Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som spiller Feral DPS:

 

Må ikke nødvendigvis gå for hit og expertise cap. Er mye delte meninger om dette. Kommer an på om det er mye target switsing eller ikke. Er det mye target switching er det en fordel med hit og expertise cap, ellers er det bedre og ignorere det fullstendig. Er også snakk om spille stil og om du klarer og endre ”rotasjonen” din ”on the fly” om du skulle misse (noe som ikke er så lett med det nye queue systemet for abilities, Blizzard jobber med og fikse dette).

 

 

Jeg gikk for følgende, basert på info jeg har funnet på diverse forum og feral blogs:

 

1. Reforge høyeste stat av Crit eller Hast til Mastery, får og få mest mulig Mastery.

2. Gem Hit i blå sockets

3. Gem Agility i rød og i doble gule sockets (eks Frostbitten Fur Boots) eller om socket bonus er under 6 Agility.

4. Gem Agility/Haste i alle resterende gule sockets.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Må ikke nødvendigvis gå for hit og expertise cap.

Jeg gikk for følgende:

 

1. Reforge høyeste stat av Crit eller Hast til Mastery, får og få mest mulig Mastery.

2. Gem Hit i blå sockets

3. Gem Agility i rød og i doble gule sockets (eks Frostbitten Fur Boots) eller om socket bonus er under 6 Agility.

4. Gem Agility/Haste i alle resterende gule sockets.

 

 

han er boomkin/resto?

Lenke til kommentar

Må ikke nødvendigvis gå for hit og expertise cap.

Jeg gikk for følgende:

 

1. Reforge høyeste stat av Crit eller Hast til Mastery, får og få mest mulig Mastery.

2. Gem Hit i blå sockets

3. Gem Agility i rød og i doble gule sockets (eks Frostbitten Fur Boots) eller om socket bonus er under 6 Agility.

4. Gem Agility/Haste i alle resterende gule sockets.

 

 

han er boomkin/resto?

 

Var ment på de som spiller Feral, skulle nokk skrevet det ^^.

Lenke til kommentar

Har nå fått prøvd meg frem med litt varierte talents.

 

Har for øyeblikket endt opp med denne.

 

Mange som mener at Furor er bortkastet. Men den gir faktisk 7-8k mana, så den er faktisk helt grei. Valgte også Nature's Majesty for å hjelpe HoTs.

Har ditcha Naturalist og Empowered Touch fordi Rejuvenation Spam er mer effektivt. Og hvis du vil refreshe en 3 stacked LB, ikke waste 2 sec på å kaste Nourish for å refreshe. Den er dyrere og derfor er det mye enklere å refreshe LB med å sette en ny LB på targeten.

HT merker jeg at jeg kun brukte ved høy tank damage, men Regrowth er relativt effektivt nå når den har 60% crit ++ noe som da gjør ET og Naturalist ubrukelige. Ihvertfall før Cata.

 

På gearet mitt har jeg bare prøvd meg på litt reforging og reforga all Spirit til Crit.

Og nå critter HoTs hele tiden. Har også lagt inn litt Mastery, men har ikke merket forskjell når et kommer til HoTs. Så mitt spørsmål: Påvirker Mastery kun direct heals eller hjelper den til på HoTs også? :)

Lenke til kommentar

Som bear ble jeg fryktelig lei meg når jeg leste:

 

Savage Defense is massively overpowered on beta and has been dealt with accordingly. Many of the reports of beta raid bosses two-shotting tanks were because that was how much damage the bosses needed to do in order to challenge Feral tanks. With less damage absorbed, the boss damage can be adjusted downwards. We've reduced the multiplier for attack power on the absorption effect (from 65% to 35%, still modified by mastery) and it no longer procs from periodic critical hits.

 

Bear Form -- Stamina bonus lowered from 20% to 10% and Heart of the Wild health bonus from 10% to 6%. Bear health should be close to plate tank health with this change.

