Gå til innhold

Den lille druid tråden

Anbefalte innlegg

Du tar så grundig feil at jeg tviler på at du er level 60. Enten er du meget uerfaren som druid, eller så er du rett og slett blind for hvordan det fungerer.

Jeg vil gjerne høre dine teorier om hvorfor subtley er verdt ett eneste poeng, og hvorfor druids får mer aggro enn prester. Og gjerne litt dypere enn "Healer for mer" og "mindre threat" for slik bygger man ikke kunnskap på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du tar så grundig feil at jeg tviler på at du er level 60. Enten er du meget uerfaren som druid, eller så er du rett og slett blind for hvordan det fungerer.

Jeg vil gjerne høre dine teorier om hvorfor subtley er verdt ett eneste poeng, og hvorfor druids får mer aggro enn prester. Og gjerne litt dypere enn "Healer for mer" og "mindre threat" for slik bygger man ikke kunnskap på.

6678520[/snapback]

Har du vært i Bwl? eller mc for den slags skyld? Da merker du forskjell uten de talenta, og om du mener at det er sløsing så jaja, men du får 30%! mindre threath og de forminsker iallefall repair billen din med ganske mye, 30%! de og BoS så har du 60%! mindre threath fra dine heals.. det er utrolig mye og hjelper deg til og bruke mana på bare andre en deg selv og heale andre en deg..

Og druids får mer aggro en prester pga de hitter hardere med healsene, og hvis du ikke tror meg så kan du spør masse andre druids og de kommer til og mene det samme, men Blizzard har også sagt at druids får mer aggro fra sine hard hitting heals en prester som healer 1000 hver gang de tar en halveis bra ranka heal. og en druid hitter 1000 på rank 4.. og når jeg critter med rank 11 stigger jeg ofte forbi rogues, mages, locks på aggro av og til mt`en for når du critter 7,5k

( Noe som går ganske lett for en druid) så får du mye threath men selv når du random healer og de trenger rett rundt 1k liv så får du mye mer threath en andre klasser

Endret av Sgtbimbo
Lenke til kommentar

Du viser jo helt ekstrem inkompetanse. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne, for hele posten din er jo bare tull. Som å se rogues si man burde bruke sverd fordi de er større.

Du vet tydeligvis ikke hvordan threat fungerer. Det at du sier at du lett tar aggro fra dps klasser, og mt noen ganger, er jo bare helt på trynet. Enten må du tenke litt selv på hvordan du starter å heale (åpner ikke med NS før tanken har slått vettu), eller så må melee folka i guilden din begynne å equippe våpen. Casterne deres må vel være level 40 eller noe.

"Hard hitting heals" hva faen? Critte for 7,5k lett? Jeg er ikke i nærheten av 7,5 med trinkets engang. Jeg har kanskje litt utdatert gear da jeg har hatt en wow pause, men fremdeles rett under +800 healing.

Du kan begynne med å lese litt HER før du begynner med slike rett og slett idiotiske utsagn om hva som liksom er bra og hvordan threat fungerer.

Beklager å si det, men du fortjener statusen noob.

Lenke til kommentar

At en heal-crit critter for 7,5k og healer for 500 betyr at den skaper akkurat like mye threat som en prest som kaster en heal som healer akkurat 500. Noen mener dog at crits skaper ekstra threat i seg selv, men uansett så vil du ikke få noe aggro for overhealing, bare healing i seg selv. Og subtlety har jeg aldri vært noe fan av selv. Dør ikke du selv, så dør en annen.

Lenke til kommentar
Du viser jo helt ekstrem inkompetanse. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne, for hele posten din er jo bare tull. Som å se rogues si man burde bruke sverd fordi de er større.

Du vet tydeligvis ikke hvordan threat fungerer. Det at du sier at du lett tar aggro fra dps klasser, og mt noen ganger, er jo bare helt på trynet. Enten må du tenke litt selv på hvordan du starter å heale (åpner ikke med NS før tanken har slått vettu), eller så må melee folka i guilden din begynne å equippe våpen. Casterne deres må vel være level 40 eller noe.

