Gå til innhold

Den lille druid tråden

Anbefalte innlegg

haha, tror jeg må le av den derre superslasken. Selvfølgelig har druids fremdeles en rolle som healere. Er bare powergaming guilds som har den holdningen du har. Noen raider fremdeles fordi de synes det er morro.

Druids kan decurse, de kan innervate, de kan tanke, de kan dpse... kan en paladin det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha, tror jeg må le av den derre superslasken. Selvfølgelig har druids fremdeles en rolle som healere. Er bare powergaming guilds som har den holdningen du har. Noen raider fremdeles fordi de synes det er morro.

Druids kan decurse, de kan innervate, de kan tanke, de kan dpse... kan en paladin det?

5995036[/snapback]

Bra du forstår poenget da. Definer "Powergaming guilds" for meg er du snill.

Paladins can cleanse mer enn en druid. Innervate er en spell som de fleste ikke engang vet hva gjør, og utrolig få vet verdien i den. Tanke hva da? Jeg snakker endgame, ikke 5 man party. Ikkeno last stand, shield wall, pots, tuber, night dragons, trinket...

DPS? Jeg har en feral druid selv så ikke fortell meg at jeg kan DPS'e, jeg er fullstendig klar over grensene til en druid.

Jeg snakker om nytteverdien i en druid, mens du snakker om å ha det gøy. Bra sammenligning da.

Det er vel egentlig poengløst å diskutere med noen som ikke har anelse om hva dem prater om. Kan ditt, kan datt. Vært lengre enn VanCleef selv eller?

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

Greit, en paladin kan cleanse mer, buffe mer osv. Men druids har de beste HOT'ene i spillet, og innervate som kan snu et kamp fra "wipe" til suksess.

En priest healer mer enn en druid på papiret, men bruker druiden skillene sine kan han outheale hvem som helst, så lenge de ikke er like skilla som deg;)

Snakker av erfaring her, er selv druid på Argent Dawn, druid-leader i raid communitiet Phoenix. Vært mc run ligger jeg på dobbelt så mye healing som de andre druidene med resto specc, og samtidig har jeg samme overheal% som de.

Som resto-druid er det viktig å ha fremme flere forskjellige ranker av alle de forsjellige healing spellsene, bruke de som passer best for situasjonen. Du kaster ikke en 2k heal på en som har mista 500hp.

Alt handler om å bruke mana'n sin mest effektivt, jo mindre overheal, jo mer mana til å bruke på noe nyttig!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig dømmer jeg ikke ut i fra det, ettersom det ikke sier noe som helst om hvor mange decurse'er som er castet osv. Den delen av posten var bare for å vise at druid kan gjøre det ekstremt godt som healers i pve.

Ellers var ikke min post direkte rettet mot din, men en jeg leste et stykke bak her, kunne kansje skippet det, ettersom det bare ble rot;9

Med uttrykket "outheale" Mener jeg å heale bedre enn noen andre. En god druid kan ikke outheale en god priest, men kan lett gjøre det bedre som healer enn en middelmådig priest.

Posten var på ingen måte et angrep mot din post superslask, bare jeg som begynner å bli trøtt :ohmy:

Lenke til kommentar
Superslask, syntest det virker som om du har bestemt deg for at druids suger og ferdig med den saken.

5995712[/snapback]

Det er vel derfor jeg begrunner mine synspunkter da. Som Tydeligvis ingen gidder å lese.

5995748[/snapback]

eller fordi begrunnelsene dine er ren svada?

Lenke til kommentar
Jeg snakker om nytteverdien i en druid, mens du snakker om å ha det gøy. Bra sammenligning da.

her tar vi jo ikke spillet høytidelig i det hele tatt :whistle:

men så klart, du har rett i at druids er ikke er spesielt gode til hver av formene sine, men det er fordi blizz har beregnet på at man skal kombinere dem, som en soloklasse. dessuten fungerer de jo fint som rogue og backup healer i instances

Lenke til kommentar
Superslask, syntest det virker som om du har bestemt deg for at druids suger og ferdig med den saken.

5995712[/snapback]

Det er vel derfor jeg begrunner mine synspunkter da. Som Tydeligvis ingen gidder å lese.

5995748[/snapback]

5995892[/snapback]

Pek gjerne ut hva du mener.