 

Survival Instincts -- Damage reduction changed from 60% to 50%. Cooldown reduced from 5 minutes to 2 minutes. Duration still 12 seconds.

Lenke til kommentar

Påvirker Mastery kun direct heals eller hjelper den til på HoTs også? :)

 

Tror det er nourish som får størst effekt av mastery, vet faktisk ikke om den virker som hots heller, har prøvd å lese på elitist jerks, men det står lite om det ;(

Jeg har valgt bort to av talentpoengene i furor fordi jeg mener det er bortkastet å specce for mana når vi ikke har manaproblemer i det hele tatt.

Dette er hva jeg kom frem til.

Jeg bruker Naturalist og ET av den simple grunnen at regrowth er en av mine minst prioriterte spells i cataclysm, og forsåvidt nå også. Det er på en måte en "Oh shit"button, eller noe du kaster til tider på tanken for å få nourish til å heale for mer. Det er en dyr og lite effektiv spell i mine øyne, og den lange casttiden på nourish gjør meg ikke noe i fights der skaden er stabil på tanken. Mitt specc er forsåvidt en begynnelse på hvordan Cataclysmbuilden min kommer til å se ut, bortsett fra at jeg da kommer til å putte fler talents i Furor siden manaregen blir heftig redusert. :)

Ellers har jeg fokusert på å nå hastecap, og reforget alt gearet mitt til haste/mastery :> Samme som jeg kommer til å gjøre i cataclysm! Crit er ikke noe jeg kommer til å gå for, men hver sin smak :)

Lenke til kommentar

Som bear ble jeg fryktelig lei meg når jeg leste:

 

Savage Defense is massively overpowered on beta and has been dealt with accordingly. Many of the reports of beta raid bosses two-shotting tanks were because that was how much damage the bosses needed to do in order to challenge Feral tanks. With less damage absorbed, the boss damage can be adjusted downwards. We've reduced the multiplier for attack power on the absorption effect (from 65% to 35%, still modified by mastery) and it no longer procs from periodic critical hits.

 

Bear Form -- Stamina bonus lowered from 20% to 10% and Heart of the Wild health bonus from 10% to 6%. Bear health should be close to plate tank health with this change.

 

Survival Instincts -- Damage reduction changed from 60% to 50%. Cooldown reduced from 5 minutes to 2 minutes. Duration still 12 seconds.

 

Er ikke i beta selv, men har jo lest en del og ut i fra det jeg har lest trengte nok bear en nerf, men er enig i at dette muligens var litt mye.

 

"Nerf" av Survival Instincts ser jeg på som veldig bra, da den får mindre CD som er bra i pvp og til tanking.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Jeg har startet opp med en druide, er lvl 13 nå. Jeg syns det er gøy, man har endel ulike spells osv., men jeg syns det tar lang tid å drepe ting. Jeg har brukt talent-poengene i balance, og spiller mest som caster ikke som cat. Jeg bruker som regel følgende rotasjon:

Entangling roots - starsurge - starfire - moonfire - wrath. Jeg følger selvsagt med på lunar/solar-greia, og bruker de respektive spellsa når de er "utheva".

 

Men jeg syns det blir mye "venting". Noen som har noen råd om en rotasjon som gjør bra med skade og som tar litt kortere tid? Regner med at det er jeg som ikke akkurat spiller optimalt.....eller er det best å bruke spells, for så å bruke cat når de kommer på melee-hold? :blush:

 

EDIT: Noe må jeg gjøre feil, får i dungeons nå gjør jeg forferdelig lite skade. Har recount på bare for å sjekke; syns jo jeg bør være sånn ca som andre dps på mitt lvl, men jeg er jo milevidt unna. Irriterende! Er det pga. den lange caste-tiden?? Rotasjon?? I dungeons bruker jeg nesten bare Moonfire og Wrath; rekker jo ikke annet.... :cry:

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...