Amento Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Øy øy øy øy! Et øyeblikk her. Du går ALDRI for strength som feral, med mindre du spiller patch 3.0... Vanligvis stacker du agi til du blir kvalm, men har du tilgang til ICC-utstyr, så går du rett på Armor Penetration(ArP). Dette stacker du til 100%. Etter ArP, stacker du Agi og agi/crit-gems til du nærmer deg 74% uten procs. Ved 100% ArP og 74% crit, flyr du over til haste. Det er korrekt. Haste. Som Feral med god utstyr, sitter du på rundt 15 000 AP med raidbuffs. Om du gemmer 5 gems med strength, får du ca 150 AP ekstra. Med 5 gems med haste, får du 100 Haste rating, også kjent som 3% haste. Og om det er noen tvil, 3% haste er mye bedre enn 150 AP. (flere OOC-procs, mer white damage) Beklager, glemte helt av hasten. Dog, strength er ikke et dårlig valg i arena (kommer ann på comp osv) Nøkkelen til DPS-rotasjonen til feral er å alltid planlegge hvilke abilities du skal bruke, slik at du unngår å havne i en situasjon hvor f.eks: Du har 5 CP for neste Rip, men Savage Roaren din går ut før Ripen din gjør det. Det er bare å lære seg duration på abiltiene sine ("Rip glyphs" gir deg 10 sec lengre rip, btw) og ikke være redd for å poole energy for senere. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 "rip glyphs" ja. Ene gir +4 sekunder, den andre gjør at shred gir 2/4/6 sekunder lengre rip. Feral DPS er som du sier, å vite hva man skal bruke til hvilket tidspunkt. Dog det er gøy å flette inn en Ferocious Bite og så se at du klarer å få 5 CP igjen uten å miste rytma. Det er dog verre når du får en streng uten crits eller OOC-procs, som resulterer i at både Rip og Savage Roar faller av... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Det er der poolinga av energy kommer inn. Jeg bruker alltid å poole energy, så lenge den ikke capper så mister man ingen potensiell damage av det. Personlig bruker jeg under noen fights bear form i rotasjonen min: 3 global cooldowns (inn og ut av form + mangle) totalt som tilsvarer ~10-15k dmg som Cat whites (?), istedet bruker jeg en maul og en mangle som totalt raskt kan bli 20-25k dmg. Detter er dog bare når jeg pooler energy og grunnen til at jeg har tatt Furor og PotP i PvE-speccen min. EDIT: PvE-speccen min er litt rar atm, men personlig bruker jeg: http://www.wowhead.com/talent#0ZEMMsfrz0eRchuVkbEMz Endret 29. juli 2010 av Amento Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Nå er jeg litt usikker på om det lønner seg å skifte til bearform for å få inn en maul + mangle. Det jeg derimot er sikker på, er at jeg kommer aldri til å gjøre det. Jeg ligger og bikker på 90-95% threat. Nei takk. *edit* Du går glipp av 4% crit hos Master Shapeshifter. Anbefales at det fikses. *edit2* F.eks som dette, hvis du absolutt skal bruke 3 poenger på Bearform-buff. Endret 29. juli 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Amento Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) jepp, threat-wise er det ikke alltid at det lønner seg, men dmg-wise er det absolutt mer avkastning i det. Har så mye crit at jeg har aldri følt for å gå master shapeshifter @edit: Hadde eventuelt blitt: http://www.wowhead.com/talent#0ZEMMsfrz0eR0huVkbEczb @edit2: Skal man gå bear form må man ha minst 4 points i Furor, hvis ikke vil energy cappe mens du er i bear form Endret 29. juli 2010 av Amento Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Er litt i tvil om det er en slik stor DPS-økning å angripe litt i bjørneform. Man må jo ha 25 Rage for å kunne angripe med Maul og Mangle. Popper du Enrage samtidig også? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Furor sørger for 10 rage. Aktiverer maul og bruker mangle. maul kommer ikke før neste swing så mangle genererer ekstra rage før maulen kommer (har ~20 rage etter mangle) Som tallene sier, stor DPS-økning er det ikke, men det er bare for å ha noe å gjøre mens man pooler energy. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hæ...? Mangle koster 15 rage, og GIR ikke rage (med mindre du critter, da får du 5 rage) Så når du skifter til bjørneform, har du 10 rage (fra furor). Så trykker du Maul slik neste angrep blir Maul (-10 rage) samt trykker på Mangle (-15 rage). vent nå litt. Det stopper opp. Det jeg tror du gjør, er nemlig at du går i bjørneform, får et melee-hit som bjørn, SÅ tar du mangle + Maul, så går du tilbake til katt. Dvs du har 2 melee-swings i bjørneform. Et meleeswing er vel 2.3 sekunder med kurrant haste? (husker ikke i farten hva jeg har). Dvs, etter du har skiftet til bjørn, bruker du nesten 5 sekunder på å angripe, før du skifter til katt igjen, som vil gi deg ca 50 energi (+10 for GCD ved shapeshift). Høres risikabelt ut. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hokay, mekka en build nå.. noe jeg må forandre på? Har holdt meg unna alle bear-talents, da jeg ikke ser det som sansynlig at jeg starter å tanke med det første. Resto er MS. Hadde 3 poeng igjen som jeg putta i Thick Hide for survivability. Er det noe poeng med survival instincts som cat, og er 3/5 i furor nok? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Et par feil i buildet ditt: 3/3 Thick Hide. Du er en katt, du skal gjøre skade. Om du har armor har ingenting å si. Får du aggro dør du i raids uansett. 0/3 Survival of the Fittest. Dette gir 6% mer stats. Se på det som en lettere versjon av Blessing of Kings. En must-have. Du kan sjekke buildet i signaturen min, det er mer eller mindre "perfekt" for singletarget DPS, men mangler til AoE (ikke +30% på swipe). Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ah, fikk ikke med meg den der stat-buffen på SotF, tolka den som ren tanketalent. Kikka litt på builden din ja, derfor jeg lurte på det rundt Survival Instincts. Og nå som Mangle-debuff er buffa til 1min, har imp. mangle så mye for seg vs swipe? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg kunne sikkert flytta Mangle til Swipe-talentene, men ser ikke vitsen. Swipe brukes bare på trash uansett, så da kan jeg like godt spare 6 energy i minuttet (+/-). Mangle er også greit å bruke på visse fights (enhver fight hvor du skifter target noen ganger i minuttet). Survival Instincts er rett og slett for å overleve når dritten treffer vifta. Som hvis en tulling ikke gir spore-debuff til Festergut (Surv Inst + barkskin). *edit* Husk, en død DPS gjør ikke DPS. Endret 29. juli 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Husk, en død DPS gjør ikke DPS. Men, en død DPS ligger antageligvis høyt på Recount ! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ikke i alle tilfeller. I mine tilfeller er det dessverre sant... Overaggroer alle tanker utenom maintanken i guildet når han har misdirect og vigilance på meg... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Salvation? WIN! Eller gode gamle warriortrikset, soulstone og alle klare til å rebuffe deg Lenke til kommentar
Amento Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Gjorde et par tester på Dummie nå nettopp. Den først er uten bear og så er det annenhver nedover. Før de to siste forandret jeg speccen en smule. Forskjellen var mindre enn jeg trodde, innbiller meg å ha testa før og fått mye større utslag. Det har selvfølgelig mye å si om man critter eller ikke med maul og mangle. Ut ifra dette vil jeg si at med store mengder haste er det bedre å bli i cat form (Det har dog ikke jeg for øyeblikket). EDIT: Hver av testene varte i 5 min, men ta DPSen med en klype salt da jeg husker å ha slengt opp rip et sekund før alarmen gikk av på 1-2 av testene, dette påvirket DPSen en del. Endret 29. juli 2010 av Amento Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Du må skaffe deg 4-piece. kitty gearet mitt er dårligere enn ditt og jeg klarer minst 500dps mer på dummies. Jeg har riktignok awesome våpen, men det er vel eneste fordelen jeg har over deg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har ikke du 4t10? PRI 1!!! Salvation? WIN! Eller gode gamle warriortrikset, soulstone og alle klare til å rebuffe deg Det farligste er de først 30 sekundene av kampen. Da har jeg tilsvarende lik TPS som tanken, men fortsatt så lite oppsamlet Threat at -10% threat utgjør en shred eller to. Etter det ligger jeg å tipper på rundt 90% til 98%, av hengig av procs, tank og lignende. Hjelper ikke å ha en blood Death Knight som kaster Hysteria på meg helt tilfeldig. Har plutselig overaggroet da ved rolig rotasjon. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Tok meg en 4.5 minutters rundgang med dukka i Exodar. Endret 29. juli 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Djeez ... Og jeg har flaks om jeg klarer å vedlikeholde 4k i snitt. Riktignok har jeg ganske sucky gear siden jeg er lat og lei av heroics, men likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå