Datasmurf Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Whine, whine. Du min venn, er gammeldags. Mener du også at damene skal slave på kjøkkenet og sy og sånn, mens mannfolka skal være ute i arbeid? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det var litt feil å skrive at druids var/er den beste healing klassen. Eg synts at prest har fleire fordelar og dei er betre, takka vere raske heals og shield. Iallefall i raid før tbc fekk prest alltid innervate, prest var alltid på MT. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er galskap med en druid som main tank, for det sier noe om at de er så tett opp mot en warrior som tank at warrioren har lett for å bli overflødig.Warrioren skal være den beste tanken, pronto. At de fungerer fint som offtanker har jeg ikke noe problem med, ellers ville bearformen vært, som du sier, ubrukelig. Men når druidene nå faktisk kan fungere som main tanker blird et galt. Der tror jeg det finnes mange oppfatninger. Jeg er av oppfatningen at alle klasser skal til en viss grad være overflødige, det bør ikke være noen oppgaver som kun én klasse kan løse. Spillet bør balansere slike at utsagn som "we can't do instance x becuase we don't have class y" ikke lenger forekommer, og da må paladins og druids ha tanking egenskaper som er tilstrekkelig mot raid nivå bosser. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Akkurat. Med lavere cap på hvor mange som kan være i raid-gruppa så er klasser nødt til å få mer samme rolle. Kan ikke ta med 5-6 warriors lenger i et raid. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er galskap med en druid som main tank, for det sier noe om at de er så tett opp mot en warrior som tank at warrioren har lett for å bli overflødig.Warrioren skal være den beste tanken, pronto. At de fungerer fint som offtanker har jeg ikke noe problem med, ellers ville bearformen vært, som du sier, ubrukelig. Men når druidene nå faktisk kan fungere som main tanker blird et galt. Der tror jeg det finnes mange oppfatninger. Jeg er av oppfatningen at alle klasser skal til en viss grad være overflødige, det bør ikke være noen oppgaver som kun én klasse kan løse. Spillet bør balansere slike at utsagn som "we can't do instance x becuase we don't have class y" ikke lenger forekommer, og da må paladins og druids ha tanking egenskaper som er tilstrekkelig mot raid nivå bosser. 7947533[/snapback] Helt i orden, jeg er også til dels enig i utsagnet. Problemet er når druiden blir tilnærmet like god, eller bedre, klassen den kopierer. Jeg valgte prest for å være den beste healeren i spillet, ikke for å være en grei caster dps-klasse med muligheter for healing. Samtidig sier du jo selv her (om en ikke i klartekst) at druider er overpowered. Du sier nemlig at klassene burde kunne inneha flere funksjoner og ikke være låst... noe som forsåvidt er greit, men har det slått deg at druiden da har mulighet for å være fire klasser? (Warrior, rogue, mage, priest) Hvor mange klasser kan skilte med å være en "master of all trades" som kan brukes i enhver situasjon? Fint at paladiner kan få tanke litt om det trengs, fint om shamaner kan få leke dps med elemental... men hvor mange av disse klassene kan gjøre ALT? Druider fortjener en generell nerf på alle de tullete fordypningsfeltene sine, og en buff på den generelle prestasjonen jevnt over. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Vi kan ikkje i nærheten gjer alt samtidig. Vi speccer fearl og blir bunden til fearl og cat form eller bear form. Ein feral druid har liten manapool og svært treige heals. Men vi har mulighet til å heale og bruke casting angrep. Warriors har mulighet til å gjer dps i grupper. Prest har mulighet til å gjer dps. Osv. Endret 15. februar 2007 av TheOneAsk Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Vi kan ikkje i nærheten gjer alt samtidig. Vi speccer fearl og blir bunden til fearl og cat form eller bear form. Ein feral druid har liten manapool og svært treige heals. Men vi har mulighet til å heale og bruke casting angrep. Warriors har mulighet til å gjer dps i grupper. Prest har mulighet til å gjer dps. Osv. 7947625[/snapback] Det er jo nettopp poenget mitt. Druidene har blitt redusert til en tullete klasse der man fordyper seg i et område, og således faller bort til det klassen var tenkt som... en swiss army knife. For øvrig er det slik at alle klasser generelt vil gjøre dps når de går lei av de litt mær sære rollene, som tanking og healing, så det er ikke noe argument. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Whine, whine.Du min venn, er gammeldags. Mener du også at damene skal slave på kjøkkenet og sy og sånn, mens mannfolka skal være ute i arbeid? 7947518[/snapback] Stråmannssøpla di kan du spare deg for. Har du ikke argumenter så ha deg vekk fra diskusjonen. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Helt i orden, jeg er også til dels enig i utsagnet. Problemet er når druiden blir tilnærmet like god, eller bedre, klassen den kopierer. Jeg valgte prest for å være den beste healeren i spillet, ikke for å være en grei caster dps-klasse med muligheter for healing. Samtidig sier du jo selv her (om en ikke i klartekst) at druider er overpowered. Du sier nemlig at klassene burde kunne inneha flere funksjoner og ikke være låst... noe som forsåvidt er greit, men har det slått deg at druiden da har mulighet for å være fire klasser? (Warrior, rogue, mage, priest) Hvor mange klasser kan skilte med å være en "master of all trades" som kan brukes i enhver situasjon? Fint at paladiner kan få tanke litt om det trengs, fint om shamaner kan få leke dps med elemental... men hvor mange av disse klassene kan gjøre ALT? 7947599[/snapback] Merker forøvrig at du aldri har spilt en druid. "Master of all trades" er vel så langt fra sannheten som man kommer. Alt avhenger av hvordan druidsene bruker talentpointsa sine, og fortsatt så outdpser vi ikke rogues/mages eller outtanker paladins/warriors. Noen av funksjonene vi har virker f.eks ikke på elementals (Lacerate), i tillegg til at casterbosser ikke er ideelt som en druid. i tillegg outhealer vi sjeldent en prest, og paladins er laaangt bedre på single target heals enn oss med sine lynkjappe heals. Ja, vi har kanskje mer armor, og HP enn main tanken. Men det hjelper så lite når det eneste vi har er det, pluss større dodge chance. Nei, denne grininga må det bli slutt på. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Samtidig sier du jo selv her (om en ikke i klartekst) at druider er overpowered.Du sier nemlig at klassene burde kunne inneha flere funksjoner og ikke være låst... noe som forsåvidt er greit, men har det slått deg at druiden da har mulighet for å være fire klasser? (Warrior, rogue, mage, priest) En druid kan ikke være 4 roller fullt ut, han har enten 1 rolle (caster dps som balance eller healer som resto), eller 2 (melee dps og tank som feral). Skal man opp mot en priest i healing går gjerne 61 poeng rett i resto, skal man opp mot en warrior i tanking må man ha 45+ poeng i feral. Går man så dypt inn i et tre gimper man alle de andre aspektene ved klassen til det ubrukelige og da bør det man spesialiserer seg til være godt nok til å fylle den rollen fullt ut. Alle builds som prøver å kombinere mer enn to trær ender opp med ganske suboptimale builds og ender stort sett opp som backup healere som slenger en moonfire på bossen innimellom. Så ja, en druid kan ha 4 roller, men én druid kan aldri være mer enn under middelmådig på mer enn 2 av dem (1 om man er resto/balance). Trærne ble tydelig separert og buffet i 2.0.1 patchen og jeg kan ikke annet enn å påstå at Blizzard ønsker at druider spesialiserer seg. Det samme gjelder når man ser på druid items, masse feral gear uten int eller spirit, masse caster gear uten strength og agi osv... Tydelig separerte set også, ikke et sett med like lite av alt slik det var før. Endret 15. februar 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Tror ikke du har spillt mye med prot specca warriors Kombat-Kaare. De er en drøm å heale i forhold til feral druids. Som shadow priest merker jeg veldig stor froskjell fra en prot warrior og en feral tank threat wise. Du kan heller ikke samenligne priests og druids healing messig. Vi har svært forskjellig spille måte, gjevnt over er vi begge effektive healere med rett specc. Som alle andre har sagt, må en druid specce for dps/healing/tanking, akkurat som en priest må specce for healing eller dps (holy/shadow build = bad, been there done that). edit: omformulerte meg litt Endret 15. februar 2007 av Gwaihir Vindherre Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Tror ikke du har spillt mye med prot specca warriors Kombat-Kaare. 7947722[/snapback] Og hvilket grunnlag har du for å påstå noe sånt? Jeg har da raida ganske mye, og vært borti begge klasser som tanker, og forskjellen mellom de er for liten til at man klart skal foretrekke en annen fremfor en druid. Men som sagt, dere mister litt fokus her. Det er blizzard som har rævkjørt druid-klassen og gjort den om til noe annet enn det den skulle være, og det hadde vært ålreit å sett druidene blitt brukt til det klassen var ment som, nemlig en swiss army knife som kan brukes i enhver situasjon som påkreves under en instance/raid. Per i dag blir jeg iallefall svært irritert når druidene fungerer som like gode, eller bedre, healere enn meg selv, selv om jeg legger all sjel i å holde raidet oppe. Lenke til kommentar
storken Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er ikke dette lenger en unnskylding. PvP gear er der for folket, alle kan skaffe dette om de gidder. Du trenger ikke være super-hardcore for å kunne få epics lenger. 7947461[/snapback] Pfft. Class balance skal ikke baseres på gear, uansett hvilke argumenter du kommer med. 7947480[/snapback] Haha, da kan vi jo bare droppe alt som heter armor og våpen med det samme Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er ikke dette lenger en unnskylding. PvP gear er der for folket, alle kan skaffe dette om de gidder. Du trenger ikke være super-hardcore for å kunne få epics lenger. 7947461[/snapback] Pfft. Class balance skal ikke baseres på gear, uansett hvilke argumenter du kommer med. 7947480[/snapback] Haha, da kan vi jo bare droppe alt som heter armor og våpen med det samme 7948064[/snapback] Ok, mente å skrive epic gear fra raids ;o Gear fra 5mans = ok, all kan jo joine det. Raiding som krever high end guilds er det et fåtall av de som spiller wow som er med på så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 7947533[/snapback] Helt i orden, jeg er også til dels enig i utsagnet. Problemet er når druiden blir tilnærmet like god, eller bedre, klassen den kopierer. Jeg valgte prest for å være den beste healeren i spillet, ikke for å være en grei caster dps-klasse med muligheter for healing. Tja.. nå vet ikke jeg om du noengang har spilt druid, men hvis du skal være like god healer som prest må du specce _dypt_ i resto, og gjør relativt rævva skade i feral og balance. Dps til druiden blir da faktisk dårligere enn dps til tilsvarende speccet prest, i og med at holy også hjelper på offensivie abilities som smite. Det er ikke offensive abilities i resto utenom melee-orienterte ooc og den der +10% damage i melee. Men RestoIMelee.equals(LOL) Hvor mange klasser kan skilte med å være en "master of all trades" som kan brukes i enhver situasjon?Fint at paladiner kan få tanke litt om det trengs, fint om shamaner kan få leke dps med elemental... men hvor mange av disse klassene kan gjøre ALT? Det er bare tull og det vet du. Selv en druid speccer dypt feral vil han fortsatt være 2. valg som både tank og rogue. Og med dyp feral spec er både balance og resto crap. Det gjelder selvfølgelig for de andre grenene. Altså kjenner du ærlig talt noen som heller tar en balance druid enn en mage eller lock? I en hvilken som helst instance? Den eneste speccen som kan konkurrere med andre 'rene' klasser er resto. Jeg ser ikke problemet. Pre BC var den eneste master of all trades warrior. Som var nr 1 både i DPS og som tank. Druider fortjener en generell nerf på alle de tullete fordypningsfeltene sine, og en buff på den generelle prestasjonen jevnt over. 7947599[/snapback] Å la druid gjøre alt mulig rart men dårligere enn klassen de kopierer er en lost case. Det kommer til å fungere helt rævva i pve, som spillet tross alt er bygd rundt. Encounters er veldig statiske og bygd opp slik at det lønner seg å ha en klasse som gjør ditt og en annen som gjør datt, med veldig få unntak. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er galskap med en druid som main tank, for det sier noe om at de er så tett opp mot en warrior som tank at warrioren har lett for å bli overflødig. Warrioren skal være den beste tanken, pronto. At de fungerer fint som offtanker har jeg ikke noe problem med, ellers ville bearformen vært, som du sier, ubrukelig. Men når druidene nå faktisk kan fungere som main tanker blird et galt. Samme gjelder også med druider som healere. Her kunne de med fordel vært nedjustert så kraftig at de faller i samme kategori som shamaner og paladiner. Klart dårligere enn prester, men for all del fullt brukbare og nødvendige. 7947498[/snapback] La oss da si at warriors skal være den beste tanken. Da blir det helt meningsløst å ta med druid som 'offtank' når warrioren tanker bedre. Hvorfor ikke bare ta med en ekstra warrior da? Og hvis druid healing blir nerfa er det NULL poeng å ta med en druid i raids mer, da blir kun druids tatt med fordi enten man mangler folk eller fordi raidleader er snill.. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Og hvis druid healing blir nerfa er det NULL poeng å ta med en druid i raids mer, da blir kun druids tatt med fordi enten man mangler folk eller fordi raidleader er snill.. 7948793[/snapback] Tull, man tar da like fullt med tonnevis av paladiner og shamaner som healere i raids, selv om de på langt nær er den beste klassen til det. Grunnen til at man gjør det, er fordi paladiner/shamaner tilfører mye annet rent bortsett fra healingen, og således bilr de veldig viktige. Og igjen ser det ut til at folk ikke ser essensen i poenget mitt, nemlig at jeg ikke vil at druider skal nerfes tilbake til steinalderen, men at deres klare rolle må få komme frem mer enn per i dag. Lenke til kommentar
Lampeskjermen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Og hvis druid healing blir nerfa er det NULL poeng å ta med en druid i raids mer, da blir kun druids tatt med fordi enten man mangler folk eller fordi raidleader er snill.. 7948793[/snapback] Tull, man tar da like fullt med tonnevis av paladiner og shamaner som healere i raids, selv om de på langt nær er den beste klassen til det. Grunnen til at man gjør det, er fordi paladiner/shamaner tilfører mye annet rent bortsett fra healingen, og således bilr de veldig viktige. Og igjen ser det ut til at folk ikke ser essensen i poenget mitt, nemlig at jeg ikke vil at druider skal nerfes tilbake til steinalderen, men at deres klare rolle må få komme frem mer enn per i dag. 7948942[/snapback] Bra du ikke jobber hos blizzard. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Problemet med blizzard er at klassene er balansert i forhold til end-game instances, for dem som spiller wow 24/7. Gjør du det, får du bra gear. Da blir du overpowered i forhold til de andre, dette er en stor feil. Når man spiller 24/7, skal man jo selfølgelig ha en fordel i forhold til dem som ikke spiller så mye. Men det at dem får nesten det trippelte av spelldmg og critchance, det dobbelte av mana, health og spirit er jo helt latterlig. Det er greit at dem blir bedre, men det går en grense ett sted. Den grensen finnes ikke, og kommer aldri til å finnes heller. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Og hvis druid healing blir nerfa er det NULL poeng å ta med en druid i raids mer, da blir kun druids tatt med fordi enten man mangler folk eller fordi raidleader er snill.. 7948793[/snapback] Tull, man tar da like fullt med tonnevis av paladiner og shamaner som healere i raids, selv om de på langt nær er den beste klassen til det. Grunnen til at man gjør det, er fordi paladiner/shamaner tilfører mye annet rent bortsett fra healingen, og således bilr de veldig viktige. Og igjen ser det ut til at folk ikke ser essensen i poenget mitt, nemlig at jeg ikke vil at druider skal nerfes tilbake til steinalderen, men at deres klare rolle må få komme frem mer enn per i dag. 7948942[/snapback] Bra du ikke jobber hos blizzard. 7949207[/snapback] Fordi? Fordi jeg sier sannheten som det er? For det ER jo faktisk hva druider var ment som. Ellers får jeg jo gjøre oppmerksom på at du ikke hadde et eneste argument å komme med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå