Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har atm 907 bonus heal med min resto druid. Hva trenger en healing druid for Kara eller andre raids? Eller MGT HC? Vil bare få mer gear ett fra andre steder enn BG nå. Er så ufattelig kjedelig med BG atm.

 

Ville hatt rundt 1200+ for å starte i Kara, helst mer. Og så mye manaregen som mulig. Soloheale HC MGT krever nok like mye som Kara, om ikke mer, om du går med PUG.

Lenke til kommentar

Nye talents for Druids i WotLK?

 

Dette er visstnok en leak fra alpha testinga, om den er ekte eller ikke er ikke lett å si, men vi får se.

I mine øyne ser Feral og Owl ut som noen skikkelige barskinger nå. Skikkelige cooldowns og abillities som gjør rollene mer definerte. Feral charge i cat form må jo være orgasm. Owlkin vil være mer warrioraktig, "slå meg, så slår jeg deg hardere tilbake". Owlkin frenzy ser jo diggbart ut. Resto vet jeg ikke helt egentlig. Virker som blizzard vil gjøre resto mindre dominant, feral balansert og balance vilt. Defense curl kommer til å eie i PvP, improved moonkin form kommer til å være et must i raids. 

 

Druid spells/talents

* Living Seed - When you gain a critical effect from your Swiftmend, Regrowth, Nourish or Healing Touch spell you have a 20/40/60/80/100% chance to plant a Living Seed on the target for [broken]% of the amount healed. The Living Seed will bloom when the target is next attacked. Lasts 15 sec.

* Spark of Nature- "Increases the critical effect chance of your Swiftmend and Nourish spells by 5/10/15%."

* Improved Tree of Life- "Increases your Armor while in Tree of Life Form by 120/240/360%, and increases the effect of your Bark's Blessing by 1/3/5%"

* Nature's Fury - "Converts 2/4/6/8/10% of your bonus healing into bonus spell damage. In addition, your Wrath and Starfire spells have a 20/40/60/80/100% chance of applying the Nature's Fury debuff on the target. The Nature's Fury debuff increases Nature and Arcane damage done to the target by 2%. Lasts 10 sec. Stacks up to 3 times."

* Starfall (Rank 1, Level 80, 866 mana, instant, 3 min cooldown) - "You summon a flurry of stars from the sky on all targets within 30 yards of the caster, each doing 500 Arcane damage, and an additional 170 Arcane to all nearby targets within 10 yards. Maximum 20 stars. Lasts 10 sec."

* Infected Wounds - Your Shred, Maul and Mangle attacks have a 20/40/60/80/100% chance to cause an Infected Wound in the target. The Infected Wound reduces the movement speed and casting speed of the target by 10%. Stacks up to 5 times. Lasts 12 sec.

* Berserk - Removes all Stun, Fear, Snare and Movement Impairing Effects and increases your energy regeneration rate by 100% while in Cat form, and increases your total health by 20% while in Bear form. After the effect ends, the health is lost. Effect lasts 20 seconds.

* Flourish (Rank 1, Level 80, 450 mana, instant) - "Heals friendly party or raid members within 10 yards of the target for 665 over 7 sec. The healing is applied quickly at first, and slows down as the Flourish reaches its full duration."

* Improved Moonkin Form - "Your Moonkin Aura also causes affected targets to have a 33/66/100% chance to gain 100% spell haste when they critically hit with spells for [broken] seconds. This effect cannot occur more than once every few seconds."

* Replenish - "Your Rejuvenation and Flourish spells have a 4/7/10% chance to restore 10 Energy, 4 Rage, [broken]% Mana or 10 Runic Power per tick."

* Typhoon - "You summon a violent Typhoon that does 745 Nature damage when in contact with hostile targets, slowing their movement speed by [broken]%. If hit twice from the same Typhoon, the enemy will be knocked back 5 yards. Typhoon will travel 20 yards and last up to 8 sec."

* Gale Winds - "Increases damage done by your Hurricane and Typhoon spells by 25/50%, and increases the range of your Cyclone spell by 10/20%."

* Defense Curl - "You have a 33/66/100% chance when critically struck while in Bear Form, Dire Bear Form and Cat Form to increase your Agility and Armor by 40% for 6 sec."

* Owlkin Frenzy - "Attacks done to you while in Moonkin form have a 5/10/15% chance to cause you to go into a Frenzy, increasing your spell haste by 25% and increasing your damage by 10%. Lasts 10 sec."

* Eclipse - "When you critically hit with Starfire, you have a 20/40/60% chance of increasing damage done by Wrath by 10%. When you critically hit with Wrath, you have a 20/40/60% chance of increasing your critical strike chance with Starfire by 10%. Effect lasts 12 sec."

* Tree Form addition - "Your heals also grant friendly targets your Bark's Blessing, increasing healing done to them by 25% of your total Spirit. Bark's Blessing lasts 8 sec." - While it may seem identical to the already present aura, note that it affects any friendly targets (vs only party members), and may stack with the aura.

* Nourish- "Heals a friendly target for 1550 to 1800. Heals for an additional 387.5 to 450 if Rejuvenation is on the target."

 

Gleder meg!

 

Lenke til kommentar

Håper de ikke nerfer balance helt inn i glemmeboken, da disse talentsene her ser lovende og balanserte ut. Prøvde å sette opp en spec, men kom meg ikke under 76 points used (lvl 85) uten å kjøre noen seriøse kompromisser. Et litt bedre tegn en dagens tre der du bare kjører på med alle talents du har lyst på og alikevel har ganske mange poeng til overs for resto :p Master shapeshifter (Tier 3 resto) er i hvert fall et must for balance

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Ok takk for svar. Da blir det fler timer med å bli knust vær eneste gang i AV. Rart at horde vinner alle BGene unntatt den som man får mest honor av=/

 

Trenger ikke farme BG's for å geare opp for PvE, eneste jeg ville ha farmet er S2 macen. Er ikke spesielt vanskelig å få 13-1400 healing pre Kara egentlig..handler bare om å bruke enchants og crafting + litt honor farming og kanskje noen arena matcher. Når du har greit nok gear til Kara er det bare å starte HC / Kara farmingen, vips 16-1700 healing uten å noengang ha satt en fot i et 25 man raid. Tar ikke lange tiden å bli klar for T5 content egentlig.

 

Powerlevle alchemy for healing trinketen er ingen dårlig ide, blir vel ca 1500g+- totalt med selve levlingen, og da får du en trinket som er god selv i T6 content.Finnes massevis av leather / cloth crafted gear som er ~T5, S2 mace er veldig enkel og skaffe og gir alene over 500 healing med enchant...

Lenke til kommentar
Ok takk for svar. Da blir det fler timer med å bli knust vær eneste gang i AV. Rart at horde vinner alle BGene unntatt den som man får mest honor av=/

 

Eller så går du litt Normal 5man instance / litt smarte quest og så får du Fort over 1100-1200+healing BG rewards til healing er mest mace + noen Få Deler gladi kanskje

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Jeg har da altså fått meg en Resto druid. Nettopp respeccet fra Feral til Resto. Og jeg mangler en god trinket for mitt behov. Jeg har da en grønn attack power trinket atm. Så jeg lurer på om dere vet en trinket jeg kan skaffe meg? Og den bør være rimelig lett å få tak i..

Lenke til kommentar
Hallo.

 

Jeg har da altså fått meg en Resto druid. Nettopp respeccet fra Feral til Resto. Og jeg mangler en god trinket for mitt behov. Jeg har da en grønn attack power trinket atm. Så jeg lurer på om dere vet en trinket jeg kan skaffe meg? Og den bør være rimelig lett å få tak i..

 

http://www.wowhead.com/?item=28190#dropped-by

 

Dropper i normal eller heroic bm

Helst ikke noe heroic. Kan noen ramse opp noen spells jeg må feks bruke på rank 1? :)

Lenke til kommentar
Ville hatt rundt 1200+ for å starte i Kara, helst mer. Og så mye manaregen som mulig. Soloheale HC MGT krever nok like mye som Kara, om ikke mer, om du går med PUG.

 

Hvorfor det? Veiledende på første del av Kara er 900 heal+ på druide, og er resten av gruppa sterk kan du starte på 700+.

Lenke til kommentar
Ville hatt rundt 1200+ for å starte i Kara, helst mer. Og så mye manaregen som mulig. Soloheale HC MGT krever nok like mye som Kara, om ikke mer, om du går med PUG.

 

Hvorfor det? Veiledende på første del av Kara er 900 heal+ på druide, og er resten av gruppa sterk kan du starte på 700+.

 

Ikke noe problem at fem stykker går naked med /follow gjennom hele Kara heller, bare de andre er bra nok gearet. 700+ healing...snakk om waste av et spot. Prøv å sett inn en tank med greens (med 700 healing kan du ikke ha annet en dårlige greens). Hadde en healer med 700 heal (eller 900) vært eneste mulighet som siste healer i et 3 healer setup hadde jeg heller hentet en ekstra DPS. Dessuten har du noe som helst under 1200 heal pre kara, så viser det at du ikke gidder å prøve en gang. 12-1300 +heal tar null tid. Selv 16-1700 kan gjøres på svært kort tid etter man har dinget hvis man orker å gjøre noe annet enn å spamme /2 med [Dirge]

Lenke til kommentar

Druide trenger mindre heal+ enn andre healers, og start stats for kara ligger på 900 for druid, 1k for prest og shammy, og pallies er de eneste som trenger noe i nærheten av 1200. Har ikke hatt noe problemer med grupper hvor alle helerne ligger på dette, opp tilogmed Curator. Etter Curator trenger man det gearet man vanligvis får ved å gjøre første bossene i ett par uker.

 

En druide med 1600 heal+ kan fint gjøre Gruul så det er på ingen måte nødvendig i Kara. Trenger man mere enn dette i Kara er det fordi man er dårlig til å spille.

 

At man kan få tak i bedre gear utenom Kara er uvesentlig, Kara er lettere enn de fleste heroics, og det er ingen grunn til å ikke begynne med Kara med en gang man ligger på 900 heal+ og har geared i de fleste instances på normal.

 

Ser også at du nevner pvp gear lenger oppe i tråden, og det meste av pvp gear er ett dårlig alternativ for druide, pga mangel på spirit, selv om det kan ha høyere heal+. Har du greid å få 1600 heal+ pre-kara, uten pvp gear, vil jeg gjerne se en armory link/gear liste.

Endret av Snor
Lenke til kommentar

Druide trenger mindre heal+ enn andre healers, og start stats for kara ligger på 900 for druid, 1k for prest og shammy, og pallies er de eneste som trenger noe i nærheten av 1200. Har ikke hatt noe problemer med grupper hvor alle helerne ligger på dette, opp tilogmed Curator. Etter Curator trenger man det gearet man vanligvis får ved å gjøre første bossene i ett par uker.

 

En druide med 1600 heal+ kan fint gjøre Gruul så det er på ingen måte nødvendig i Kara. Trenger man mere enn dette i Kara er det fordi man er dårlig til å spille.

 

At man kan få tak i bedre gear utenom Kara er uvesentlig, Kara er lettere enn de fleste heroics, og det er ingen grunn til å ikke begynne med Kara med en gang man ligger på 900 heal+ og har geared i de fleste instances på normal.

 

Ser også at du nevner pvp gear lenger oppe i tråden, og det meste av pvp gear er ett dårlig alternativ for druide, pga mangel på spirit, selv om det kan ha høyere heal+. Har du greid å få 1600 heal+ pre-kara, uten pvp gear, vil jeg gjerne se en armory link/gear liste.

 

 

Da kjører man vel 3 healers, og du har 0 problem å bikke 1k healing før du sikter til kara, imo man bør være litt forberedt på raid. Syns ting er for ezmode for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...