Manken Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Har da starta å spille på 38 druiden min(lvling gear). Men har ikke peiling på hvordan å tanke på den. Det jeg lurer på er: Hvordan starte et pull, hvordan få alle mobs på deg(grupper på 5+) Hvordan beholde aggro? Kunne også vært fint å vite hvilke stats jeg burde lete etter Hadde noen hatt en bra feral tanking build hadde det også vært flott. Takker for svar Endret 4. november 2010 av Manken Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Første spørsmål: Hvilken abilities har du tilgjengelig? Vet ikke hva 38 druider har. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Mangle, FF, Maul, Swipe, Feral charge, Demo-og chal roar og enrage... sikkert noen fler jeg overser Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Pull med Faerie Fire, bruk Mangle på enhver CD, samt swipe når du har flere mobs. Maul kan brukes når du har rundt 80-100 rage. Demo-roar holdes oppe hele tiden (10% mindre skade er win!) Lenke til kommentar
Manken Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Mangle har jo CD, føler at det tar litt tid før jeg får kontroll på alle mobsa "/ Er også konstant litt mangel på rage... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jepp, rage er et problem. Husk å skaff de rette talents når du får tilgang til det. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hvilke er det hvis jeg kan spørre ? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Meh. Skaff deg 20 levler til, så får du talents som gir deg litt bedre innhold. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Talentsa mine ser prikk likt ut det du linka ^^ Hvis det ikke er for mye bry kan du godt fylle på litt mer, så jeg vet hva å gå etter, etterhvert som jeg lvler Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Sjekk druid-linken min Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) *snip* Uh, okay, så du mener at jeg skal bruke stealth + ravage da som opener på targetet? Dog, jeg lurte også litt på hvilken rekkefølge man skal bruke abilities på med en gang en fight begynner. Foreløpig er det ravage -> mangle -> rake -> savage roar -> shred/rake til 5 combopoints -> rip. Glemmer sikkert noe her nå, er så himla mye å tenke på når man DPSer. Og jeg sleit på dummies med å få med meg alt, situational awareness må jo være helt crap for meg om jeg prøver meg i en instance. Men hadde ikke hatt noe imot å få en detaljert beskrivelse av kitty DPS Endret 4. november 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Nesten korrekt. Her er hva jeg kjører: Mangle -> Rake -> Shred -> (5x CP) -> Tiger's Fury -> Rip. Deretter er det vel bare å opprettholde rotasjonen. Om du har en tank som holder aggro, så kjør på med en berserk etter rippen, og fyr løs med så mye DPS som overhode mulig. Om du har Ferocious Bite-glyph, slipper du å gå veldig tom for Energy også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Okay, greit. Men savage roar? Skal jeg bare bruke det så fort jeg får CP også kjøre videre med rotasjonen/prioriteringene også legge den til ved 5 CP etter en 5 CP rip da? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Men hadde ikke hatt noe imot å få en detaljert beskrivelse av kitty DPS http://www.youtube.com/watch?v=_nuc5MhpekM http://www.youtube.com/watch?v=Eb5jMXJnv9k Se gjennom flere ganger og bruk pauseknappen ofte Lenke til kommentar
TaigaH Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Link til en pre patch guide? Det er vel mye av de samme, men noe må da vel ha forandret seg siden da. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Huff, prøvde ut druiden min igjen i går (min første level 80-char) og fikk nesten nostalgia-følelse. Synd at jeg ikke liker restodruids måte å heale på (derfor jeg valgte druid). Uansett; jeg tenkte at jeg skulle prøve meg som kitty DPS bare for morros skyld og det var uhyre gøy. Greide faktisk 4k på dummy self-buffed med mitt ufattelig shittye gear samt null kunnskap om prioriteringer. Leste litt på MMO-Champion og jeg forstår hvordan jeg skal holde ting gående, dog; jeg aner ikke hvordan jeg skal åpne på et target. Prowl - ravage? Feral charge - mangle? Noen som kan komme med tips? Mye er jo likt som det var, men en del er også endret. Fra mmo-champion: 3.2 Priorities Cats don't use a set ability rotation; instead we have a priority list of buffs/debuffs/abilities to use. Simple version: •Keep Tiger's Fury on cooldown •Keep Mangle up •Keep Berserk on cooldown •Use Ferocious Bite to refresh Rip duration when the boss is below 25% •Use Shred on Clearcasting •Keep a 5 combo point Rip up •Keep Rake up •Keep Savage Roar up •Use a 5 combo point Ferocious Bite if there's a lot of time left on Rip and Savage Roar •Use Shred to generate combo points Full version: •If you got 30 or less energy and Berserk isn't up, use Tiger's Fury •Use Mangle if the bleed debuff is about to fall off. (can skip if you have a bear, arms warrior or subtlety rogue in the group) •Use Berserk if there's more than 15 sec cd on Tiger's Fury and your energy is 1second from being energy capped (80-90). •Use Ferocious Bite if the boss is below 25% health, Rip is about to fall off and you have 1 or more combo points. •Use Ferocious Bite if the boss is below 25% health, you have a Rip on the target and you have 5 combo points. •Use Shred if you have Clearcasting. •Use Rip if you have 5 combo points, Rip has less than 2 seconds left or is not on the target. •Use Rake if Rake has less than 3 seconds left or is not on the target. •Use Savage Roar if you have 1 or more combo points and SR is about to fall off or isn't on you yet. •Use Savage Roar if you have 5 combo points, Rip has 12 or less seconds left and SR and Rip will expire 3 or less seconds from each other. •Use Ferocious Bite if you have 5 combo points, and SR and Rip both have 8 or more seconds left. •Use Shred if you can use it to extend Rip duration with glyph of shred. •Use Shred if you have less than 5 combo points, rip and rake aren't about to drop and you either got more than 70 energy, or you got berserk and more than 35 energy, or Tiger's Fury is coming off cooldown within 3 seconds. •Use Shred if you have 0 combo points and there's less than 2 seconds left on Savage Roar or Rake. •Use Shred if there's no Rip on the target •Use Shred if you're 1 second away from getting energy capped. 3.3 Opening & finishing Opening At the start of the fight you will have to get various debuffs going, such as mangle and faerie fire. If possible start with a Feral Charge, so you can get a free Ravage somewhere in the first 10 seconds of the fight. Don't bother with stealth, as with Stampede you don't require stealth for any of the abilities you will be using. A possible sequence for the first 10 seconds of the fight that has been working well for me: •Feral Charge •Faerie Fire (while in transit towards the target) •Mangle (to get the debuff going; is also more damage than shred if there's no mangle debuff and bleed on the target yet) •Savage Roar (even at 1 combo point this lasts 22 seconds, more than enough time to get your buffs/debuffs going) •Shred (to get rid of some energy since we're about to use TF) •Tiger's Fury (this might cap your energy for a little bit) •Rake (with 15% damage bonus from TF) •Ravage (with 15% damage bonus from TF, stampede buff should still be on you by this time) •Rip (also with TF bonus. if you don't have 5 combo points yet, do another shred first) Finishing As the expected time to die of the target is getting close, some of your buffs and debuffs will be going down in value, as you won't be able to benefit from their full duration anymore. You'll also want to end the fight with as little energy as possible. •Don't use a 5 combo point savage roar if the target has less than 9 seconds to live. •Rake will not be worth using anymore if it won't tick at least 2x. So don't refresh Rake in the last 6 seconds. •If the target has less than 6 seconds to live, try to get rid of any excess energy by spamming shred. •Rip will not be worth using anymore if you can't get at least 3 ticks from it. So if somehow rip falls off the target, don't put up a new rip in the last 6 seconds (you probably won't have to worry about this one since you will be using ferocious bite to refresh the rip duration at this time) •If the target has less than 4 seconds to live and you got 4 or more combo points use ferocious bite. http://www.mmo-champion.com/threads/775527-The-Cat-Guide-4.0.1-edition Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvor mye som har forandret seg vet jeg ærlig talt ikke, siden jeg ikke spiller wow for tiden. Men, jeg tror egentlig at det aller meste i videoen fremdeles er relevant. Coldbear slapp senere en addendum video med oppdateringer på det som iallefall er den beste kitty dps infovideoen jeg har sett (finnes det noe bedre er det jo bare å poste det her folkens). http://www.youtube.com/watch?v=BhllfOA7ZJE Videre kan det vel nevnes at Ovale (med riktig script) vil gi kitties en ganske stødig pekepinn på spellpriorities. Uverderlig når konsentrasjonen begynner å svikte. Men, det er selvfølgelig med forbehold om at Ovale fortsatt blir oppdatert. Om noe av infoen jeg har bidratt med er helt på trynet, så er det bare å si fra. Med begrunnelser, selvfølgelig. Jeg prøver bare å hjelpe folk som er interessert i å spille det jeg mener er den mest utfordrende og (følgelig) mest tilfredsstillende klassen i wow. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Okay, greit. Men savage roar? Skal jeg bare bruke det så fort jeg får CP også kjøre videre med rotasjonen/prioriteringene også legge den til ved 5 CP etter en 5 CP rip da? Savage Roar brukes etter Rip og Rake. Det er ikke fullt så viktig som de to. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Noen andre som synes de ødela med å fjerne Tree of life shapen? Lenke til kommentar
Delta_hf Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 De har jo ikke fjerna formen, bare lagt til cooldown på den. Men jo, jeg likte meg bedre som tre hele tiden. Mye lettere å se meg selv når jeg ikke ser ut som alle andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå