Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er min SMC EZ Switch 8508T defekt?

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden fikk jeg en pakke med "godsaker" fra Komplett, deriblant en SMC EZ Switch 8508T som jeg og noen venner spleiset på. Etter å ha fått prøvd den litt nå lurer jeg nesten på om switchen er defekt, eller om jeg gjør noe svært feil.

Hvorfor? Jo, etter noen minutter (har ikke funnet helt ut hvor lenge enda) så begynner den å lage lyder av typen høyfrekvente (trodde det var en av diskene mine først) og jeg har ikke fått noe i nærheten av hastigheten jeg skal få. Hastigheten er faktisk ikke annet enn under 2 kB/sec.

Hva har jeg prøvd? EPoX EP-8KDA3+ (nForce3 250GB), ASUS A7N8X-E Deluxe (Marvell) og Abit IC7-G (Intel PRO 1000), og alle nettverkskortene klarer ikke å levere mer enn 2 kB/sec (DC++ hastighet). Jeg har prøvd å skifte fra Full autonegotiation til Negotiate for 1000MB. Jeg har prøvd uten router (ikke andre kabler i switchen enn fra nettverkskort > switch), og jeg har prøvd uten (Windows) Firewall, men alt til ingen nytte! :thumdown:

Er det noe annet jeg kan prøve før jeg sender denne switchen inn til Komplett for bytte/reperasjon?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde ein SMC gigabit switch som daua på seg her ein gang i haust. Der var det slik at den fungerte litt, så stoppa den, så fungerte den igjen så stoppa den.

når eg kobla den i lag med ein 3com så blinka lysa vilt...

Eg sende den innigjen til komplett og fikk ny. Den har fungert bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...