du som mange andre har en fetish for blått: http://wow.allakhazam.com/db/item.html?sou...ive;witem=13045

I ap er den omtrent lik den over, men velger du den grønne i "of the Tiger" utgave før du litt crit og dodge samtidig. Kan være lettere å få tak i på AH enn grønt med rette tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...