"Hard hitting heals" hva faen? Critte for 7,5k lett? Jeg er ikke i nærheten av 7,5 med trinkets engang. Jeg har kanskje litt utdatert gear da jeg har hatt en wow pause, men fremdeles rett under +800 healing.

Du kan begynne med å lese litt HER før du begynner med slike rett og slett idiotiske utsagn om hva som liksom er bra og hvordan threat fungerer.

Beklager å si det, men du fortjener statusen noob.

6679044[/snapback]

Det her du sier må jeg si meg helt enig i, selv om jeg liker talentet sublety så har den posten for mye tull og si.. men jeg har faktisk crittet 7,3k engang med 531+healing så det er ikke umulig men det skal veldig mye til for og få en sånn heal

Lenke til kommentar

Sgtbimbo du tar helt feil, mener jeg :)

Dersom ditt guild trenger druids med subtley for at de ikke skal få aggro så burde dere sette dere ned og snakke om blant annet main tanken deres og også hvordan dere generelt sett utfører raids.

Jeg har prøvd diverse builds med og uten subtley og kan til nød påstå at jeg har merket en forskjell i instancer som Stratholme, Scholo og Dire Maul, men det er bare hvis vi har en ubrukelig tank (føler jeg, har ikke testet det så grunding og skikkelig at jeg har noe fasit-svar).

Lenke til kommentar
Og druids får mer aggro en prester pga de hitter hardere med healsene, og hvis du ikke tror meg så kan du spør masse andre druids og de kommer til og mene det samme, men Blizzard har også sagt at druids får mer aggro fra sine hard hitting heals en prester som healer 1000 hver gang de tar en halveis bra ranka heal. og en druid hitter 1000 på rank 4.. og når jeg critter med rank 11 stigger jeg ofte forbi rogues, mages, locks på aggro av og til mt`en for når du critter 7,5k

( Noe som går ganske lett for en druid) så får du mye threath men selv når du random healer og de trenger rett rundt 1k liv så får du mye mer threath en andre klasser

6678826[/snapback]

du bruker threatmeter gjetter jeg? du vet det er veldig bugga?

Tviler på at MT vår har 5-10k threat under meg (warlock) på nefarian.

så den kan du IKKE stole på, den gir kun en indikasjon.

og overheal=0 threat.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hehe, genialt:)

Btw har eit lite spørsmål.. Eg er full resto druid, det er vel egentlig viktigast for meg å ha masse mana, ein det er å ha masse +healing?

Sånn som det er no har eg omtrent 4400mana og rundt +150 healing.

Eg har begynt å samla på utstyr som gjer meir +int.

Men når eg healer, i instance t.d er det viktigast å ha mykje +healing på gear?

Er jo ikkje ofte eg treng å komme med 3000+ heals. Bruker som oftast berre rank7 av healing touch, som healer ca.1000.

Lenke til kommentar

Jeg er en nå lvl 29 Druid. Går for Feral, ettersom jeg skal grine mye, samt litt PvP. kanskje litt instance.

Men, som sagt, jeg går for feral. Nærmere bestemt Catform. Så her kommer spørsmålet.

Hvilket gear burde jeg ha? Stam + Agi? Eller er det bedre med noe annet?

Takk for respons. Leno :)

Lenke til kommentar

Svar til Theoneask: Prøv å få en balansering mellom +heal, intellect og mana/5sec/spirit. Stamina er også viktig, men det får du som bonus på de fleste items.

Personlig elsker jeg +healing, men du må lære deg å bruke det rett.

Svar til Poor Leno: strength er meget bra, kombinert med stamina. Du får 2AP for hver strengt, som er genialt. I tillegg er stamina greit, pga den lave armoren i catform. Agility er også kjekt, men er ikke vits med mye crit hvis du ikke har mye AP..

Lenke til kommentar
Hehe, genialt:)

Btw har eit lite spørsmål.. Eg er full resto druid, det er vel egentlig viktigast for meg å ha masse mana, ein det er å ha masse +healing?

