Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Hvis du hadde sjekka charactern hadde du funnet ut at jeg er horde :p

 

Slik jeg har forstått det er restokin 34/0/27 (som er den beste, dreamstate <3) mens swift boomkin er 27/0/34 der du har swiftmend, men ikke like offensive abillities og mye dårligere manaregen.

 

Armory funket ikke for meg akkurat da. Uansett, den speccen jeg brukte (Swift moonkin) hentet jeg fra wowwiki, og det var med moonkin og nature's swiftness. Ingen swiftmend her i gården

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar, da prøver vi den restokinen.

Vet at healing er poppulært i arena så derfor ville jeg gå resto, men kjedelig å bl pwna av full epix da jeg går som en greene xD Defor lurte jeg. Så denne restokinen funker bra i arena som en healer som kan forsvare seg selv?

 

Du må ha bra gear( + 450 res) for å spille restokin.

 

Restokin mangler "antiburst-healing" som swiftmend og har ikke natural perfection.

Er bra nok gear, full gladiator pluss noen fler epix som man får kjøpt for honor? Har egentlig rimelig lite peiling som dere sikkert skjønner xD

Lenke til kommentar

Jeg levler en balance druid for en gangs skyld, men jeg finner ikke så mye gear tilpassa meg.

Så klart, du har jo den gjengse of the bla bla bla med +int og spi, eller +int og sta, eller of arcane / natur wrath, men er det alt?

 

Finnes det leather med funky Equip som øker spell dmg og healing, evt. hit og crit og slikt, eller må jeg begynne å velge cloth rewards?

Lenke til kommentar

Sjekka litt rundt lifebloomnerfen, og skrev dette på guildsiden vår. Ser ut til at den er rundt 90%.

 

The lifebloom nerf is quite big, actually.

Checked with the same amount of healing on PTR (1800) and on normal servers, and with no buffs and no tree form, it ticked for 656 every second, wich gives a total of 3936 healing over 6 seconds until you have to refresh it for 220 mana (176 in tree).

 

On PTR, however, it healed for 600 every second, wich gives a total of 3600 healing over 6 seconds.

 

Trinketed, with +healing at 2100 it healed on normal server for 743. (4458 over 6 seconds). And on PTR, it healed for 678 (4068 over 6 seconds.)

 

Which basicly means that I have to go to 2100 +healing to have the efficiency I have with 1800 now, GG.

 

 

For research purposes, 1000 +healing

Normal server: 437 /1sec, total of 2622 healing over 6 secs.

PTR: 402 /1sec, total of 2412 over 6 secs.

 

All these numbers add up that lifebloom is becoming ~90% as effective as it is now.

3600/3936=91,5%

4068/4458=91,3%

2412/2622=92,0%

 

Note that this does not cover the end heal. But the end heal can go die, exept for when it procs when you need it the most.

 

 

Druids er fine i PvE, men selvfølgelig må arena komme med tullball. Arena ødelegger spillet.

Lenke til kommentar

Restodruids er ikke fine i PvE. Spillemetoden er så hjernedød og kjedelig at jeg ikke skjønner at noen kan synes det er gøy å være det i raids.

 

ToL form og Lifebloom ødela druids i PvE. Jeg synes druids er skamgøy i PvP, men det er heller pga. kiting-elementet, og at man faktisk kan bruke mange flere ulike abilities.

 

La regrowth, healing touch, swiftmend, rejuventation være en viktig del av PvE, og Lifebloom noe man slenger inn her og der, så blir druids litt mer varierte å spille.

 

Bare jeg som føler det slik?

Lenke til kommentar

Liker min Druide i PvE egentlig, og LB er langt i fra den eneste healing spellen som blir brukt.

 

Angående nerf av LB, det som er på PTR nå er vel ikke garantert sånn det vil bli live? Kan sikkert hende at den blir nerfet enda mer eller ikke så mye? Uansett så har jeg ventet på det, vi (Druids) var vel litt for effektive i raids.

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar
Restodruids er ikke fine i PvE. Spillemetoden er så hjernedød og kjedelig at jeg ikke skjønner at noen kan synes det er gøy å være det i raids.

 

ToL form og Lifebloom ødela druids i PvE. Jeg synes druids er skamgøy i PvP, men det er heller pga. kiting-elementet, og at man faktisk kan bruke mange flere ulike abilities.

 

La regrowth, healing touch, swiftmend, rejuventation være en viktig del av PvE, og Lifebloom noe man slenger inn her og der, så blir druids litt mer varierte å spille.

 

Bare jeg som føler det slik?

 

Pala PRE-TBC: Flash, Flash, Rebuff, Flash, Flash, Rebuff.

Pala POST-TBC: Flash, Flash, Flash, Flash, Flash, Flash, Rebuff.

 

Druids er nok ikke alene. :)

 

Uansett så er PVE kjedelige saker uansett, så like hjernedødt er det nok for de fleste classer som gidder drive med det, man beveger seg etter en scripted encounter og får noen items når bossen dør, easy mode. Arena/BG i motsettning til PVE byr på variasjon hver eneste gang du møter noen, noe som er deilig.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Nå tok du den eneste andre healingklassen som går under "ekstremt kjedelig" da. Men vil til og med si at paladins er mer morsomme å spille enn restodruid. Med paladin kan man targette litt forskjellige folk, time/cancelle holy light, mens med druid er man rimelig stuck til statisk refreshing av lifebloom hele tida.

 

Arena blir rimelig statisk etterhvert det også, da det er få "optimale" framgangsmåter mot ulike setups.

Lenke til kommentar

Arenaspillere har en tendens til å spille på noenlunde samme måte. En boss har abilities på samme måte som en arenaspiller har. En arenaspiller har bare litt fler. Kan du spille PvP vet du når de bruker de forskjellige triksa uansett, og du kan regne med at dine triks blir kontra med at de vet når du bruker dine.

 

 

Ergo, alt kan bli forutsett, men PvP er den lette veien til epix.

Arena dreper WoW når de gjør PvE changes pga. PvP, eod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...