Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

selvfølgelig kan du raide i litt av hvert.så lenge du skifter til kun healing når det er boss.

Når vi tar trashmobs i MC så har vi 3 priests og shamans som healer, resten av priester og druids går dps uten problemer, hadde en av druid ville tanke hadde de sikkert fått lov, og ja, du kan heale i feral gear.

Ditt valg å ikke bruke innervate, noe som jeg synes er idiotisk da det bare er druids som har nok spirit til at den er nyttig(evt. en shadowpriest med spirit tap hvis de to stacker)

Og jo, HT funker fint i raid, underlig nok så klarte priest å bruke GH før de kortet ned casting tiden, Den krever litt mer planlegging og husk, du skal ikke konkurer mot FH, du skal hive ut HT'en når FH ikke er nok .

5996936[/snapback]

ja du kan raide i litt av hvert, men du ofrer veldig mye for å gjøre det.

Jeg spiller slik at jeg ikke er avhengig av en 6 minutter lang cooldown for å kunne gjøre noe. Druids har generelt ikke mer spirit enn prester, og prester får dessuten mer fra spirit enn druids.

Og NEI, HT fungerer ikke bra i et raid. Spellen er for treig. Uansett rank og gear du har egner ikke denne spellen seg i forhold til flash of light eller flash heal (eventuelt lesser healing wave eller whatever det heter)

Planlegging? Du kan ikke planlegge hvem du skal heale. Det må skje på reaksjon siden alt skjer veldig fort der det faktisk gjelder. Vi snakker ikke om farming av MC. "Hive ut" finnes ikke i min ordbok da MT dør på 2 sekunder, og spellen min tar 3 med talents...

For å nærme deg effektivitet med HT må du bruke veldig lave ranks. 3-5, noe over det og spellen blir for treig.

Prester som spammer GH har jo mye kontroll over healing(not). Du kan ikke time ting når casttime kommer over en viss tid, siden HP har en tendens til å sprette opp og ned rimelig kvikt.

 

Og hvorfor i all verden skal jeg bytte til full healing da det er en boss? Med fullt resto gear kan jeg ikke gjøre noe annet enn å heale, noe som 2 andre klasser er bedre enn meg i. Dette blir dårlig bruk av et medlem i raidet, med andre ord, raidet taper på å ha deg som full resto.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HT tar like lang tid om det er rank 1 eller rank 10. men du har da også minst 2 andre måter en druid kan heale på.

5997440[/snapback]

Som H.kon sier, forskjellige ranks, forskjellig cast time.

Disse 2 andre metodene er rejuv og regrowth som jeg har forklart blir dårlig utnyttet i raidet. Tranquility diskuterer vi ikke engang ;)

Lenke til kommentar

jeg har en druid lvl 60 på kor'gall som jeg er med i raid på både 20 og 40 man og jeg bruker neste aldri HT mest rejuv og regrowth du skal jo ikke heale hele teamet bare det som er satt opp til deg.. værtfall sånn vårt guild spiller... det er alltid priests som skriker først innervate.. jeg har så mye spirit at jeg nesten aldri bruker innervate på meg selv.

Lenke til kommentar
HT tar like lang tid om det er rank 1 eller rank 10. men du har da også minst 2 andre måter en druid kan heale på.

5997440[/snapback]

Som H.kon sier, forskjellige ranks, forskjellig cast time.

Disse 2 andre metodene er rejuv og regrowth som jeg har forklart blir dårlig utnyttet i raidet. Tranquility diskuterer vi ikke engang ;)

5997682[/snapback]

 

Som jeg har sagt tidligere så synes jeg healing over time er en fin måte å holde liv i rogues og mages på og da trenger du bare å heale de hvert 10-15 sek. Har alltid hatt god erfaring med rejuv og regrowth, men det har tydeligvis ikke du.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at rejuvenation healer mer enn renew? Renew healer 970 over 15 sekunder(altså får også full bonus fra +healing) mens Rejuvenation healer 756 over 12 sekunder (altså 80?% av +healing)(888 med ny rank fra AQ

 

Rejuv ticker for mer pr. tick enn renew. Hvis man legger de droppene fra aq20 til grunn healer rejuv for 222 pr tick, renew for 194. Rejuv er også billigere i form av mana pr. heal (2.47 hp pr. mana mot 2.37 hp pr. mana). men det scaler forsåvidt ned i og med at renew mottar 100% av +heal, mens rejuv får 80%. Dette bidrar dog overhodet ikke til heal/tick, i og med at de begge får 20% av +heal pr. tick. Talents påvirker rejuv og renew i akkurat like stor grad.

 

I tillegg er det jo mulig å få 8-piece stormrage som gjør at rejuv ticker for 1 ekstra tick, og isåfall vil rejuv >> renew på alle tenkelige vis.

 

Nei HT er for treig til å kunne kalles nyttig i raids, når du ser en miste HP føler du at du er altfor treig til å heale han opp igjen, og før den lander har de andre sett og healet personen. Selv har jeg over +700 healing og bruker rank3 HT, fortsatt er dette tregere, og healer mindre enn en flash heal. Føler at dette også er for tregt til å kalles nyttig.

 

At HT er treg gjør den ikke fullstendig sugen, det gjør den kun _forskjellig_ fra flash heal, i og med at manacosten skaler med ~60% nedover pr. hp når man har endel +healing. Grunnet bidrag til +heal fra gear er direkte proporsjonal emd cast-time.

 

I tillegg sa du noe om at loot-tables ikke bør avgjøre hvilke klasser man bruker.. men for å sette det litt på spissen; hvem vil du ha til å heale deg: 4 druids og 4 prests i full tier2, eller 8 priests i halv tier2?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, hva er best å gå for når man levler som druid? Feral, restoration eller Oomkin? Vil helst gjøre mye damage :) Så da er vel Restoration utelukka. I seinere levler, hvordan utnytter en druid +spelldmg?

 

Hvis jeg skulla hatt Moonkin-build, så ville det blitt med noe restoration.

 

Som Feral ville det blitt feral, noe "Oomkin" og noe restoration.

 

Hva er "best", og er det mye leather med +spelldmg? Eller må jeg "ninjae" cloth?

Lenke til kommentar

Helt feil, jo tregere jo værre, ikke forskjellig. Manakostnader og utbytte fra +healing har ingenting å si sålenge casttiden er så lang.

 

Du kan ikke argumentere for loot og droprate, men fremdeles ville jeg tatt 8 prester over 4 av hver.

 

Rejuv ticker for mer, men renew har et ekstra tick. SR bonus gir heller ikke 100% utnytte av +healing selv om spellen varer i 15 sekunder.

Uansett gjelder utsagnet mitt det samme om renew.

Lenke til kommentar
selvfølgelig kan du raide i litt av hvert.så lenge du skifter til kun healing når det er boss.

Når vi tar trashmobs i MC så har vi 3 priests og shamans som healer, resten av priester og druids går dps uten problemer, hadde en av druid ville tanke hadde de sikkert fått lov, og ja, du kan heale i feral gear.

Ditt valg å ikke bruke innervate, noe som jeg synes er idiotisk da det bare er druids som har nok spirit til at den er nyttig(evt. en shadowpriest med spirit tap hvis de to stacker)

Og jo, HT funker fint i raid, underlig nok så klarte priest å bruke GH før de kortet ned casting tiden, Den krever litt mer planlegging og husk, du skal ikke konkurer mot FH, du skal hive ut HT'en når FH ikke er nok .

5996936[/snapback]

ja du kan raide i litt av hvert, men du ofrer veldig mye for å gjøre det.

Jeg spiller slik at jeg ikke er avhengig av en 6 minutter lang cooldown for å kunne gjøre noe. Druids har generelt ikke mer spirit enn prester, og prester får dessuten mer fra spirit enn druids.

Og NEI, HT fungerer ikke bra i et raid. Spellen er for treig. Uansett rank og gear du har egner ikke denne spellen seg i forhold til flash of light eller flash heal (eventuelt lesser healing wave eller whatever det heter)

Planlegging? Du kan ikke planlegge hvem du skal heale. Det må skje på reaksjon siden alt skjer veldig fort der det faktisk gjelder. Vi snakker ikke om farming av MC. "Hive ut" finnes ikke i min ordbok da MT dør på 2 sekunder, og spellen min tar 3 med talents...

For å nærme deg effektivitet med HT må du bruke veldig lave ranks. 3-5, noe over det og spellen blir for treig.

Prester som spammer GH har jo mye kontroll over healing(not). Du kan ikke time ting når casttime kommer over en viss tid, siden HP har en tendens til å sprette opp og ned rimelig kvikt.

 

Og hvorfor i all verden skal jeg bytte til full healing da det er en boss? Med fullt resto gear kan jeg ikke gjøre noe annet enn å heale, noe som 2 andre klasser er bedre enn meg i. Dette blir dårlig bruk av et medlem i raidet, med andre ord, raidet taper på å ha deg som full resto.

5997277[/snapback]

 

Allt du gjør er å rakke ned på druid skills, og speccs. hvorfor spiller du druid egentlig?

Lenke til kommentar
selvfølgelig kan du raide i litt av hvert.så lenge du skifter til kun healing når det er boss.

Når vi tar trashmobs i MC så har vi 3 priests og shamans som healer, resten av priester og druids går dps uten problemer, hadde en av druid ville tanke hadde de sikkert fått lov, og ja, du kan heale i feral gear.

Ditt valg å ikke bruke innervate, noe som jeg synes er idiotisk da det bare er druids som har nok spirit til at den er nyttig(evt. en shadowpriest med spirit tap hvis de to stacker)

Og jo, HT funker fint i raid, underlig nok så klarte priest å bruke GH før de kortet ned casting tiden, Den krever litt mer planlegging og husk, du skal ikke konkurer mot FH, du skal hive ut HT'en når FH ikke er nok .

5996936[/snapback]

ja du kan raide i litt av hvert, men du ofrer veldig mye for å gjøre det.

Jeg spiller slik at jeg ikke er avhengig av en 6 minutter lang cooldown for å kunne gjøre noe. Druids har generelt ikke mer spirit enn prester, og prester får dessuten mer fra spirit enn druids.

Og NEI, HT fungerer ikke bra i et raid. Spellen er for treig. Uansett rank og gear du har egner ikke denne spellen seg i forhold til flash of light eller flash heal (eventuelt lesser healing wave eller whatever det heter)

Planlegging? Du kan ikke planlegge hvem du skal heale. Det må skje på reaksjon siden alt skjer veldig fort der det faktisk gjelder. Vi snakker ikke om farming av MC. "Hive ut" finnes ikke i min ordbok da MT dør på 2 sekunder, og spellen min tar 3 med talents...

For å nærme deg effektivitet med HT må du bruke veldig lave ranks. 3-5, noe over det og spellen blir for treig.

Prester som spammer GH har jo mye kontroll over healing(not). Du kan ikke time ting når casttime kommer over en viss tid, siden HP har en tendens til å sprette opp og ned rimelig kvikt.

 

Og hvorfor i all verden skal jeg bytte til full healing da det er en boss? Med fullt resto gear kan jeg ikke gjøre noe annet enn å heale, noe som 2 andre klasser er bedre enn meg i. Dette blir dårlig bruk av et medlem i raidet, med andre ord, raidet taper på å ha deg som full resto.

5997277[/snapback]

 

Allt du gjør er å rakke ned på druid skills, og speccs. hvorfor spiller du druid egentlig?

6013663[/snapback]

 

World of Whinecraft.. folk whiner og syter for å buffe sin egen klasse. Og det funker jo...

Lenke til kommentar

Det er evig gøy å diskutere om en ting, så kommer folk og bare "whine l2p".

 

Poenget egentlig at dere gidder å poste det? Om dere mener jeg whiner er det klart at dere ikke har giddi å lese en eneste linje av hva jeg har skrevet.

 

Det er så frustrerende at folk er så ignorante som dere.

 

Om dere er uenig med meg betyr bare at dere har lite erfaring med dette spillet og klassen. Motbevis meg istedet for å skrive at jeg whiner om bedre skills.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Det er evig gøy å diskutere om en ting, så kommer folk og bare "whine l2p".

 

Poenget egentlig at dere gidder å poste det? Om dere mener jeg whiner er det klart at dere ikke har giddi å lese en eneste linje av hva jeg har skrevet.

 

Det er så frustrerende at folk er så ignorante som dere.

 

Om dere er uenig med meg betyr bare at dere har lite erfaring med dette spillet og klassen. Motbevis meg istedet for å skrive at jeg whiner om bedre skills.