Sånn som det er no har eg omtrent 4400mana og rundt +150 healing.

Eg har begynt å samla på utstyr som gjer meir +int.

Men når eg healer, i instance t.d er det viktigast å ha mykje +healing på gear?

Er jo ikkje ofte eg treng å komme med 3000+ heals. Bruker som oftast berre rank7 av healing touch, som healer ca.1000.

6843434[/snapback]

Intellect har en effekt cap, som er forskjellig fra encounter til encounter. +healing har aldri en effekt cap. Balansen mellom dette må du lære seg selv, det er stor forskjell på spillestil til hver enkelt druid.

Manaregen er også viktig etterhvert, men i likhet med intellect har dette en effektcap som er forskjellig fra encounter til encounter.

Har du ikke tilgang på epics, skaffer du deg det blå healing gearet fra DM, eventuelt småting fra strat/scholo, og staven fra emperor i BRD eller macen fra Balnazzar. Trinkets og ringer er smak og behag, men mange er enkle å skaffe. Fordring for eksempel er en helt grei blå healing ring som er quest. Second wind/briarwood reed er trinkets som man burde klare å skaffe ganske lett.

Riktig, du trenger ikke ofte store heals. Men med mer +healing blir de dårligere healsa dine større, og du kan derfor bruke lavere og lavere ranks for billigere og raskere heals.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Eg har tilgang til epics so snart eg blir med å raide. Skal bli med i Zg i dag sikkert. Og MC seinare i veka.

Eg har rundt 240spirit, so manaregen er ikkje so gale. Drikker nesten aldri vatn når eg grinder, litt oftare i instance klart.

Har dreve å sitt litt på drops i ZG på wow-loot og det finst jo ein del fine ting der.

Ellers skal eg begynne meir med instance no, var ein tur i Strat UD, dårlig med drops men det kjem vel eingang:)

Når det kjem til innervate, kortid burde eg ta det på meg sjølv? Eg pleier å ta det på når eg har rundt 500-1000 mana igjen. Burde eg vente lenger eller?

Lenke til kommentar

Om du drikker ofte spiller ingen rolle i instancer. Selv drikker jeg hele tiden, men lite om gangen. Slik har manaregen og spirit sin effectcap.

I ZG dropper Animist settet, som er veldig bra. Leggings ville jeg satt like høyt som cenarion leggings. Også Hexxer som jeg selv bruker, og primalist ringene.

Innervate er også avhengig av spillestil. Jeg drøyern lenge før jeg bruker innervate. Prøv heller å endre stilen din så den passer bedre til manabaren din. Forskjellige ranks hjelper veldig på. En prest får langt mer mana for spirit når det er snakk om høye verdier i forhold til en druid (som tjener mer ved lave spirit verdier), så ofte går den til dem. Paladins bruker jeg aldri innervate på, de har ofte dårlig spirit og veldig bra manaregen.

Men nå er det WSG! (endelig)

Lenke til kommentar

Hoi!, Hei jeg er en resto druid som lurer litt på noe! :hmm:

Cenarion, Duger det egentlig til noe? jeg mener det har lite+ healing og ikke så mye int heller..

Atm så har jeg passet nesten alle deler av settet pga mine blå items har bedre stats og setbonusen suger

Men nå har jeg akkurat fått meg Mc guild igjen og jeg lurer på hva slags gear burde jeg ta ifra mc? Cenarion eller random? :hmm:

Hilsen Lampeskjerm

Ravenpest- EU :p

Lenke til kommentar

Vel jeg synes ikke det er så ille egentlig, men du har et poeng. Selv har jeg både Cenarion bukser og Salamander scale pants, og de sistnevnte er garantert best. I tillegg er Wild Growth Skuldrene bedre enn Cenarion Spaulders.

Tier 2 hjelm + bukse skaffer du raskt hvis dere har MC/Ony på farm, og ellers så har du jo for eksempel noen epics fra ZG.

Den eneste gode setbonusen fra Cenarion er vel 2 til spellcrit som du får etter 5(?) deler.

Men hvilket blått gear er det du har som er så bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...