Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal geare opp en druid nå, til 2v2 og 3v3 i S4. Tenkte å starte med Kodohide gearet (Blått rep gear) og grinde honor til S2 mace, off-hand, belt, bracers og neck. Samt 75(?) BoJ til back. Trinketen fra HC MgT skal også være grei for resto druids har jeg hørt. Mulighet til å heale under silence og shapeshift er absolutt fristende.

 

Tenkte først å specce 8/11/42, men synes dreamstate / nature's swiftness spec virker mer spennende. Er den like viable i 2v2 og 3v3 som 8/11/42? Greit å kunne gjøre litt DPS solo også.

 

Jeg har kjørt 8/11/42 helt til nå nylig hvor jeg skiftet til 11/11/39. Har alltid likt og spille difensivt. Men 4% mer healing og noen crit chanse på Regrowth er vært å ta bort får Inspec swarm og imp moonfire. Hjelper veldig for solo pet kills osv.

 

Jeg anbefaler deg å starte med 8/11/42 vis du satser på arena. Når du får deg bedre gear burde du prøve ut 11/11/39 og se hvordan du liker det.

Lenke til kommentar
Driver og gearer opp en feral nå, er crit immune, 15.5k helse, 28k armor, 30% dodge, 27% crit og en 1530 AP i bjørn med motw oppe.

Det jeg lurer på er, hvor i alle dager skal jeg få hit rating/expertise fra?

Growl resisted, jeg bommer/blir dodget/parert med mangle, etc.

Og når jeg ser på gear upgrades, er ikke problemet bare at jeg ikke ser hit/expertise,

men det er ikke defense heller, så jeg kan ikke bruke CE helm enchant, etc.

 

Er det noen løsning på dette, eller er feral tanks dømt til å løpe rundt og bomme på specials til evig tid?

 

Akkurat nå klarer jeg som oftest å holde en 500tps, men det skal ikke mye til før jeg mister en mob, og RNG hater meg virker det som.

 

Noen som har noen tips?

Bruker selv Malefic Mask of the Shadows, med +34AP og +16 hit for tanking. Har nå 67hit rating, 4,25%, Treffer det meste.

 

Man bør vel opp på 5% hit for å være på den sikre siden...?

 

Armory

Lenke til kommentar
Skal geare opp en druid nå, til 2v2 og 3v3 i S4. Tenkte å starte med Kodohide gearet (Blått rep gear) og grinde honor til S2 mace, off-hand, belt, bracers og neck. Samt 75(?) BoJ til back. Trinketen fra HC MgT skal også være grei for resto druids har jeg hørt. Mulighet til å heale under silence og shapeshift er absolutt fristende.

 

Tenkte først å specce 8/11/42, men synes dreamstate / nature's swiftness spec virker mer spennende. Er den like viable i 2v2 og 3v3 som 8/11/42? Greit å kunne gjøre litt DPS solo også.

 

Du kan jo bruke litt S3 gear. Husker ikke hvor mye, men det har litt hit rating. Resilience hjelper også til å gjøre deg crit immune, slik at du kan gem'e mere stam/agi.

 

For badges kan du få en neck med masse stam, hit og expertise.

(sitter på jobb nå, så har ikke tilgang til linker/nøyaktige tall - blokkerte sider ftl :S)

 

glemte og nevne at jeg skal vere en pvp'er ;)

 

uten mulighet til å linke builds atm, men som resto pvp bør du skaffe talentet i balance som hindrer knockback på cyclone/roots, feral charge og resten i resto. (8-11-42)

 

Du kan også ta noen flere poeng fra resto og putte mer i balance slik at du får lenger range på spells og evt insect swarm.

 

Dette er de aller vanligste specene. Er vel noen som gjør det bra med balance helt til dreamstate også.

Endret av skraml
Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/?talent=0ts0zbZxMhoZi0Ixcq0Lsb

 

Dette speccet bruker jeg, mulighet for å pushe ut endel damage samtidig som du cc'er en annen, men såsant du ikke har bra gear ville jeg heller anbefalt å kjøre 8/11/42

 

http://www.wowhead.com/?talent=0zjZxMhoZA0Ixcq0xsx

 

som i speccet, ta heller imp motw over nature's focus ettersom det ikke er så optimalt og caste healingspells med castingtime med meleeclasses på deg uansett

Endret av teepo
Lenke til kommentar
Hvordan prioriterer moonkin druids på stats? Som jeg ser det nå tenker jeg i alle fall slik;

Spellhit cap > Spellcrit > Spelldamage > Spellhaste > mp5

Lurer litt på den jeg også. De har jo noen talents som booster crit veldig, men når man har den buffen som gir 1,0 sec cast time på Wrath er det jo vitalt med crit...

Lenke til kommentar

vel, sånn som jeg prioriterer er omtrent slik:

spellhit cap > spelldmg > spellcrit > spirit > spellhaste(dette blir ikke aktuelt, før spelldmg er på 12-1300) > mp5

 

Spelldmg alltid før crit i hvert fall, endel crit får du uansett, både gjennom talents, moonkin form og items.

 

edit:

 

For øyeblikket er det dog litt annerledes prioritering da jeg prøver å få meg mer spirit og mp5 uten at det går utover andre stats, kan slite litt med mana hvis jeg ikke har en sp til stede.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hvordan prioriterer moonkin druids på stats? Som jeg ser det nå tenker jeg i alle fall slik;

Spellhit cap > Spellcrit > Spelldamage > Spellhaste > mp5

Lurer litt på den jeg også. De har jo noen talents som booster crit veldig, men når man har den buffen som gir 1,0 sec cast time på Wrath er det jo vitalt med crit...

 

1 sec casttime, 1,5 sec global cooldown.

Lenke til kommentar

Så fremt critprosenten til en boss scaler flatt med defense så blir det noe slik som.

 

490 (det du trenger uten talents) minus 415 Dividert med 3 da får du 25 defense, så jeg vil tippe at du kan cirka droppe 25 defense per 1% fra resillience.

 

Tror alle skjønte det stykke der, si fra hvis du trenger nærmere forklaring, torinogut har allerede hørt meg regne ut det der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...