Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg vet akkurat det der, men nå healer jeg ikke så mye.

Jeg starfire, roots, starfire, roots og en og anna moonfire hist og her.

 

Eller wrath-spam :love:

aldor ----------------scyrer

18+dmg\10crit ---- 15+dmg\15crit

 

får velge selv :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Eneste klassen hvor det er merkbar forskjell er Feral Druid (scryers) og Shadowpriest/Aff.Warlock (aldor) - Ellers så er det minimalt dps-økning/dps-tap. Aldor er bedre for tanks uansett hvilken klasse.

 

Caster: 6dmg vs. 5crit (18dmg/10crit | 12dmg/15crit)

Melee: 10ap vs. 5crit (30ap/10crit | 20ap/15crit)

Tank: 5 dodge vs. 5 defense (15 dodge/10defense | 15defense/10dodge)

Healer:

Lenke til kommentar

Jeg har lest på Elitejerkists at balance druid drar mer nytte av + dmg enn + crit.

Uansett jeg er Aldor fordi jeg var feral spec før og tenkte kun Tanking ved valg mellom Aldor og Scryer.

Men trives godt med å være Boomkin, med +718 dmg ca 19% crit selfbuffed så havner jeg ofte på nr 1 på dmg done i 5 manns. Critter 3900 på Starfire og 2200 på Wrath.

Faktisk så bruker jeg wrath mest i 5 manns fordi det er lettere å kontrollere aggro da. Jeg drar jævlig lett forbi tanken så må se nøye på Omen hele tida. Starfire er jo mere mana effektivt men hvis jeg critter 2 - 3 ganger på rad så får jeg lett aggro og siden wrath gjør mindre skade er det lettere å unngå å få aggro da.Og selv om jeg ofte må holde igjen på dps for å ikke få aggro så har jeg ikke vært lavere enn nr 2 på dmg done siden jeg specca Boomkin. Har kun ett poeng i reduced treath og vurderer å enchante cloaken min med - 2% reduced treath. Det vil jo hjelpe litt på.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Noe jeg alltid har lurt på er hvorfor Blizzard ikke legger inn en ekstra funskjon i WowArmory. Hvilken nytte har jeg av å se hvor mye +crit, attack power eller armour en druid med feral spec har når jeg ikke kan se det i forskjellige forms :S Det sier meg fint lite hva de har i Night elf/tauren form.

 

Noen enige?

Lenke til kommentar

Druid blir mye brukt som tank i raid men som regel blir vi vell offtanker.Standar oppsettet våres er som regel 1 warrior og 2 druid tanker i raid. "går bare bt og mh for tiden"

 

Er det noen moonkins her?

Har samlet litt moonkin gear for å kose meg i instancer,"feral normalt" har 935spell damage og ca25% crit bør jeg øke spell damagen eller crit?

Vet ikke helt hva some er best å fokusere på som moonkin

Endret av lumpus
Lenke til kommentar
Vits i specce feral på 70? Har litt lyst til tanke, har en del gear klart allerede men warriors er vel foretrukket som tanks på omtrent alle raidbosser?

Spiller feral tank, har ikke opplevd at noen har foretrukket en warrior foran meg. Har tanket alle heroics, pluss at jeg er MT i Kara.

 

Tror nok det går mer på om du er en god tank, og ikke så mye på klassen din.

Lenke til kommentar

Druids funker fint som MTs igjennom alt opptil t5 content, funker også i t6 content. Men det er noen bosser som slår veldig hardt, så en crushing hit gjør utrolig vondt, her er det bedre med en warrior eller en paladin.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Yay, jeg elsker det å bli fortalt at jeg må specce resto eller feral for å ha noe å gjøre i 5mans.

ZF, Mara, ST, BRD ...

 

 

Har ingen tenkt på at de originale druidene var balance?

Malfurion sprang rundt med nature power og pwna, og folk maser om at druids er healere eller tanker?

*irritert*

Lenke til kommentar
Druid blir mye brukt som tank i raid men som regel blir vi vell offtanker.Standar oppsettet våres er som regel 1 warrior og 2 druid tanker i raid. "går bare bt og mh for tiden"

 

Er det noen moonkins her?

Har samlet litt moonkin gear for å kose meg i instancer,"feral normalt" har 935spell damage og ca25% crit bør jeg øke spell damagen eller crit?

Vet ikke helt hva some er best å fokusere på som moonkin

 

Med såpass mye crit ville jeg fokusert mye mer på spell dmg. For øyeblikket har jeg 940 spell damage og 15% crit i caster form og det funker ganske bra, er selvfølgelig hit-capped også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min ville også vært i boks, om folk bare lot meg joine heroic sethekk hall med de.

Guildet har aldri tid, så det ender med PuGs og der blir jeg fordømt nord og ned.

 

Tydeligvis ikke godt nok geara og har for lite dodge (23,5% elns).

Hvor vanskelig er det å tanke heroic Sethekk Halls til fordel for heroic Slave Pens eller Underbog?

Lenke til kommentar
Min ville også vært i boks, om folk bare lot meg joine heroic sethekk hall med de.

Guildet har aldri tid, så det ender med PuGs og der blir jeg fordømt nord og ned.

 

Tydeligvis ikke godt nok geara og har for lite dodge (23,5% elns).

Hvor vanskelig er det å tanke heroic Sethekk Halls til fordel for heroic Slave Pens eller Underbog?

 

Skal være helt ærlig med deg nå, det er mye vanskeligere. Ved hver inngang til et nytt rom finnes det to fuglevakter som slår som bare faaen. Dem slår utrolig fort og hardt, vil si de overstiger 1k dps på meg tilsammen. Hvis en dør, enrager den andre, så de må drepes samtidig. En sånn enraget fugl 3-4hitter meg.

 

Min erfaring er å ta på dps gear, kommer opp i 45% dodge da. Blir det hårete aktiveres Badge of Tenacity (jeg fikk depleted badge etter å ha drept 11 mobs i BE), med nært 60% dodge tar jeg mye mindre dmg med dps gearet sammenlignet med tank gearet.

 

Tank gear: critimmune, 33% dodge, 29k AC unbuffed

Dps gear: critimmune, 45% dodge, 22k AC unbuffed

 

For å gjøre det enda litt enklere kan du dra med deg en priest, inspiration hjelper på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...