Om du mener noe av det jeg har skrevet er ren svada hadde det vært litt artig om du begrunnet akuratt det da. Tomme argumenter hører ikke så veldig hjemme på et forum.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

her tar vi jo ikke spillet høytidelig i det hele tatt :whistle:

men så klart, du har rett i at druids er ikke er spesielt gode til hver av formene sine, men det er fordi blizz har beregnet på at man skal kombinere dem, som en soloklasse. dessuten fungerer de jo fint som rogue og backup healer i instances

5995917[/snapback]

Jeg tar ikke spillet så høytidelig, og jeg spilte fordi det var gøy. Men jeg snakker om nytteverdien, og slikt er vel lov selv om man spiller for gøy? Jeg liker å involvere meg i slike ting, og ser ikke noe hinder i det. Tenk om Blizz aldri fikk tilbakemelding fra brukere.

Lenke til kommentar

så du vil endre druiden til en shapeshifting pala eller priest? det er en grunn til at det kalles klasser, de er forskjellige. hvis du vil heale, skaff deg en priest eller pala. hvis du vil gjøre den sykeste meele dps'en, skaff deg en rogue. vil du tanke, roll en warrior. hele poenget med druid er at de kan gjøre litt av alt dette, og med riktig gear og talent build kan de fungere helt greit som en av delene av gangen. druids har en stor nytteverdi; fleksibilitet

:thumbup:

Lenke til kommentar

Men i et 40 mans raid er det ikke plass til denne fleksibiliteten, det er nok av de andre klassene.

Min mening er at i små party (DM/strat etc, PVP) er druid den beste klassen å ta med seg, på grunn av fleksibiliteten. I store raids derimot, vil du 'gimpe' den rollen du vil de skal spille, om det er healer, dps eller tanking.

Lenke til kommentar

5995712[/snapback]

5995748[/snapback]

5995892[/snapback]

Pek gjerne ut hva du mener.

Om du mener noe av det jeg har skrevet er ren svada hadde det vært litt artig om du begrunnet akuratt det da. Tomme argumenter hører ikke så veldig hjemme på et forum.

5995989[/snapback]

Du la kanskje ikke merke til ?'et? altså et spørsmålstegn, noe som indikerer et spørsmål til deg.

Men i et 40 mans raid er det ikke plass til denne fleksibiliteten, det er nok av de andre klassene.

Min mening er at i små party (DM/strat etc, PVP) er druid den beste klassen å ta med seg, på grunn av fleksibiliteten. I store raids derimot, vil du 'gimpe' den rollen du vil de skal spille, om det er healer, dps eller tanking.

5996170[/snapback]

En druid er vell så god healer som en priest, De spilles bare på forskjellige måter. En druid har ikke Flashheal, greit det, men de har bedre HoT enn priest og Healing touch healer mer enn Gheal.

Hvor mange andre klasser har en instant 2k heal?

Hvor mange klasser har innervate?

Hvor mange andre klasser har Battleress?

Hvor mange andre klasser kan offtanke om ene warrior går ned fordi noen av healerne ikke fulgte helt med et par sekunder?

Lenke til kommentar
En druid er vell så god healer som en priest, De spilles bare på forskjellige måter. En druid har ikke Flashheal, greit det, men de har bedre HoT enn priest og Healing touch healer mer enn Gheal.

Hvor mange andre klasser har en instant 2k heal?

Hvor mange klasser har innervate?

Hvor mange andre klasser har Battleress?

Hvor mange andre klasser kan offtanke om ene warrior går ned fordi noen av healerne ikke fulgte helt med et par sekunder?

5996191[/snapback]

HoT som du får veldig lite utbytte av.

Rejuvenation heals for so little of it's portion each time you use it that it's not worth the mana. It costs over 300 may I remind you. It doesen't start to tick before the 3 first seconds have passed, and by that time, the guy is already topped. Well, use it on a tank is another thing, 'cos he is constantly loosing health. Well, chances are big that he is topped the time the spells tick, and remember all the other druids using rejuvenation aswell. Making a routine on a spell that doesen't do that much doesen't seem worthwhile to me. Regrowth, valuable on Vael. The few other times you use it is when you need a fast heal desperatly, and the mana cost doesen't matter. 'Cos it is expensive, more then 800 mana. These times the HoT portion of it is waste. Not needed, used or overwritten.
Det er ren fakta. Så våre HoT spells er ikke så fantastiske i raids. De er derimot geniale for små party og PvP.

HT er bedre enn GH men ubrukelig i raids på grunn av casttime.

NS er også knall for pvp, og nå og da i raids. Men NS redder ikke en MT i nærheten så bra som spamming av flash heals og priest shields gjør.

Innervate er nyttig, men etter gearet til prester idag å dømme er det ikke vært det 80-90% av gangene. Altfor mange har for lite spirit for at innervate skal gjøre noe særlig utslag. Og med rotasjoner i healing, pots, ND breaths og generell effektivitet blir det plutselig ikkeno bruk for innervate lengre.

Battleress er knall, men blir brukt såppass sjelden at den knapt kan kalles en stor fordel.

Nei, en druid kan ikke offtanke om MT dør. Kanskje en og annen episode har skjedd, men generelt skjer det ikke at du kan offtanke om MT plutselig dør. Du har sannsynligvis ikke tank gear på deg, og dør på sekunder, eller moben resister taunt og du har ikke sjangs til å få den på deg. Om du ikke har en warrior med def gear høyt på aggro listen når MT dør, er det nok desverre wipe.

Det er ikke plass til fleksibiliteten til en druid i 40 man raids.

edit:

Wipe såklart bare om det er snakk om boss eller andre liknende ting.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

liten bruk for HoT?

HoT er geniale å bruke på rogues, hunters og andre klasser som ikke skal ha behov for healing og rejunation healer mer enn min renew...

HT er langt fra ubrukelig. Den krever litt mer planleggin nå som GHeal har korter casting time ja. Men fult brukbar og en instant 2k heal samtidig som en priest healer knuser spammin av flash heal ganske godt.

Hvorfor i søren innervate du priest? Svært få priest har nok spirit til at det er verdt det. Innervate deg selv! Bare se på druid settene. Mye mer spirit enn hva priest får. Jeg vet om druids med 3/4 deler cenarion som er oppe i 300/400mana i sekundet i regen med innervate.

Og ja, en druid kan fint offtanke. ikke på en boss nei, men på trash så går det helt fint, bare å huske å velge riktig kombinasjon av gear.

Noe av hva som gjør en druid vanskelig å spille bra er nettop valg av gear til hver enkelt situasjon, skal du gå full healing eller ha litt feral gear å? eller full feral?

Endret av Lufen
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at rejuvenation healer mer enn renew? Renew healer 970 over 15 sekunder(altså får også full bonus fra +healing) mens Rejuvenation healer 756 over 12 sekunder (altså 80?% av +healing)(888 med ny rank fra AQ

Nei HT er for treig til å kunne kalles nyttig i raids, når du ser en miste HP føler du at du er altfor treig til å heale han opp igjen, og før den lander har de andre sett og healet personen. Selv har jeg over +700 healing og bruker rank3 HT, fortsatt er dette tregere, og healer mindre enn en flash heal. Føler at dette også er for tregt til å kalles nyttig.

Du kan ikke sitte å vente på riktig tid å bruke NS heller, så "instant 2k heal" er et utsagn jeg ikke forbinder med normal raiding. Jeg vil ikke innervate meg selv, jeg er økonomisk nok til å unngå å tømme meg selv, og jeg har tilgang på ting som mana potions, ND breaths for å holde meg igang.

Du kan heller ikke bruke en kombinasjon av gear for offtanking. Mobs slår såppass hardt(tenker ikke firespawns f.eks. nå) at litt random blått og grønt gear ikke holder.

Du kan aldri aldri aldri i raids bruke litt av hvert. For å ha evnen til å heale, må du ofre mye dps og vice versa.

Lenke til kommentar

selvfølgelig kan du raide i litt av hvert.så lenge du skifter til kun healing når det er boss.

Når vi tar trashmobs i MC så har vi 3 priests og shamans som healer, resten av priester og druids går dps uten problemer, hadde en av druid ville tanke hadde de sikkert fått lov, og ja, du kan heale i feral gear.

Ditt valg å ikke bruke innervate, noe som jeg synes er idiotisk da det bare er druids som har nok spirit til at den er nyttig(evt. en shadowpriest med spirit tap hvis de to stacker)

Og jo, HT funker fint i raid, underlig nok så klarte priest å bruke GH før de kortet ned casting tiden, Den krever litt mer planlegging og husk, du skal ikke konkurer mot FH, du skal hive ut HT'en når FH ikke er nok .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...