olegunnaro Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg synes ikke druids er så blodimba egentlig. Jeg tar glatt en protection warrior over en feral druid som tank. Jeg tar heller en skikkelig dps klasse over en feral/boomkin druid (har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt though, i og med at jeg er shadow priest ) Healing wise, er priests/druids/palas/shamans gjevnt over ganske gode, og man kan egentlig ikke sammenligne dem. Når det gjelder pvp, så jeg enda ikke tapt one on one mot en boomkin/feral druid, healing druids er det verre med though. alt i alt så er druids ganske balanserte på level 70 etter min mening Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal da bare mangle. Swiftmend? Ja, det krever talents, men likevel. Likevel healer dere omtrent like bra som en priest. Eneste en priest gjør bedre er vel når mage skal AoE'e pga. shield... 7947016[/snapback] Forøvrig er shieldet vårt crap nå, da det ikke har skalert særlig bra post 2.0. I instancer klarer det fanken ikke absorbere mer enn en hit engang. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spiller opp en druid til 70 om dagen sammen med magen. Har spilt en god del pvp og pve, samt har erfaringer fra prest, mage og warrior i endgame. Druids fikk en buff som dem fult ut fortjente. Husker før hvor lite populær den klassen var pga dem var et helvete å soloe med. Prest har alltid kunne specet shadow for å grinde. Druid hadde heller dårlige muligheter der. Det er ikke lenge siden folk søyt og klagde over warlocks og hunters var overpowred, nå er det druiden sin tur.. Som frostspecet mage hadde jeg ingen problemer med å drepe druids før lvl capen ble endra. Fra 60 til 70 får druid 2 nye angrep i feral mangle og lacerate. Vil ikke tro at to nye angrep skal gjøre dem umulig å drepe i pvp på lvl 70 heller. Samme var det da jeg spilte presten i pvp. Ingen større problemer med druids da heller. På nåværende tidspunkt ser jeg ingen grunn til å klage å syte over at druids trenger en nerf. Tror ikke det vil endre seg over tid heller. Sett i fra min warriors synspunkt klager jeg heller ikke over druids er overpowred. Jeg klager heller til Blizzard som har nerfa klassen i stykker. Faktisk mener jeg at warrior er den eneste klassen som kan klage med god grunn. Buff warrior, og la druid klassen være som den er. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Både druid og priest står som primary healers. 7946991[/snapback] Hvor står det at druidene er det? Offisiell kilde takk, og forøvrig så unngår du temaet med at presten skal være den BESTE healeren, noe de per dags dato ikke står klart som. Forøvrig har dere bearform dersom dere får aggro, innervate (hvorfor er det slik at alle castere har en måte å regenere mana på, bortsett fra presten?), swiftmend... Synes ærlig talt ikke druider har noe å klage på, og prester fortjener et enormt løft som healere fremfor søpla vi fikk av talents post 2.0. 7947060[/snapback] Primary Healers? Priest: Available to: Blood Elves, Draenei, Humans, Dwarves, Night Elves, Undead, Trolls Type: Primary Healer Standard Bars: Health/Mana Available Armor: Cloth Available Weapons: One-Handed Maces, Daggers, Staves, Wands Comments: The most sought after class for any group Druid: Available to: Night Elves, Tauren Type: Hybrid, Primary Healer Standard Bars: Health/Mana (Druid form/Aquatic form), Health/Rage (Bear form), Health/Energy (Cat form) Available Armor: Cloth, Leather Available Weapons: Staves, Maces, Two-Handed Maces, Daggers, Fist Weapons Comments: Excellent soloing class; excellent healers http://www.wow-europe.com/en/info/classes/index.html Bytte til bearform når vi får aggro? Jaha? Vi blir fortsatt ganske meid ned i healing-gear. Innervate? Har i allefall alltid blitt brukt på prester så lenge jeg har raida. Prester en imo den beste healing-classen rett og slett pga det som jeg tidligere har nevnt, nemlig at druids har for treige heals til å få opp en tank som pluttselig spiker, samt mulighet til å shielde et target mens han healer den andre ( i en aoe-situasjon f.eks ) Endret 15. februar 2007 av Smeagoldfish Lenke til kommentar
PSV Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Available to: Blood Elves, Draenei, Humans, Dwarves Type: Hybrid, Secondary Healer Standard Bars: Health/Mana Available Armor: Cloth, Leather, Mail, Plate (level 40), Shields Available Weapons: One and Two-Handed Maces, One and Two-Handed Swords, Two-Handed Axes, Polearms Comments: A more melee-oriented hybrid Tis' made me laugh. Melee-oriented hybrid my ass, den siden der er bare tull. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Druids er imba. Altfor imba. Slik er det bare. Altså, blizzard kan ikke lage en klasse som er en blanding av alle andre klasser i spillet. Det går ikke, det sier seg selv at det blir for overpowered. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spilt riktig har alle klasser, untatt warrior en sjangse til å ta en druid i pvp. En druid sliter mot frostmages, warlocks og shadowpriests spilt godt. Som mage sliter jeg med warlocks og hunters. Zomg, they are so imba. They need a nerf.... Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Druids er imba. Altfor imba. Slik er det bare. Altså, blizzard kan ikke lage en klasse som er en blanding av alle andre klasser i spillet. Det går ikke, det sier seg selv at det blir for overpowered. 7947192[/snapback] Og det er derfor de skal kunne ha den muligheten, men være dårligere enn det de kopierer. Per i dag er druider altfor tett opp mot klassen de kopierer, om ikke helt på samme nivå eller bedre. Guilden min har f.eks. gått bort fra en protection warrior som main tank og over til bear druid. I teorien (iallfall slik Blizzard så for seg at klassen skulle være i starten) ville dette være galskap, men det viser seg at det fungerer helt fint. Jada, visst er det kjekt at druider kan tanke... men når de er like gode eller til tider BEDRE enn en protection warrior? Sorry, her kan man si hva man vil, men dette bærer galt av sted. Det er ikke snakk om at druider skal være dårligere med knapp margin, de skal være dårligere med tydelig margin, ettersom de er WoW's "swiss army knife" og ikke en "master of all trades". Sånn generelt syns jeg det var fortjent at druider fikk en buff post 2.0, men når jeg ser mange av druidene her som med nebb og klør gjerne skulle vært best på alle områder, så mister jeg noe av sympatien. Det blizzard kunne gjort var istedenfor å buffe hver gren individuelt, heller gitt noen generelle buffs som ikke tyner hver gren tett opp mot klassen som er dedikert til dette feltet. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Druids er imba. Altfor imba. Slik er det bare. Altså, blizzard kan ikke lage en klasse som er en blanding av alle andre klasser i spillet. Det går ikke, det sier seg selv at det blir for overpowered. 7947192[/snapback] Det sier ikke seg selv at det blir for overpowerd. Druids har aldri vært særlig overpowerd før TBC talents, det siste året vasket de fleste gulvet med druids og før den første talent fiksen hadde de bare en måte å specce på omtrent. Endret 15. februar 2007 av Ant1 Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. 7947312[/snapback] Det blir latterlig å påstå at det bli balanced bare folk begynner å raide og får epix. Er langt ifra alle som kommer til å raide. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. 7947312[/snapback] Det blir latterlig å påstå at det bli balanced bare folk begynner å raide og får epix. Er langt ifra alle som kommer til å raide. 7947329[/snapback] De som ikke raider / går arena vil alltid være dårligere, så det argumentet der taper seg så jævlig. Er ikke meninga at folk som ikke orker/gidder/har tid til å raide eller gå arena skal være så gode som de som gjør det. Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. 7947312[/snapback] Kan virke logisk nok det. Magen min var gratis HK de første månedene da jeg var 60. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. 7947312[/snapback] Det blir latterlig å påstå at det bli balanced bare folk begynner å raide og får epix. Er langt ifra alle som kommer til å raide. 7947329[/snapback] De som ikke raider / går arena vil alltid være dårligere, så det argumentet der taper seg så jævlig. Er ikke meninga at folk som ikke orker/gidder/har tid til å raide eller gå arena skal være så gode som de som gjør det. 7947362[/snapback] En druid som er topp-endgame gearet skal være bedre enn en warrior med greens.. DET er alle enige om, men å basere class-balance på gear i top-endgame, er latterlig.. siden kun et lite mindretall FÅR dette gearet. Klassebalansen MÅ sentreres rundt det de fleste gjør, man kan ikke kose med noliferne, de er i mindretall, enkelt og greit. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Per i dag er druider altfor tett opp mot klassen de kopierer, om ikke helt på samme nivå eller bedre.Guilden min har f.eks. gått bort fra en protection warrior som main tank og over til bear druid. I teorien (iallfall slik Blizzard så for seg at klassen skulle være i starten) ville dette være galskap, men det viser seg at det fungerer helt fint. Jada, visst er det kjekt at druider kan tanke... men når de er like gode eller til tider BEDRE enn en protection warrior? Sorry, her kan man si hva man vil, men dette bærer galt av sted. Bear form er der for tanking, hvorfor skulle det være galskap med en druid tank da? Personlig er jeg veldig glad for buffen druids fikk, vi får faktisk lov til å være med i grupper selv om vi ikke spekker resto. Vi er IKKE bedre enn klassene vi imiterer, men vi er så tett opptil at om vi konsentreretr oss litt så overgår vi lett folk som slakker litt i andre klasser. Hvis jeg får være med i en gruppe som dps og fokuserer på å maksimere min dps så må faktsisk rogues, hunters og mages gjøre akkurat det samme for å overgå meg, slik synes jeg det bør være. Gjør de det så når jeg ikke helt opp, det synes jeg er helt greit. Slik som det var før kunne en rogue bare stå der å spamme sinister strike og likevel havne godt over enhver druid, uansett hvor velspilt, det var galt. Endret 15. februar 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dere glemmer uansett at TBC akkurat har kommet, og at folk går med blues. Var ikke class-balance noe helt annet når alle løp med blues/greens for et og et halv år siden? Jo det var den. Er fortsatt et hav av raid-instances som ingen har vært i enda. Vent til folk får gearet opp før dere uttaler dere om hvem som er beste tanken av warrior og druid. 7947312[/snapback] Det blir latterlig å påstå at det bli balanced bare folk begynner å raide og får epix. Er langt ifra alle som kommer til å raide. 7947329[/snapback] De som ikke raider / går arena vil alltid være dårligere, så det argumentet der taper seg så jævlig. Er ikke meninga at folk som ikke orker/gidder/har tid til å raide eller gå arena skal være så gode som de som gjør det. 7947362[/snapback] En druid som er topp-endgame gearet skal være bedre enn en warrior med greens.. DET er alle enige om, men å basere class-balance på gear i top-endgame, er latterlig.. siden kun et lite mindretall FÅR dette gearet. Klassebalansen MÅ sentreres rundt det de fleste gjør, man kan ikke kose med noliferne, de er i mindretall, enkelt og greit. 7947407[/snapback] Nå er ikke dette lenger en unnskylding. PvP gear er der for folket, alle kan skaffe dette om de gidder. Du trenger ikke være super-hardcore for å kunne få epics lenger. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 De som ikke raider / går arena vil alltid være dårligere, så det argumentet der taper seg så jævlig.Er ikke meninga at folk som ikke orker/gidder/har tid til å raide eller gå arena skal være så gode som de som gjør det. 7947362[/snapback] Nåh, det er utrolig mye dps/tankegear som kan plukkes opp fra solo/groupquests. Sjekk Sanguinea i signaturen min, og sammenligne gearet med cat-dps-listen som ligger på wow-europe.com. Det er chest, legs og sko jeg har funnet på AH, chesten kan erstattes med Vindicator's light vest (questreward i Netherstorm), buksene kan byttes ut med de andre Clefthoof hide leggings fra Blade's edge, og skoene.. questen ved Fallen sky ridge i Hellfire. Dette er selvfølgelig med 100% fokus på dps, ikke så mye på survivability. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 De som ikke raider / går arena vil alltid være dårligere, så det argumentet der taper seg så jævlig.Er ikke meninga at folk som ikke orker/gidder/har tid til å raide eller gå arena skal være så gode som de som gjør det. 7947362[/snapback] Nåh, det er utrolig mye dps/tankegear som kan plukkes opp fra solo/groupquests. Sjekk Sanguinea i signaturen min, og sammenligne gearet med cat-dps-listen som ligger på wow-europe.com. Det er chest, legs og sko jeg har funnet på AH, chesten kan erstattes med Vindicator's light vest (questreward i Netherstorm), buksene kan byttes ut med de andre Clefthoof hide leggings fra Blade's edge, og skoene.. questen ved Fallen sky ridge i Hellfire. Dette er selvfølgelig med 100% fokus på dps, ikke så mye på survivability. 7947472[/snapback] Kan si meg enig i det, er bra gear du har. Men fortsatt tror jeg gear fra The Eye og Coilfang, samt andre raid-instances vil være en del bedre Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er ikke dette lenger en unnskylding. PvP gear er der for folket, alle kan skaffe dette om de gidder. Du trenger ikke være super-hardcore for å kunne få epics lenger. 7947461[/snapback] Pfft. Class balance skal ikke baseres på gear, uansett hvilke argumenter du kommer med. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bear form er der for tanking, hvorfor skulle det være galskap med en druid tank da? Personlig er jeg veldig glad for buffen druids fikk, vi får faktisk lov til å være med i grupper selv om vi ikke spekker resto. Vi er IKKE bedre enn klassene vi imiterer, men vi er så tett opptil at om vi konsentreretr oss litt så overgår vi lett folk som slakker litt i andre klasser. Hvis jeg får være med i en gruppe som dps og fokuserer på å maksimere min dps så må faktsisk rogues, hunters og mages gjøre akkurat det samme for å overgå meg, slik synes jeg det bør være. Gjør de det så når jeg ikke helt opp, det synes jeg er helt greit. 7947414[/snapback] Det er galskap med en druid som main tank, for det sier noe om at de er så tett opp mot en warrior som tank at warrioren har lett for å bli overflødig. Warrioren skal være den beste tanken, pronto. At de fungerer fint som offtanker har jeg ikke noe problem med, ellers ville bearformen vært, som du sier, ubrukelig. Men når druidene nå faktisk kan fungere som main tanker blird et galt. Samme gjelder også med druider som healere. Her kunne de med fordel vært nedjustert så kraftig at de faller i samme kategori som shamaner og paladiner. Klart dårligere enn prester, men for all del fullt brukbare og nødvendige. Poenget mitt er at blizzard burde gjøre noe generelt med klassen druid, slik at de igjen blir det klassen var ment som... nemlig en "swiss army knife" som kan brukes i enhver situasjon. Per i dag er druider låst fast til en bestemt funksjon, og når spillestilen utarter seg slik (og folk griner om at ting og tang må bli retta på) så ender det med at Blizzard buffer hver enkelt gren spesifikt, som til slutt ender der vi er nå..... en klasse som (med rett spec) blir så tett opp til sin klasse den etterligner at det nesten ikke finnes noen forskjell lenger, om noen. Kort fortalt: Jeg liker det dårlig at klassen min, prest, blir skvisa ut av druids som den beste healeren. Klassen vår er, og skal være, den overlegent beste healeren, og når vi ikke lenger er det er vi redusert til noe rimelig ubrukelig, annet enn som offhealere. (Husker etter patchen, da var det faktisk snakk om at guilden primært skulle bruke druider som healere... jeg fikk til slutt bli med i raidet, men det var utelukkende fordi folk trengte Fortitude og at det var kjekt med "en ekstra healer".) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå