Gå til innhold

Den lille druid tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt, det er mye som å "passe" for å få max DPS. Har selv gjort noen "brølere" i raids som har redusert DPSen min med 1-2k. Det svir.

Feral DPS fungerer som en prioriteringsliste. Man begynner på 1, tar nr. 2, sjekker 1, sjekker 2, tar 3, sjekker 1, sjekker 2, sjekker 3, tar nr. 4, etc.

Savage Roar som gir oss 30% skadebonus, er det første man får opp. Vanligvis starter man med ett Mangle-angrep og så Savage Roar.

Deretter følger du opp med Rake (som nå har både Mangle og Savage Roar til å buffe seg) og så shreds til du når 5 combo points, hvor du fyrer løs Rip. Når Rip har kommet opp, fyrer du løs med enten Mangle, Rake eller Shred, avhengig av hva som er oppe eller ikke.

1. Savage Roar

2. Mangle

3. Rake

4. Rip

5. Faerie Fire

6. Shred

7. Ferocious Bite

Er Savage Roar oppe? Gå til 2. Er Mangle oppe? Gå til 3. Er Rake oppe? GÅ til 4. Er Rip oppe? Gå til 5. Er Faerie Fire oppe? Gå til 6. Har du +10 sekunder på Rip og Savage Roar, samt 5 combo-points? Ferocious Bite (helst når du har 35 energy, mer enn det er mindre kostnadseffektivt)

Det er i grunn og bunn hva Feral DPS gjør hele tiden som DPS. :)

*edit

Min rotasjon:

Starter med Mangle,

Savage Roar,

Berserk,

Rake,

Shred til 5 combo,

Rip

Shred/mangle/rake til 5 combo,

Savage Roar

Shred/mangle/rake til 5 combo,

Rip/Ferocious Bite (kommer ann på antall sekunder igjen på Rip)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg flightform på lav lvl i Northrend? Prøvde å kjøpe cold weather flying, men fikk melding om at jeg måtte være lvl77. Mener da jeg har sett druids nede i lvl72 med flightform i Northrend?

Apropos feral dps (stjålet fra EJboards):

As there is no real rotation, we speak of a "priority list" for cat DPS. Try to follow the following instructions in the given order.

1. Keep up Savage Roar

2. Keep up Mangle

3. Keep up Rake

4. Use shred for CP regeneration (remember, that points 2 and 3 are more important)

5. When at 5 CP and Rip is not up, use Rip

6. When below 30 Energy, use TF

7. Use Clearcast Proccs for Shred

8. When at 5 CP and Rip and SR are running with 8 seconds (might be longer, depending on your gear) or longer each, use FB

9. When Rip and SR will drop at nearly the same time (with less than 3 seconds difference), try to recognize it early. Then use SR with a small amount of CP to desynchronize both timers.

10. Use Berserk only at high energy, (but not higher than 85) not directly after TF and as often as possible. If you will get Hysteria or some boss mechanics will enhance your damage, save it for these situations.

This priority list is quite hard to maintain. Cat DPS is one of the most complicated ones in PvE WoW. Try to remember these rules:

1. Remember: Savage Roar buffs everything; Mangle buffs bleeds and shred; Bleeds buff shred. That means, never shred without applying mangle and at least one bleeding.

2. It doesn't matter how many CP you use for SR. Just make sure it never drops!

3. Use Rip and FB only with 5 CP

4. It is very tricky to squeeze in FB's in your rotation. At first you should try to maximize SR, Mangle, Rip and Rake uptime (in this order). When you get more experienced, try to FB more. You need to guess how much time is needed for building up 5 CP's - this depends on your crit chance. Usually, a FB is worth dropping Rip for 4 Ticks approx (8 seconds). Remember that after using Rip, you need energy for building at least one more CP to refresh SR if necessary.

5. FB is most efficient when used at 35 energy. It gets worse when you spend more, thus making it least efficient when using with 65 energy.

6. A 5 CP FB is always more efficient than a shred, even when used at 65 energy.

7. When using the shred glyph: When rake and rip are about to expire and you could shred to extend the rip duration for 2 more seconds at the cost of letting rake drop for 1-2 seconds - do it.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvordan får jeg flightform på lav lvl i Northrend? Prøvde å kjøpe cold weather flying, men fikk melding om at jeg måtte være lvl77. Mener da jeg har sett druids nede i lvl72 med flightform i Northrend?

Du kan kjøpe Tome of Cold Weatherflying av den traineren som er på landinga i Dalaran, men det krever en allerede level 80 :)

Lenke til kommentar
Hei,

Tenkte å teste ut tanking på min 75 druid for første gang. Hva slags stats trenger jeg på utstyret for dette? Kan jeg bare bruke det vanlige dps (feral) stæsjet jeg har fra før?

I lavere level er det absolutt ingen problemer å bruke det vanlige gearet ditt om du har 3/3 Survival of the Fittest. De tre poengene der vil gi deg defence cap så.

I høyere level (80) vil jeg ha stacket en god del stamina for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Hei,

Tenkte å teste ut tanking på min 75 druid for første gang. Hva slags stats trenger jeg på utstyret for dette? Kan jeg bare bruke det vanlige dps (feral) stæsjet jeg har fra før?

Alt av feral gear inneholder Stamina og agility, selve grunnmuren i beartanking. Mer trenger du ikke.

Lenke til kommentar

Nope. Grunnet denne perlen av et talent. Den gir deg -6% sjanse til å bli crittet.

540 Defense, som alle andre tanker skaffer, gir deg 5.6% mindre sjans til å bli crittet.

Med andre ord, 3 talentpoints gjør det crit-immune, og da trenger man ikke defense. Defense hjelper litt da, med større sjanse til å bli "missed" og "dodge". Men utover det, ingenting.

*edit*

Agility er forresten bedre til å skaffe Dodge enn Defense, bare så det er sagt. (opp til et visst punkt)

Dessuten suger det å være Druid tank i ICC. -20% dodge :(

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Ingen unnskyldning! Er selv full furry på Druiden min (DPS/Tank), disc/holy på presten min, DPS/Tank på DKen min og Prot/Holy på paladinen min.

Det beste med å være i de viktige rollene er at man får rimelig kjapp random heroics. Verre med Roguen min, som bare er ussel DPS.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene! Har hatt et par runder i dung nå, med det vanlige questeutstyret, og det har funket helt fint. Var overraskende artig å tanke! :) Man føler straks litt mer ansvar, og helt nye momenter å ta hensyn til. Har vært mer kaotisk enn jeg trodde dog. Har greid å wipe oss en gang, men ellers har det gått fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...