Slimda Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Nei, Blizzard har innført en liten endring. Men det er en rimelig høy reduksjon i armor. Etter du har nådd 100% ArP, skal man begynne å fokusere på Agility, Crit og haste (i den rekkefølgen) Crit-cappen er jo også 76% ellerno slikt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 en del bosser man møter vil man redusere til 0. Mener 100% arp fjerner noe som 7500 armor, så hvis sunders bringer bossen under dette nivået slår du på et target med 0 armor. men f.eks en holy pala i arena med la oss si 20k armor vil "bare" bringes ned til 12,5k armor før sunders. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ikke helt. Okay, here is a fairly technical explanation we put together for how armor pen works. We didn’t want Armor Penetration Rating to be too powerful against low armor targets, like it had been in BC. We also didn’t want Armor Penetration Rating to be too powerful against high armor targets. So, we decided on a system where there is a cap on how much armor the Armor Penetration Rating can be applied to. So, the first X armor on the target is reduced by the percentage listed in the Armor Penetration Rating tooltip, and all armor past that X is unaffected. Another way of understanding that is we multiply the percentage in the tooltip times the minimum of the two values: the cap, and the amount of armor on the target after all other modifiers. Computing the cap is a little tricky unless you are already familiar with how World of Warcraft armor works. There is an armor constant we’ll call C. C is derived as follows (in some pseudocode): If (level<60) C=400+85*targetlevel Else C=400+85*targetlevel+4.5*85*(targetlevel-59); For a level 80 target, C=15232.5. For a level 83, C=16635. The cap for Armor Penetration then is: (armor + C)/3. A level 80 warrior creature has 9729 armor. C=15232.5. So, the cap is (9729+15232.5)/3=8320.5. Let’s say a player has 30% armor penetration from armor penetration rating and no other modifiers that complicate the calculation (talents, Battle Stance, Sunder Armor, etc.). The game chooses the minimum of 8320.5 and 9729, so 8320.5. That is multiplied by 30% = 2496.15, and so that much armor is ignored. The effective armor on the target is 7232.85 (9729-2496.15). From a player point of view, the armor penetration rating didn’t ignore the full 30%, but instead ignored 25.66%. (85.5% as effective as expected). These equations should help you be able to test and verify that Armor Penetration Rating is working correctly and as we designed. The tooltip is not actually inaccurate, as it states: “Enemy armor reduced by up to 30.00%.” That "up to" is key. Please be sure to test without any other effects which modify the armor calculation (Battle Stance, Sunder Armor, Mace Specialization, etc.) as they may involve other systems that add additional complexity to the calculation. Lenke til kommentar
haaallo Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Noen som vet om en side som gir bra tips om enchants og gems for drood resto? Eller kanskje en vet det allerede. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det blir da enten forumet til wowhead.com, eller elitistjerks.com. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kommer helt sikkert an på gearlvl, men nå for tiden gemmer restodruids for SP. Enchants er obvious tbh. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kommer vel litt an på hva du gjør som tre da - men i all hovedsak 3 ting som en skal bry seg om: Mana regen til å holde fighten ut. Haste for 1.0 GCD (hvis du raid healer) Spellpower Sannsynligvis vil du ikke ha mana problemer siden vi er så sent i expansion'en, så da blir det å ta haste til 1.0 GCD og deretter stacke spellpower. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har sett at enkelte har specca inn owlkin frenzy i sine respektive specs rundtomkring. Mtp aoe skaden som er rundtomkring i icc (spesielt) så er det kanskje ikkje så dumt? (Eg har jo ikkje starfall engang ^^) Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =) Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =) Vurdert mana regen talentene? Selv sitter jeg kun igjen med OOC og 1pt i Intensity - hadde kansje vært en ide for meg å droppe disse to også; jeg sitter jo igjen med mana på slutten av en bossfight Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hvorfor har du ikke Starfall? Er jo win for å holde Nature's Grace og Clearcasting oppe. Eneste jeg vurderer å specce ut av er Balance of Power, siden jeg er en del over hit cap atm. Edit: har ikke hatt verken Intensity eller Dreamstate siden jeg dinga 80 - mana er rett og slett ikke et problem. Kjører stortsett innervates på healers istedet for på meg selv. Endret 17. februar 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har sett at enkelte har specca inn owlkin frenzy i sine respektive specs rundtomkring. Mtp aoe skaden som er rundtomkring i icc (spesielt) så er det kanskje ikkje så dumt? (Eg har jo ikkje starfall engang ^^) Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =) Jeg har gjort som du kan se http://www.wowhead.com/?talent#0tMbuiIscdIihouZbxczb:uir Bakgrunn: På bossfights har jeg aldri mana problemer(selv uten å bruke innervate på meg selv), så jeg har skippa alle regen talents. Kjører bare 2/3 riktignok. Hvorfor i alle dager du ikke har starfall er verdt å undre, en ekstra ability å bruke ved movement/multi target er jo genialt. Ville vært interessant å se hvordan du har speccet. Jeg har også flypha Starfall fremfor IS pga den lave prioen dots har med 4pc T10. Lurer meir på kor en skal ta poenga ifra og...du kan jo spekulere deg totalt ut på viddene på det her =) Vurdert mana regen talentene? Selv sitter jeg kun igjen med OOC og 1pt i Intensity - hadde kansje vært en ide for meg å droppe disse to også; jeg sitter jo igjen med mana på slutten av en bossfight Har du sett 2pc T10 bonus? Se NØYE på den! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja at eg ikkje har starfall er meir pur latskap. Har snakka høgt om å respecce doomkin-speccen i vekesvis, men det blir jo aldri til. =) Men spørsmålet var meir, er owlkin frenzy verdt det? Har noken erfaringa rundt dette? Var en veldig fin spec der Sub-lock. Du har jo klart å få med alt eg vil ha med og. Einaste spørsmålet er om eg ikkje vil ha et poeng i regen talents likevel. Får heller linke min noverande build seinare..middag nu =) Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har du sett 2pc T10 bonus? Se NØYE på den! Skal se på den når jeg kommer så langt 10 man balance druiden min er langt mindre prioritert enn 25 man resto druiden min Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) http://www.wowhead.com/?talent#0xG0uiIscdIVhohZbxcub Der er vel speccen eg har spelt med siden naxx dager trur eg. Altfor mykje "reduce mana cost" og regen i forhold til det eg trenger, men sånn er no engang fakta. =) Tilbake i naxx dager meiner eg at starfall ikkje var så fantastisk? (Dette er pur spekulasjon sjølsagt og eg prøver å ro meg unna at eg ikkje har den =P ) Edit: det må for øvrig takast med i berekninga at min innervate aldri går til meg sjøl i raids, men til healers. Endret 18. februar 2010 av Whiteshit Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Med mindre du fortsatt har naxx-gear, specc ut av Intensity og mekk Gale Winds + Starfall isdetet. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 @Whiteshit: Vel, jeg mener det er verdt det, og samme med mange på ElitistJerks forumet. Jeg mister jo ingenting, så hvorfor ikke gå for det. Og Starfall er definitivt verdt det, bra damage for en GCD. Jeg ville tatt (og har tatt) 2/3 OF fremfor Gale Winds, siden den eneste bossfighten talentet gjør utslag er Anub i ToGC25 (heroic altså), og da burde man specce annerledes uansett. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Då prøver vi det neste raid. Får sjå om det gjer noke utslag på dps'en =) Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 1. Er det slik at jeg kan clippe Rake uten bekymringer? Har lest motstridende info på dette. 2. Hvis jeg legger på en dot (f.eks. Rip), og så legger på Savage Roar etterpå, vil da skaden på Rip bli justert opp pga. Savage Roar, eller er Savage Roar nødt til å være oppe før jeg legger på en dot? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Testa såvidt på dummy i ny spec. 7.2k dps. og no har eg 2 poeng i Owlkin Frenzy =) Men manaen...hoff ^^ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 1. Er det slik at jeg kan clippe Rake uten bekymringer? Har lest motstridende info på dette.Aldri, aldri, aldri clip Rake. Om du clipper rake, er det samme som at rake gjør 33/66/100% mindre skade (ang. hvor mange ticks du fjerner). stort DPS-tap.2. Hvis jeg legger på en dot (f.eks. Rip), og så legger på Savage Roar etterpå, vil da skaden på Rip bli justert opp pga. Savage Roar, eller er Savage Roar nødt til å være oppe før jeg legger på en dot?Savage Roar er den abilitien som alltid skal være aktivert. Legg merke til ordet alltid. Om du går glipp av 5 sekunder Rip og Rake for å få Savage Roar opp, synd. Min start-rotasjon: Mangle -> Savage Roar -> Berserk (hvis tanken er god) -> Rake -> Shred (til 5CP) -> Rip -> Shred/Rake/Mangle (til 5CP) -> Savage Roar -> Shred/Rake/Mangle (til 5CP) -> Ferocious Bite (hvis jeg har vært heldig med crits). Savage Roar er det absolutt viktigste av abilities du har. Pri 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå