jossi30 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei! Har en compal cl 56 laptop fra whitebox som jeg bruker til å lage musikk på. Og da trengte jeg et bedre lydkort enn det som følger med laptop-en. Har kjøpt meg et M-audio fw 410 kort. Det er koplet til via 4 pins firewirekabel og har egen strømforsyning. Kortet virker for så vidt, men ramler helt ut etter en kort stund. Eks 1/2 time. Litt variabelt. Da er det vanskelig å få det til å virke igjen uten å restarte. Dette er jo irriterende. Har testet kortet på min desktop-pc og der er den koplet vi 6 pin fw-kabel og da trenger en ikke strømforsyningen. Da virker kortet som det skal. En kan slå av og på mens pc-en er igang og det kommer inn igjen. Lurer på om det er et typisk problem med kortet knyttet til laptopbruk? Eller er det noen drivere etc som kan være galt? Har nyeste driver for kortet og testet den som fulgte med, men med samme resultat. Er det noen her som har peiling på dette. Mvh Jossi Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Skjer det samme når du bruker det med strømnettet koblet til laptopen? Lenke til kommentar
jossi30 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 En må bruke strømforsyningen når en skal kople den til laptopen. Med 6 pins kabel får kortet strøm gjennom denne(har prøvd dette på desktop pc-en), men ikke med 4 pins som cl56 har. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Kanskje Laptopen ikke klarer å levere nok strøm Lenke til kommentar
jossi30 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Lydkortet må ha egen strømforsyning ved bruk av laptop. Laptopen har sin egen forsyning. Så kombinasjonen med 4 pins fw og egen strømforsyning funker dårligere enn 6 pins og uten forsyning. (har 6 pins på desktop pc.) Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det kan være noe jordingsgreier ettersom den friker ut hvis du må gi lydboksen egne strøm. Er forøvrig usikker på hva jeg skal kjøpe av bærbar av nettopp denne grunnen. Har en Tascam FW-1884, og hvis ikke den snakker godt med min kommende laptop så er hele poenget borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå