Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Husker første gangen eg tanka den instancen på heroic, hadde med oss ein frost mage som kita vekk eine fuglevakten. Gjekk fint å tanke 1 og 1. Hadde ganske bra gear og god healer med meg so var ikkje noke stress.

 

Enrage? Enrager ikke den andre om den er langt nok unna? Frost nova og stuns funker btw ikke på de fuglevaktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker første gangen eg tanka den instancen på heroic, hadde med oss ein frost mage som kita vekk eine fuglevakten. Gjekk fint å tanke 1 og 1. Hadde ganske bra gear og god healer med meg so var ikkje noke stress.

Akkurat samme taktikk brukte vi da jeg tanket Heroic Sethekk, og det var i pre kara gear.

14,6K HP, 24,8K Armour, dodge ca 25% husker ikke helt muligens litt høyere.

Lenke til kommentar

Går ut ifra at du har clefthoof allerede.

Fine items:

Gloves: verdant gloves

Back: Slikk's Cloak of Placation

Ring: Ring of Unyielding Force

Ring2: Band of Determination

Shoulders: Shoulderpads of Assassination, anbefaler egentlig at du piner deg gjennom pvp for gladiator skuldre.

Head: Dragonhide Helm, her og er gladiator et bedre valg.

Waist: Belt of Natural Power, muligens det beste beltet for tanking, vortexene koster deg 30 badges eller gull på AH.

Wrist: Umberhowl's Collar evt. Band of the Swift Paw Igjen er pvp bracers et svært enkelt alternativ, dessverre.

Neck: Necklace of the Deepevt.Necklace of the Juggernaut

Trinket1: Mark of Tyranny

Trinket2: Badge of Tenacity

Weapon: Braxxis' Staff of Slumber evt. Earthwarden

Lenke til kommentar
Går ut ifra at du har clefthoof allerede.

Fine items:

Gloves: verdant gloves

Back: Slikk's Cloak of Placation

Ring: Ring of Unyielding Force

Ring2: Band of Determination

Shoulders: Shoulderpads of Assassination, anbefaler egentlig at du piner deg gjennom pvp for gladiator skuldre.

Head: Dragonhide Helm, her og er gladiator et bedre valg.

Waist: Belt of Natural Power, muligens det beste beltet for tanking, vortexene koster deg 30 badges eller gull på AH.

Wrist: Umberhowl's Collar evt. Band of the Swift Paw Igjen er pvp bracers et svært enkelt alternativ, dessverre.

Neck: Necklace of the Deepevt.Necklace of the Juggernaut

Trinket1: Mark of Tyranny

Trinket2: Badge of Tenacity

Weapon: Braxxis' Staff of Slumber evt. Earthwarden

Stylin' Purple Hat er vel et bedre valg enn Dragonhide helm, er ikke så vanskelig å skaffe mats heller.

Lenke til kommentar
Gah.

Hvordan får jeg 33% dodge og 29k AC unbuffed?

Guildet lar meg ikke leke i Kara før jeg kan tanke andre heroics enn SP og UB og jeg hater PvP über alles.

Hva kan jeg da gjøre?

Synes guilden din har unødvendig høye krav for at du kan starte i Kara, eller er det for at de skal ha en ny MT som kan klare alle bossene?

For å starte i kara skal det ikke være nødvendig med så høye krav.

Når det er sagt så må du ikke glemme å enchante gearet, +6 all stats på chest, +4 all stats på wrist, agility på gloves/back. Og agility på 2 Handeren.

Du oppnår en god del med de enchantene.

Og selvfølgelig revered head enchant + scryer/aldor enchant på skuldre. Boots kan du legge stamina på.

Og rare quality gems, man må bruke en del gull selfølgelig. Men hvis du er en seriøs tank så gjør du det.

Og hvis du ikke har Earthwarden så er det bare å bite tenna sammen å kjøre SV til exalted.

Braxxis staff of slumber er veldig bra for mitigation, men den suger når det gjelder threat generation. Så hvis du bruker Braxxis vil det medføre at dps må holde mye igjen + at healerne får en mye hardere jobb fordi mobs blir drept senere. I tillegg får du også problemer når du skal tanke flere enn en mob fordi du får problemer med å holde høy nok threat på secondary targets dermed får healer lett aggro.

