Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Ja, jeg bruker også mest tid på tanks, samtidig som wg + effloresence gjør god aoe healing. (Snakker om 25 man btw) Personlig mener jeg effloresence er et must i raid healing. Aoe healing er hva som tapper mest mana i 25 man i hvertfall så du taper mye mer på å ikke ha det i noen fights enn hva du tjener på det i andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var av den oppfatning på beta at efflorescence etter nerf var elendig, og sa jeg aldri kom til å ha det. Har skiftet tilbake siden jeg er enig i at efflorescence + wg er de eneste midlene for aktiv AoEhealing vi har, og på mange av kampene i Cataclysm der man samles funker det ganske bra.

 

Gått fra å raide 25mann tidligere til 10mann selv.

Lenke til kommentar

reju + SM koster vel sånn rundt 4-6k mana?

 

for en prest å legge ned samme greia er visst 9k mana.

 

aoe heal greia altså.

 

når det er sagt sliter vi med å få ned noke i raidsammenheng. Så har vi aldri hatt kjernen samla skikkelig og må til med reserveløsninger heile tida. Lite ranged har vi og, og det hjelper aldeles ikkje i cata. =|

Lenke til kommentar

Spiller som Balance Druid og jeg har i lengre tid reforget til hit rating for å nå cap, men jeg har aldri vært fornøyd med dps'en jeg gjort. (7-8k dps på raid dummy).

For morro skyld reforget jeg til haste/crit + noe hit rating og nå gjør jeg 11k dps på raid dummy. Stort sett alle steder hvor jeg har lest sier at hit rating er det viktigste etter intellect.

 

Hvorfor får jeg da bedre dps når jeg er under hit rating cap?

 

Armory

Lenke til kommentar

Spiller som Balance Druid og jeg har i lengre tid reforget til hit rating for å nå cap, men jeg har aldri vært fornøyd med dps'en jeg gjort. (7-8k dps på raid dummy).

For morro skyld reforget jeg til haste/crit + noe hit rating og nå gjør jeg 11k dps på raid dummy. Stort sett alle steder hvor jeg har lest sier at hit rating er det viktigste etter intellect.

 

Hvorfor får jeg da bedre dps når jeg er under hit rating cap?

 

Armory

 

Du reforger vekk spirit noe som gjør at du får mindre hit.

Ellers er det bare å prøve og nå hitcap :>

Spiller ikke så mye balance selv, men haste og spirit er beste stats for en boomkin.

Lenke til kommentar

Er for tiden på level 28 på druiden min, og lurer litt på hvilke talents jeg skal velge.

 

Fokuset mitt er i denne rekkefølgen, inntil videre:

 

1. Dungeon Tank

2. Questing

3. Dungeon DPS (cat-form)

 

For tiden ser talent treet mitt ut som dette:

http://www.wowhead.com/talent#0ZfMh

 

Videre har jeg tenkt til å specce som dette:

http://www.wowhead.com/talent#0ZfMhdRubzrckMcu

 

Ser det bra ut, eller burde jeg endre? Og i hvilken rekkefølge burde jeg plukke talentene mine (siden jeg driver på med levling må jeg naturligvis prioritere noen over andre)

Lenke til kommentar

Til leveling så ville jeg heller tatt primal fury istedenfor infected wounds, kjappere questing og bedre dps som tank. Men til questing er catform talentene veldig kjekk å ha. Uansett ville jeg ventet med infected wounds til senere respec (lvl80-85). Ville også tatt predatory strikes,king of the jungle og primal madness for å queste kjappere.

 

Det 85 speccet er nøyaktig samme som jeg bruker på min feral druid, som jeg synes funker meget bra til tanking. :thumbup:

Endret av grovetussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Balance
Typhoon now deals nature damage to target in front of the caster within 30 yards.
Shooting Stars now lasts 12 sec, up from 8 sec.
Balance of Power now increases spell hit rating by an additional amount equal to 50/100% of any spirit gained from item or effects. (Old - Just 50/100% of your Spirit)

