Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har du et ypperlig spec som fungerer både som Tank og DPS på level 80. Bare å levle med det, og alltid sats på å skaffe deg det høyeste nivået først (leader of the pack, mangle, berserk og så omen of clarity)

 

Takk takk. Men hvor vanskelig er det egentlig å tanke? Syntes det virker så jævla vanskelig :p Å er det mye forskjell på druid å Warr som tank ?

Lenke til kommentar

Krever bare litt mer overblikk over situasjonen enn hva dps trenger. Lenge siden jeg tanket som druid, men jeg mener å huske at man starter med å shifte til bear for 10 rage fra Furor, Enrage for nye 20 rage, target mob og ha Maul aktivert, så puller du med FFF. Maul treffer mob1 så snart den er innenfor rekkevidde, så bruker du Demo-roar slik at evt. adds ikke går på healeren ved første heal, og så er det Lacerate, Swipe og Mangle som gjelder, samt Maul om du har rage nok. Taunt ved behov, spar charge til eventuelle adds.

 

Men, igjen, det er år og dag siden jeg tanket.

Lenke til kommentar

 

Krever bare litt mer overblikk over situasjonen enn hva dps trenger. Lenge siden jeg tanket som druid, men jeg mener å huske at man starter med å shifte til bear for 10 rage fra Furor, Enrage for nye 20 rage, target mob og ha Maul aktivert, så puller du med FFF. Maul treffer mob1 så snart den er innenfor rekkevidde, så bruker du Demo-roar slik at evt. adds ikke går på healeren ved første heal, og så er det Lacerate, Swipe og Mangle som gjelder, samt Maul om du har rage nok. Taunt ved behov, spar charge til eventuelle adds.

 

Men, igjen, det er år og dag siden jeg tanket.

Nesten helt korrekt. :)

 

Kommer ann på hva du skal tanke og hvilket utstyr du har og hvilken healer du har i ryggen.

 

Personlig tar jeg charge inn i en gruppe fiender og spammer Maul og Swipe når de er over 2 fiender, og maul, mangle og lacerate når de er en eller to stk. Swipe fungerer som thunderclap nå, 360 graders radius, men ingen cooldown, så du kan bruke det i ett sett. Kan også pulle med Faerie Fire om du vil, slik som psilocybe sa her.

 

Husk, med korrekte tanke-glyphs vil Maul treffe 2 targets isteden for bare 1, samt Ferocious Regeneration gjør at du tar 20% mer healing (supert for "oh shit"-øyeblikk)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Starter opp med WoW igjen i dag og tar hoppet videre på min druid. Den er vel rundt 25-30 eller noe, og det er lenge siden sist jeg spilte (slutten av januar). Kan noen gi meg en kjapp innføring i hva som er nytt, speccs og slik? :)

Lenke til kommentar
Starter opp med WoW igjen i dag og tar hoppet videre på min druid. Den er vel rundt 25-30 eller noe, og det er lenge siden sist jeg spilte (slutten av januar). Kan noen gi meg en kjapp innføring i hva som er nytt, speccs og slik? :)

Ikke så mye å si. Feral DPS har blitt buffet veldig mye, samt dual spec gjør det enklere å spesialisere seg innenfor det man vil. Har ikke skjedd så utrolig mye druid-only siden januar, må jeg si...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nettopp dinga 80, og har bestemt meg for være feral dps. Det jeg da trenger er en god rotation for å booste dpsen så mye som mulig. (en for trash og en for bosser hadde vært fint).

 

Trenger også en god raid interface. Vil helst ha en der keybindingsene havnet på midten, slik at jeg har plass til recount og threat-meter på sidene. Vil helst at den skal være så ryddig som mulig.

 

Hadde også vært fint om noen kunne fortelle meg hva jeg burde gemme etter at jeg er hit-capped?

 

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Som Feral-druid finnes det ingen "rotasjon" for max DPS. Det er et par ting du må opprettholde.

 

1. Savage Roar. 30%(33%) bonus til all skade.

2. Rip. 16(22) til 20(26) sekunder med crit-DoTs. (shred-glyph)

3. Rake. 9 sekunder med DoTs.

4. Mangle. +30% bleed og Shred-skade. (trenges ikke om det finnes en Arms-warrior i nærheten, eller annen feral-druid)

5. Shred. bør helst brukes 3 ganger per Rip for å få de ekstra 6 sekundene, men skal spammes så mye som mulig, så lenge det over fungerer.

 

Raid interfaces er ikke så viktig for meg, da jeg fortsatt kjører standard actionbars og druser ut 6k DPS i naxx25.

 

Nyere studier viser at Armor Penetration er den beste stat å gemme for, og velge utstyr for. Det er vel verdt 2.01 dps-poeng, mens Agility er verdt rundt 1.5... Over 200 Armor Penetration Rating, vil Shred-idolet også være bedre enn Rip-idolet.

Lenke til kommentar
druse ^^

 

Men ja, er Feral tank druid. Kjører på med stamina for stat no, har ca 29k unbuffed, når begynner agility/dodge å ta over for stamina ca ?

Druse er faktisk et uttrykk jeg har fra barndommen av, og har ingenting med paradisemøkket som holder på.

 

Kjør på med Stamina-gems overalt, samt bruk agi/stam-gems hvor det passer eller lignende grønne gems til gule slots. Druider får plenty med Agi, AP og Crit fra utstyret de trasker rundt med.

 

Det er min oppfatning, iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...