Braxxis er bra nok for normal 5 manns, men er for dårlig til å gjøre Heroics og Kara.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Nei, jeg skal være OT for det meste.

Ta over om MT dævver, men vi har gode nok trær til å holde henne i live.

 

Går ut ifra at du har clefthoof allerede.

Fine items:

Gloves: verdant gloves

Back: Slikk's Cloak of Placation

Ring: Ring of Unyielding Force

Ring2: Band of Determination

Shoulders: Shoulderpads of Assassination, anbefaler egentlig at du piner deg gjennom pvp for gladiator skuldre.

Head: Dragonhide Helm, her og er gladiator et bedre valg.

Waist: Belt of Natural Power, muligens det beste beltet for tanking, vortexene koster deg 30 badges eller gull på AH.

Wrist: Umberhowl's Collar evt. Band of the Swift Paw Igjen er pvp bracers et svært enkelt alternativ, dessverre.

Neck: Necklace of the Deepevt.Necklace of the Juggernaut

Trinket1: Mark of Tyranny

Trinket2: Badge of Tenacity

Weapon: Braxxis' Staff of Slumber evt. Earthwarden

Har Heavy Clefthoof-settet ja.

Samt Verdant Gloves og Umberhowl's Collar.

Tror derimot jeg valgte en annen reward enn Mark of Tyranny back then, siden jeg da var mest opptatt å være katt, men bare fikk lov til å være healer og rolle healer-gear i instancer :(

 

Ang. head, så kjører jeg Helm of the Claw med +6 def og av en eller annen merkelig grunn, en metagem med ap og run speed. Må være feilsocketa :p

 

Har også Braxxis, og kjører SP så ofte jeg får gruppe for å bli exalted og få Earthwarden (død og pine, jeg var lei SP allerede før jeg begynte med den på heroic).

Ang. badger så får jeg ikke så mange. De kommer for det meste fra å kjøre SP som jeg allerede er mektig og lei og jeg trenger vel bare 9 runs til før jeg er exalted, yay.

Evt. 7 Underbog.

9x3 = 27, tja. Da vil jeg få 47 badger. Ja ja, kan jo kjøpe litt gear. Vel, en og annen ting. En cloak f.eks.

Dog, jeg er litt glad i den jeg allerede har, Cloak of Blade Turning, men om den ikke er god nok, så får jeg bare følge forslaget om å bruke badga mine på cloak.

 

Men sånn ellers får jeg vel bare begynne å grinde igjen.

Lurer på hvor mange timer jeg allrede har tilbragt i Blade's Edge i et håp om å se noe anna enn Depleted Crystals og våpen.

Jeg vil ha den trinketen, ikke krystaller eller økser ><

 

Enchants og gems skal jeg vel alltids klare å fikse.

Så lenge det finnes dailys er ikke penger akkurat et problem å skaffe :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Har spilt balance i fire dager nå, må si at jeg liker det veldig godt :D

 

WoWScrnShot_041008_230814.jpg

WoWScrnShot_040908_161325.jpg

 

Må si at jeg liker å rasseie mages, de har ikke sjans i helvette xD. Hold lifebloom, moonfire og insect swarm oppe, sørg for at magen silencer arcane school og nuk løs på med wrathz. Detter ganske så lett ja.

 

Rogues er pain in the ass dog, om jeg har treants og trinket på cooldown så er det game over.

Lenke til kommentar
Sjekka armoryen. Noen som starta som resto, og så ombestemte seg?

 

Synes resto mista litt av fartsfølelsen selv, frister å prøve andre ting nå.

 

Var jo nettopp på armoryen jeg sjekket :p ergo kommentaren

 

Har selv gear som er ganske lett å få tak i (spiller ganske så casual), så sikkert et par tips å hente der for de som vil prøve balance: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...n&n=Thorlak

Lenke til kommentar

Hrm, hva med 4set PVP bonus? Har ikke den ganske høy proccsjanse? (15%?)

 

Wrath-spam, med Moonfire når den proccer blir vel en ganske fin DPS.

 

Ed.: Gladiator og Merciless Gladiator har visst nada crit, og lite +damage, så blir vel ett nei. På Vengeful nivå ville det kunne vurderes.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...