Feral
(Mangle) Mangle now deals 300% normal damage, down from 360%. Additional damage reduced by 17%, from 1044 to 870.
Thrash base damage has been reduced by 17%, from 243 to 202. Bleed effect base damage also reduced by 17%, from [ 7.8% of AP + 455 ] to [ 7.8% of AP + 379 ]
Lacerate damage has been reduced by 17%, from [ 11.5% of AP + 295.99 ] damage + [ 0.038% of AP + 118.4 ] bleed over 15 sec to [ 9.58% of AP + 246.66 ] damage + [ 0.032% of AP + 98.65 ] bleed over 15 sec.
Frenzied Regeneration now regenerates 0.15% of max health for each point of rage, down from 0.3%.
Swipe base damage has been reduced by 17%, from 171 to 143.
Maul now scales from 30% of Attack Power, down from 36%.
Berserk no longer clears the effect of Fear or makes you immune to Fear for the duration.
Pulverize now deals 100% weapon damage, down from 120%. Base additional damage reduced by 17%, from 541 to 450.
Leader of the Pack now causes you to gain 8% of your maximum mana, up from 4%.
Thick Hide now increases armor while in Bear Form by an additional 26/52/78%, up from 11/22/33%.

Restoration
Omen of Clarity now procs from damage spells and attacks instead of proc from damage and healing spells.
Rejuvenation now costs 16% of base mana, down from 26% of base mana.
Nature's Bounty proc effect removed and replaced with a new effect - Increases the critical effect chance of your Regrowth spell by 20/40/60%. In addition, when you have Rejuvenation active on three or more targets, the cast time of your Nourish spell is reduced by 10/20/30%.
Empowered Touch now increases direct healing done by Healing Touch, Regrowth, and Nourish. (Old - Increased healing by Healing Touch and Nourish only)

DAAAMN!

Er bra glad for for resto boost :D

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Tror vi klarer oss fint jeg Maeriwen, er ikke som at mana er SÅ stort problem når man får litt gear. Ikke for meg i allefall.

Så også data på det, er svært få OoC procs fra healing spells allerede, mesteparten kommer fra LB. Med 30% reduced cast time på Nourish så kan vi

vel klare oss med flere Nourisher der vi før måtte til med HT.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Hvor mye vil Rejuv koste nåda? Noen som har tall?

 

Base mana for druids på 85 er 18635; så 16% av det er 2982 (Ned fra 4845).

I tillegg kommer talents og alt det der; så vi kommer vel til å se en rejuv kost på ~2700.

 

Etter en natt med wipes på wyrmbreaker, så er jeg både glad for å få mer raid healing, men mer redd for at jeg blir bås-satt til rejuv-bot igjen.

 

 

 

Med 30% reduced cast time på Nourish så kan vi vel klare oss med flere Nourisher der vi før måtte til med HT.

 

Denne liker jeg veldig godt derimot; da det blir større forskjell på N/HT. Jeg bruker nesten ikke nourish i det hele tatt for tiden; da LB+RJ gir mer healing i samme tidsrom.

Få ned cast time på nourish, så blir det lettere å få LB stack'en vedlikeholdt samtidig som en raid healer.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Tror vi klarer oss fint jeg Maeriwen, er ikke som at mana er SÅ stort problem når man får litt gear. Ikke for meg i allefall.

Så også data på det, er svært få OoC procs fra healing spells allerede, mesteparten kommer fra LB. Med 30% reduced cast time på Nourish så kan vi

vel klare oss med flere Nourisher der vi før måtte til med HT.

 

Er ikke verdens undergang, jeg syns bare de kunne høynet MG til 6% slik det var på beta, det funket rimelig fint.

 

Jeg bruker omtrent alltid nourish istedet for HT med mindre tanken tar stor dmg, så HT+regrowth er mest OoCprocc-spells for meg:p

Lenke til kommentar

Jøss...klarer du deg med nourish? Hadde raidet mitt gått ned som teposa =)

 

Første 20 sek holder eg meg til nourish..etter det er det en evig kamp i ToL form, innervate pallyen, CR en eller anna idiot melee dps. (Det er alltid Melee. ALLTID melee), og Healing touch spam.

Har iallefall notert meg at å blåse ToL tidlig i kampen er good shit, og manabesparande siden du får den igjen.

 

2 cents fra healingscrub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...