Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt feral druid helt siden wotlk kom ut, og trives med rollen som tank. However så er det jo greit å gjøre noe annet fra tid til annen så kjøpte inn dualspecc og gikk boomkin med denne specen. (singletarget raidspec)

 

Stats på i moonkinform er som følger: 17k hp/18k mana, 1640sp, 14ish% crit og endel haste/hit.

 

Prøvde for første gang igår, og startet opp i TOC normal. Klarte ikke å komme over 2k dps så lurer på om jeg gjør noe galt. Kjører Moonfire-> insectswarm-> strafire-> wrath-> wrath-> starfire(refresher moonfire)-> wrath-> wrath-> starfire(refresh igjen)-> wrath-> starfire.

 

Sikkert ikke optimalt, men i mine øyne ser det ikke alt for gale ut. Burde jeg heller gå for AOEspecc og kjøre på med hurricane og starfall?

 

En ting er sikkert; boomkin er veldig gøy å spille!

Lenke til kommentar
Har spilt feral druid helt siden wotlk kom ut, og trives med rollen som tank. However så er det jo greit å gjøre noe annet fra tid til annen så kjøpte inn dualspecc og gikk boomkin med denne specen. (singletarget raidspec)

 

Stats på i moonkinform er som følger: 17k hp/18k mana, 1640sp, 14ish% crit og endel haste/hit.

 

Prøvde for første gang igår, og startet opp i TOC normal. Klarte ikke å komme over 2k dps så lurer på om jeg gjør noe galt. Kjører Moonfire-> insectswarm-> strafire-> wrath-> wrath-> starfire(refresher moonfire)-> wrath-> wrath-> starfire(refresh igjen)-> wrath-> starfire.

 

Sikkert ikke optimalt, men i mine øyne ser det ikke alt for gale ut. Burde jeg heller gå for AOEspecc og kjøre på med hurricane og starfall?

 

En ting er sikkert; boomkin er veldig gøy å spille!

Etter at du har castet Moonfire og Isectswarm så skal du vel spamme enten wrath eller starfire til du proccer eclipse(du har vel speccet eclipse?). Proccer den på Wrath så er det starfire etter det eller motsatt.

Og selfølgelig refresh av moonfire og insectswarm.

 

Edit:

 

Er du hit cappa, det er pri 1.

 

eksempel:

 

 

10/10 SF treffar for 4,5k dmg (cast time 2.5sek) => 1800 dps over 25 sekunder

9/10 SF träffar for 4,5k dmg (cast time 2.5 sek) => 1620dps over 25 sekunder

 

Så bare ved å misse en starfall i løpet av 10 cast så taper du i dette eksempelet nesten 200 dps. Er hit så dårlig at du taper flere så blir det jo enda verre.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar
Etter at du har castet Moonfire og Isectswarm så skal du vel spamme enten wrath eller starfire til du proccer eclipse(du har vel speccet eclipse?). Proccer den på Wrath så er det starfire etter det eller motsatt.

Og selfølgelig refresh av moonfire og insectswarm.

 

Edit:

 

Er du hit cappa, det er pri 1.

 

eksempel:

 

 

10/10 SF treffar for 4,5k dmg (cast time 2.5sek) => 1800 dps over 25 sekunder

9/10 SF träffar for 4,5k dmg (cast time 2.5 sek) => 1620dps over 25 sekunder

 

Så bare ved å misse en starfall i løpet av 10 cast så taper du i dette eksempelet nesten 200 dps. Er hit så dårlig at du taper flere så blir det jo enda verre.

3/3 Eclipse, men som sagt var det første gang jeg testet ut igår og jeg var ikke så nøye med eclipsene. Skal prøve spam til jeg får eclipse, for så å bytte for å se om det hjelper på.

 

Har bare 186 hitrating, så har en del å gå på før jeg når 262 som er cap (etter hva jeg vet). Har improved faerie fire som hjelper 3%, men må fortsatt en hel del opp. Får se å sette gems i alle tomme socket og se hvordan det ligger ann etter det. takk for svar.

Lenke til kommentar

262 er, så vidt jeg vet, 2handed melee-cap. 8%.

Spellcasting-hitcap er vel 17%?

 

*edit*

 

How much Hit Rating do I need?

Hit cap for a Boomkin is 17% (~448 rating @ 26.3 rating per %).

Balance of Power drops this by 4% to 13% (~342 rating) .

With the use of iFF or Misery it further drops by 3% to 10% (~263 rating).

If you have a Draenei in your group(must be in group not just in raid) it drops by 1% to 9% (~237)

 

Alright. 263 hitrating med talents og Insect Swarm. 237 om du har en Draenei på laget.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Wrath til eclipse, Starfire til eclipse.

Hold dots oppe, bruk starfall så ofte som mulig.

 

Det et ikke akkurat rocket science. :p

Dette er speccen min, den mangler da starfall. Men etter jeg igår ventet til eclipse før jeg byttet hver gang og holdt dottene oppe kom jeg opp i 2.2k dps (fra 1.6k dagen før). Hitrating er nå oppe i 282, men etter mer lesing må jeg opp på 342.

Hit cap for a Boomkin is 17% (~448 rating @ 26.3 rating per %).

Balance of Power drops this by 4% to 13% (~342 rating) .

 

EDIT:

Balance of power gir visst nå 6%hit, så da blir det 17%-6%= 11%(*26.3)=~290

 

Da er jeg jo snart cappet alt da, og kan gå over til å farme haste.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Trust me, du trenger ikke mer.

 

Du bruker vel iFF på bosser? Det er bare de som trenger max hitrating. Vanlige mobs (level 80? 81? 82?) har langt lavere hit-requirement. Og på bossen burde du -alltid- ha Faerie Fire oppe, da dette gir 5% mindre armor for alle andre.

Jepp FF er oppe på alt av bosser ja :) Om adds osv til bosser ikke trenger max hitrating er jeg golden ja og kan gå over til haste med en gang. For det er vel det som er nr2 å grinde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...