6014886[/snapback]

 

"Om dere er uenig med meg betyr bare at dere har lite erfaring med dette spillet og klassen."... Det betyr at du kan allt om druid og ingen er som deg?

Lenke til kommentar
Det var en måte å si det på da...

Motbevis meg da.

6015036[/snapback]

 

Heh.. etter å ha gjort endel regning på mana effektivitet (som er druid sin nisje i raids, i og med at ht scaler bra på dette området), må jeg bare si pala >> druid.

 

Flash of light siste rank er faktisk mer manaeffektiv enn ht rank 5 (som er druid sin mest manaeffektive heal med +heal) når begge har +700 heal, som er relativt high-end. (Tenk bare da på hvordan det blir med 0+heal heh..)

 

I tillegg healer 2 FoL for mer enn 1 HT (samme casttime husk), og det er før jeg tar med at pala får gratis cast på crit.

 

Har sjæl en 60 druid, og har outheala palas og prester i flæng, så jeg regna med de faktiske forholdene lå til rette for dette, men etter å ha regnet litt på det må jeg dessverre erkjenne at jeg tok feil.

Lenke til kommentar
Det var en måte å si det på da...

Motbevis meg da.

6015036[/snapback]

 

Motbevise hva da? Synsingen din?

 

Er forøvrig litt enig med deg i at druids trenger en seriøs buff. Slik som det er nå kan vi late som vi er 3 andre klasser i stedet for å være en hybrid-klasse. Det skulle vært mulig å være bra med feral og relativt bra med healing, eller gjøre grei nukedmg med balancespells og alikevel kunne gjøre en skikkelig jobb som healer.

 

Slik som det er nå må vi velge, men Blizzard kommer mest sannsynlig ikke til å fikse det. Ikke at det bryr meg så veldig mye nå lenger da jeg har sluttet å spille (kommer vel til å få druiden opp til lvl 70 når BC kommer).

Lenke til kommentar
Det var en måte å si det på da...

Motbevis meg da.

6015036[/snapback]

 

Motbevise hva da? Synsingen din?

 

Er forøvrig litt enig med deg i at druids trenger en seriøs buff. Slik som det er nå kan vi late som vi er 3 andre klasser i stedet for å være en hybrid-klasse. Det skulle vært mulig å være bra med feral og relativt bra med healing, eller gjøre grei nukedmg med balancespells og alikevel kunne gjøre en skikkelig jobb som healer.

 

Slik som det er nå må vi velge, men Blizzard kommer mest sannsynlig ikke til å fikse det. Ikke at det bryr meg så veldig mye nå lenger da jeg har sluttet å spille (kommer vel til å få druiden opp til lvl 70 når BC kommer).

6015146[/snapback]

Motbevis = gi meg et scenario hvor du vil ha en druid og ingen andre.

Du er ikke den beste healeren, og i healing gear kan du ikke gjøre noe annet tilnærmet effektivt. Så rene resto druids er for meg dødvekt på raids. Noen ikke enig?

Du er ikke den beste tanken, og i tank gear kan du ikke gjøre noe annet enn å tanke og litt melee dps, men begge disse er langt dårligere enn f.eks. en defiace warrior som kan skifte våpen i combat og praktisk talt bytte rolle totalt.

Du er ikke den beste melee dps klassen, med skikkelig gear kan du utmerke deg mye, men rogues og dd warriors har tools til å dra fra deg med god margin likeså, og du har dårlig med defence i catform, ikke plass til feil.

Du er ikke den beste caster dps klassen, og critaura er ikke så bra at det er verdt å ha deg med.

Hybrid gear i raids er uvelkomment. Du kan ikke basere en eneste taktikk på at en klasse skal gjøre litt av hvert. Og får å gjøre nytte av gearet ditt må du faktisk det. Om du vil kunne gjøre range dps må du ofre andre stats, vil du heale må du ofre enda mer, og du kan ikke gjøre litt av alt i raids hele tiden. Da kan ikke raide stole på at du gjør en oppgave som trengs, du blir som en ukontrollert del av raidet. Kan ikke bygge taktikker på det. Til og med lucifron trenger taktikker, kan ikke zerge han til han dør, selv med tier2 gear.

Genesis eier til PvP, men endgame PvE gear som bare er nyttefult i PvP ser jeg på som feil designet fra blizz sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...